عملکرد بهتر دوربین آیفون ۱۳ مینی نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس در بنچمارک DxOMark - تکفارس 
عملکرد بهتر دوربین آیفون ۱۳ مینی نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس در بنچمارک DxOMark - تکفارس 

عملکرد بهتر دوربین آیفون ۱۳ مینی نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس در بنچمارک DxOMark

افشین نوری
۶ مهر ۱۴۰۰ - 16:59
آیفون 13

اپل برای دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس خود از سه سنسور جدید سونی استفاده کرده است. این در حالی است که سال گذشته فقط آیفون ۱۲ پرو مکس ارتقاهای خوبی در بخش دوربین داشت و آیفون ۱۲ پرو از این مزیت بی‌بهره بود. اما نکته جالب‌توجه دیگر اینکه آیفون ۱۳ مینی هم مجهز به یک سنسور خوب ۱.۷ میکرومتری شده و از فناوری جدید لرزشگیر شیفت سنسور بهره می‌برد.

این اتفاق باعث شده تا آیفون ۱۳ مینی بتواند در تست‌های دوربین بنچمارک DxOMark امتیاز کلی ۱۳۰ را کسب کند و با آیفون ۱۲ پرو مکس رقابت کند. البته آیفون ۱۲ پرو مکس به‌خاطر داشتن یک لنز تله‌فوتو ۲.۵x، عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۳ مینی در بخش زوم داشته است. با این حال، تراشه جدید A15 اپل توانایی خوبی در پردازش ویدیوها دارد.

آیفون ۱۳ مینی

هر دو گوشی آیفون۱۳ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس توانسته‌اند امتیاز ۱۳۸ را در بخش عکاسی کسب کنند. آیفون ۱۳ مینی عملکرد بهتری در نوردهی، رندرنینگ رنگ‌ها و فوکوس خودکار داشته است. این گوشی به‌خاطر نداشتن دوربین تله‌فوتو امتیاز ۵۵ را در بخش زوم کسب کرده است که آن هم به کمک دوربین اولترا واید این گوشی بوده است.

آیفون ۱۳ مینی در بخش فیلمبرداری نیز امتیاز ۱۱۷ را دریافت کرده در حالیکه امتیاز آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۱۳ شده است. امتیاز ۱۱۷ فقط کمی پایین‌تر از امتیاز آیفون ۱۳ پرو در این بخش است و این بدین معنی است که آیفون ۱۳ مینی یکی از بهترین گوشی‌های بازار در بخش فیلمبرداری است.

اما گوشی آیفون ۱۳ پرو توانسته در بنچمارک DxOMark امتیاز کلی ۱۳۷ را کسب کند و آن را بعد از گوشی‌های هواوی P50، هواوی می ۱۱ اولترا و هواوی میت ۴۰ پرو پلاس در رتبه چهارم قرار دهد. امتیاز این گوشی در بخش عکاسی ۱۴۴ شده که آن را جزو بهترین گوشی‌های این بخش قرار داده است.

آیفون ۱۳ پرو

عملکرد دوربین این گوشی تقریباً مشابه آیفون ۱۲ پرو است، اما بهبودهای خوبی در آن اتفاق افتاده است. برای مثال، عکس‌ها جزئیات بیشتری دارند و لنز تله‌فوتو جدبد ۳x آن بزرگنمایی بیشتری نسبت به لنز ۲.۵x مدل سال گذشته دارد. ضمن اینکه رنگ و کنتراست عکس‌ها نیز بهبود یافته و امتیاز زوم این گوشی، هم در مورد دوربین اولترا واید و هم در مورد دوربین تله‌فوتو، افزایش یافته است؛ هرچند که این گوشی توان رقابت با گوشی‌های مجهز به لنز پریسکوپ را ندارد.

آیفون ۱۳ پرو در بخش فیلمبرداری هم امتیاز ۱۱۹ را کسب کرده و در این بخش در رده‌های بالاتر قرار گرفته است. ویدیوهای ضبط شده توسط این گوشی دارای رِنج دینامیکی وسیعی هستند و قابلیت فوکوس خودکار آن نیز بهبود یافته است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید