فیس بوک: اینستاگرام برای نوجوانان مضر نیست - تکفارس 
فیس بوک: اینستاگرام برای نوجوانان مضر نیست - تکفارس 

فیس بوک: اینستاگرام برای نوجوانان مضر نیست

افشین نوری
۵ مهر ۱۴۰۰ - 11:07
اینستاگرام

فیس بوک در واکنش به گزارش اخیر وال استریت ژورنال که گفته بود اینستاگرام مشکلات روحی برای نوجوانان ایجاد می‌کند اطلاعات جدیدی درباره این پلتفرم منتشر کرده است. پراتیتی ریچودوری (Pratiti Raychoudhury) سرپرست واحد تحقیقات فیس بوک ادعا کرده است که تفسیر وال استریت ژورنال از تحقیقی که توسط خود فیس بوک روی شبکه اینستاگرام انجام شده بود درست نیست و گزارش این خبرگزاری هیچ اعتباری ندارد.

وال استریت ژورنال در تاریخ ۱۴ سپتامبر گزارشی منتشر کرده بود که در آن ادعا کرده بود اینستاگرام اثرات نامطلوبی روی رفتار نوجوانان به‌ویژه دختران نوجوان دارد. به گفته وال استریت ژورنال، فیس بوک از این موضوع باخبر بوده، اما برای برطرف کردن آن هیچ تلاشی نکرده و آن را بی‌اهمیت جلوه داده است.

مطالب مرتبط:

هرچند فیس بوک این اتهامات را رد کرده است، اما آنتیگون دیویس (Antigone Davis) مدیر واحد امنیت فیس بوک روز پنجشنبه در پاسخ به یک سوال گفته بود که فیس بوک قصد دارد یک پلتفرم جدید به نام «اینستاگرام برای کودکان» ارائه کند تا از سلامت بچه‌ها اطمینان حاصل کند.

اینستاگرام

ضمن اینکه، وال استریت ژورنال در گزارش خود به مواردی دیگری نیز اشاره کرده بود که ریچودوری فقط به یک مورد از آن‌ها واکنش نشان داده است. با این‌حال، ریچودوری گفته است که وال استریت ژورنال به تحقیقی استناد کرده است که فقط ۴۰ نفر در آن شرکت کرده بودند؛ این در حالی است که اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد و بنابراین نتایج این تحقیق نمی‌تواند قابل‌استناد باشد.

به گفته ریچودوری آنچه که وال استریب ژورنال از آن تحت عنوان مشکل تصویر بدنی (Body image) یاد کرده است، تنها یکی از ۱۲ مشکلی است که شبکه‌هایی مانند اینستاگرام ممکن است برای دختران نوجوان ایجاد کنند. ضمن اینکه براساس تحقیق داخلی فیس بوک، از هر ۳ دختر نوجوان فقط ۱ نفز دچار این مشکل می‌شوند.

ما هنوز نمی‌دانیم که گزارش وال استریت ژورنال تا چه حد براساس واقعیت بوده است، اما انتظار داشتیم که فیس بوک در پاسخ به این گزارش اطلاعات کامل‌تری درباره اثرات اینستاگرام روی نوجوانان منتشر کند.

نظر شما درباره این گزارش وال استریت ژورنال چیست؟ آیا فکر می‌کنید اینستاگرام می‌تواند مشکلات روحی برای نوجوانان ایجاد کند؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید