آمازون از نمایشگر هوشمند اکو شو ۱۵ رونمایی کرد - تکفارس 
آمازون از نمایشگر هوشمند اکو شو ۱۵ رونمایی کرد - تکفارس 

آمازون از نمایشگر هوشمند اکو شو ۱۵ رونمایی کرد

افشین نوری
۷ مهر ۱۴۰۰ - 10:09
اکو شو ۱۵

آمازون از نمایشگر هوشمند جدید خود به نام اکو شو ۱۵ (Echo Show 15) رونمایی کرد. این نمایشگر از نسل دوم پردازنده عصبی هوش مصنوعی این شرکت به نام AZ2 بهره می‌برد و نسخه جدیدی از دستیار هوشمند الکسا را روی خود اجرا می‌کند. اکو شو ۱۵ با داشتن یک صفحه‌نمایش بزرگ و اینترفیس جدید الکسا می‌تواند به یک نقطه ثقل برای جمع کردن خانواده‌ها کنار هم تبدیل شود.

مشخصات و قابلیت‌های اکو شو ۱۵

اکو شو ۱۵ مجهز به یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۵.۶ اینچی است که می‌تواند در هر دو جهت افقی و قائم تنظیم شود. همانطور که گفته شد کار پردازش این دستگاه را تراشه AZ2 آمازون بر عهده دارد که بسیار سریع‌تر از تراشه AZ1 اکو شو ۱۰ است و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن دارد.

مطالب مرتبط:

تراشه AZ2 دارای چهار هسته پردازشی قدرتمند است که از قابلیت جدید تشخیص صدا که آمازون آن را به‌تازگی معرفی کرده است پشتیبانی می‌کند. این پردازنده می‌تواند در هر ثانیه ۲۲ برابر AZ1 عملیات پردازشی انجام دهد. به این‌ترتیب اکو شو ۱۵ خواهد توانست صدای کسی که از طریق قابلیت جدید ویژوال آیدی به آن وارد می‌شود را تشخیص دهد. این نمایشگر همچنین از ویدیوهای ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند و بنابراین شما می‌توانید از این دستگاه برای تماشای اخبار، شوهای تلویزیونی و فیلم‌ها استفاده کنید.

اکو شو ۱۵

اما نکته جالب‌ در مورد نمایشگر اکو شو ۱۵ این است که می‌توان آن را به‌صورت یک قاب عکس از دیوار نصب کرد؛ ضمن اینکه شما در این نمایشگر هوشمند به مجموعه وسیعی از ویجت‌های الکسا دسترسی خواهید داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویم (Shared Calendar): اتفاقات مهم را به آن اضافه کنید تا همه افراد خانواده آن‌ را ببینند.
  • یادداشت‌ها (Sticky Notes): از الکسا بخواهید تا یک یادداشت را روی نمایشگر نمایش دهد یا به خانواده شما بگوید که چه زمانی در خانه خواهید بود.
  • علاقه‌مندی‌های هوشمند خانه (Smart Home Favorites): دستگاه‌های هوشمند موردعلاقه منزل خود را به‌طور یکجا کنترل و نظارت کنید.
  • تصویر در تصویر (Picture-in-Picture): تصاویر زنده دوربین را در حین گوش کردن به موسیقی یا انجام هر کار دیگر روی اکو شو ۱۵ تماشا کنید.

قیمت و زمان عرضه اکو شو ۱۵

اکو شو ۱۵ به قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد و با این قیمت تبدیل به گران‌ترین و البته بزرگ‌ترین نمایشگر هوشمند بازار خواهد شد. درباره تاریخ عرضه این دستگاه هم آمازون گفته است که به‌زودی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

اکو شو ۱۵

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.