شیائومی از گوشی جدید سیوی رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از گوشی جدید سیوی رونمایی کرد - تکفارس 

شیائومی از گوشی جدید سیوی رونمایی کرد

افشین نوری
۵ مهر ۱۴۰۰ - 15:05
شیائومی Civi

شیائومی امسال روش نامگذاری گوشی‌های خود را تغییر داده است، بطوریکه این شرکت ابتدا نام “Mi” را حذف کرد و حالا سری CC خود را با نام دیگری به‌روزرسانی کرده است. سری شیائومی سیوی (Civi) جدیدترین سری این شرکت است که امروز فقط یک مدل آن معرفی شده و هنوز صحبتی درباره مدل پرو یا e آن نشده است.

گوشی سیوی، یک گوشی میان‌رده است که برخلاف گوشی Mi CC9 Pro که تمرکز آن روی دوربین بود و از یک دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی ۵ برابر بهره می‌برد، تاکید خود را روی طراحی گذاشته است.

مطالب مرتبط:

این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G است که این تراشه با استفاده از فناوری ۶ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای چهار هسته بزرگ Cortex-A78 در کنار یک پردازنده گرافیکی قدرتمند آدرنو ۶۴۲L و یک مودم X53 5G است. کارت گرافیکی این گوشی از قابلیت Variable Rate Shading پشتیبانی می‌کند که می‌تواند عملکرد آن را با حداقل افت کیفیت تصویر افزایش دهد. کارت گرافیکی آدرنو ۶۴۲L به‌اندازه کافی سریع است که می‌تواند بازی‌ها را با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه اجرا کند، ضمن اینکه نمایشگر سیوی از نرخ نوساززی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند که این ویژگی می‌تواند یکی از مزیت‌های این گوشی باشد.

شیائومی سیوی

نمایشگر سیوی یک پنل ۶.۵۵ اینچی انحنادار اولد (OLED) با یک حاشیه پایینی بسیار نازک است که ضخامت آن فقط ۲.۵۵ میلیمتر است. این نمایشگر دارای رزولوشن +۱۰۸۰p بوده و از فناوری‌های +HDR10 و دالبی اتموس پشتیبانی نیز می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر تا ۹۵۰ نیت قابل‌تنظیم است.

گوشی سیوی در بخش دوربین مجهز به یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سایز پیکسلی ۰.۷ میکرومتر است که این سایز پیکسلی می‌تواند با استفاده از فناوری ترکیب پیکسلی تا ۱.۴ میکرومتر هم افزایش یابد. این دوربین فاقد لرزشگیری اپتیکی تصویر است، اما در کنار آن از یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ و فاصله کانونی f/2.2 و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز وجود دارد. دوربین سلفی گوشی سیوی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است.

شیائومی سیوی

انرژی گوشی جدید شیائومی را یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند که به‌گفته شیائومی می‌تواند با یک بار شارژ به مدت ۲۴ ساعت دوام بیاورد. ضمن اینکه این باتری با استفاده از شارژ سریع ۵۵ واتی، در عرض ۴۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد. گوشی سیوی همچنین مجهز به اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی اتموس و تائیدیه صوتی Hi-Res است و یک درگاه USB-C نیز روی آن وجود دارد.

شیائومی تبلیغات زیادی روی طراحی و ضخامت بسیار کم گوشی سیوی انجام داده است، بطوریکه ضخامت این گوشی فقط ۷ میلیمتر و وزن آن ۱۶۶ گرم است. از طرفی، عرض ۷۱.۵ میلیمتری این گوشی و پرداخت بسیار عالی قاب پشت آن باعث شده تا نگه داشتن آن در دست بسیار خوشایند و راحت باشد.

شیائومی سیوی

پیش‌سفارش گوشی سیوی از امروز در چین آغاز شده و عرضه آن از تاریخ ۳۰ سپتامبر شروع خواهد شد. نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی آن ۲۶۰۰ یوان (۴۰۰ دلار) قیمت دارد و نسخه ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی آن به‌ترتیب به قیمت‌های ۲۹۰۰ یوان و ۳۲۰۰ یوان به فروش خواهند رفت.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا ظاهرا و طراحی آن را می‌پسندید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید