۶۰ درصد از کاربران PC نسبت به ویندوز ۱۱ آگاهی ندارند -
۶۰ درصد از کاربران PC نسبت به ویندوز ۱۱ آگاهی ندارند -

۶۰ درصد از کاربران PC نسبت به ویندوز ۱۱ آگاهی ندارند

مهدی حلوائی
۸ مهر ۱۴۰۰ - 16:35
ویندوز 11

در حالی که کمتر از یک هفته تا انتشار ویندوز ۱۱ باقی مانده، به‌نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی نسبت به این موضوع آگاهی ندارند. وب‌سایت Savings.com اخیراً تحقیقی را انجام داده که در آن میزان آگاهی ۱.۰۴۲ کاربر سیستم‌عامل ویندوز نسبت به تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ مورد بررسی قرر گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تنها ۳۸ درصد از کاربران، ۲۸ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال و ۵۶ درصد از کاربران بالای ۵۵ سال از تاریخ عرضه‌ی ویندوز ۱۱ آگاهی داشته‌اند.

مطالب مرتبط:

از بین اقلیتی که تاریخ عرضه‌ی این سیستم‌عامل را می‌دانستند، ۴۱ درصد قصد استفاده از این سیستم‌عامل را داشته، ۱۴ درصد چنین قصدی نداشته و ۴۵ درصد نیز هنوز برای ارتقای نسخه‌ی فعلی سیستم‌عامل رایانه‌ی خود تصمیمی نگرفته‌اند. همان‌طور که می‌دانید، ویندوز ۱۱ تنها روی سیستم‌های مجهز به TPM 2.0 قابل نصب بوده و علاوه بر پردازنده‌های جدید، تمام پردازنده‌های نسل ۸ اینتل، برخی از تراشه‌های نسل ۷ این شرکت و پردازنده‌های نسل دوم رایزن نیز از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند.

در تحقیق انجام‌شده سوالاتی مانند مهم‌ترین ویژگی ویندوز ۱۱ از دیدگاه کاربران نیز پرسیده شد و ۳۸ درصد از کاربران پاسخی برای این سوال نداشنتد. پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید با ۱۴ درصد، ظاهر جدید با ۱۳ درصد، قابلیت‌های بهبود بازی با ۱۳ درصد و ویژگی‌های امنیتی بیشتر با ۱۱ درصد دیگر پاسخ‌های رایج به این سوال بودند.

مایکروسافت برخلاف دوران معرفی ویندوز ۹۵، ۷ و ۱۰ مانور زیادی روی تبلیغات ویندوز ۱۱ نداده و این در حالی است که مشکلات مربوط به پیش‌نیازهای این سیستم‌عامل باعث شده تا احتمال استقبال پایین از آن افزایش یابد. این در حالی است که ویندوز ۱۰ سرانجام در سال گذشته به رکورد ۱ میلیارد کاربر فعال رسیده بود. کاربران ویندوز ۱۰ می‌تواند از تاریخ ۱۳ مهر (۵ اکتبر) به‌صورت رایگان به نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل دسترسی داشته باشند.

نظر شما در مورد ویندوز ۱۱ چیست؟ مایکروسافت باید چه ویژگی‌هایی را به این سیستم‌عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.