فایل و پوشه مفاهیمی نا آشنا برای دانش آموزان جدید - تکفارس  
فایل و پوشه مفاهیمی نا آشنا برای دانش آموزان جدید - تکفارس  

فایل و پوشه؛ مفاهیمی نا آشنا برای نسل جدید دانش‌آموزان

مجتبی بوالحسنی
۵ مهر ۱۴۰۰ - 10:51
فایل و پوشه

بر اساس گزارشی جدید، به‌نظر می‌رسد نسل جدید دانش‌آموزان، با مفهوم فایل و پوشه‌ روی رایانه‌ها آشنایی ندارند.

بسیاری از مفاهیم به‌کار رفته در رایانه‌ها از دنیای واقعی الهام گرفته شده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به سطل بازیافت اشاره کرد که فایل‌ها و پرونده‌های حذف شده در آن قرار می‌گیرند. سطل بازیافت در سیستم‌ عامل‌های رایانه‌ای شبیه به سطل زباله در دنیای واقعی است. ما در دنیای واقعی موارد دور ریختنی و چیزهایی که به‌ آن‌ها نیاز نداریم را به سطل زبانه می‌اندازیم. از آنجا که سطل زباله همچنان در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسل جدید دانش‌آموزان با مفهوم آن روی رایانه نا آشنا نیستند.

درهر حال، بر اساس گزارشی که توسط وب‌سایت ورج (The Verge) منتشر شده، به‌نظر می‌رسد نسل جدید دانش‌آموزان باید با فایل‌ها و پرونده‌های روی رایانه آشنایی داشته باشند.

اما بنا به آنچه توسط تعداد زیادی از معلمان اعلام شده، ظاهرا بسیاری از دانش‌آموزان جدید مفهوم فایل‌ و پرونده‌های روی کامپیوترها را درک نمی‌کنند. سیستم فایل‌ها و پرونده‌ها پیش از روی کار آمدن رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در عصری که رایانه‌ها هنوز معرفی نشده بودند، از فایل‌ها برای ثبت و نگه‌داری گزارش‌ها و اسناد استفاده می‌شد و سپس مجموعه‌ای از فایل‌های مشابه در قالب یک پرونده سازماندهی می‌شد.

یک فیزیک‌دان اخترشناس به‌نام کاترین گارلند، دیدگاه‌ خود را در مورد مقایسه‌ی روش سازمان‌دهی فایل‌ها در رایانه با آنچه دانش‌آموزان وی مشاهده می‌کنند منتشر کرده است. گارلند در این رابطه گفته:

من سعی کردم اینگونه فکر کنم که یک آیتم در یک پرونده‌ی خاص قرار داده شده است. این آیتم در یک مکان قرار دارد و برای دستیابی به آن باید به پوشه‌ی مورد نظر مراجعه کنم. دانش‌آموزان من این مورد را شبیه به یک سطل می‌دانند که همه چیز در آن قرار دارد.

البته این بدان معنا نیست که همه‌ی دانش‌آموزان نسل جدید مفهوم فایل و پرونده‌ها را درک نمی‌کنند، اما نشان می‌دهد که هرچه به سمت پیشرفت در آینده حرکت می‌کنیم شاید زمان آن فرا رسیده که در مورد نحوه‌ی برخورد با رایانه‌ها و طراحی تجدید نظر کنیم. به‌عنوان مثال نسل جدید کودکان به دلیل روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند با مفهوم شماره‌گیری و قطع تماس تلفنی نا آشنا هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: UberG

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.