هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟ - تکفارس 
هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟ - تکفارس 

هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟

مهدی حلوائی
۹ مهر ۱۴۰۰ - 10:08
اینترنت

تا دو ماه پیش حدود ۶۵ درصد از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی داشتند که تقریباً معادل ۵.۱۷ میلیارد نفر می‌شود. این آمار نسبت به اوایل سال حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و با توجه به مشکلات ناشی از پاندمی کرونا، جای تعجبی ندارد که انسان‌ها به استفاده و تولید بیشتر محتوای دیجیتال روی آورده‌اند. اما در هر یک دقیقه چه مقدار اطلاعات در اینترنت رد و بدل می‌شود؟

اینفوگرافیک جدید سازمان رایانش ابری Domo پاسخ این سوال را به خوبی داده است. براساس یافته‌های این سازمان، در هر ۶۰ ثانیه ۵.۷ میلیون جستجو در گوگل صورت گرفته و کاربران فیسبوک در همین مدت زمان تعداد ۲۴۰ هزار عکس‌ را به اشتراک می‌گذارند. کاربران اینستاگرام نیز در مدت زمان مشابه ۶۵ هزار پست را منتشر می‌کنند.

اینفورگرافیک مصرف اینترنت

در دیسکورد تعداد ۶۸۰ هزار پیام در هر دقیقه ارسال شده و این عدد برای آی‌مسیج (iMessage) برابر با ۱۲ میلیون پیام است. کاربران اسلک (Slack) نیز در هر دقیقه ۱۴۸ پیام را رد و بدل می‌کنند و مایکروسافت تیمز (Teams) نیز در هر دقیقه به ۱۰۰ هزار کاربر خدمات‌رسانی می‌کند.

مجموع مدت زمان ویدیوهای پخش‌شده در نتفلیکس در هر دقیقه برابر با ۴۵۲ هزار ساعت بوده و این عدد برای یوتیوب ۶۴۹ هزار ساعت می‌باشد. در بخش فروشگاه‌های آنلاین نیز ۶ میلیون کاربر در هر دقیقه به خرید پرداخته و تعداد ۲۸۳ هزار خرید در مدت زمان مشابه در آمازون به ثبت می‌رسد.

نظر شما در مورد میزان مصرف اینترنت و محتوای دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ چیست؟ آیا این میزان در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید