بررسی شیائومی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ - تکفارس 
بررسی شیائومی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ - تکفارس 

بررسی شیائومی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱

مهدی حلوائی
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 09:00
بررسی شیائومی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱

ردمی در اسفند سال گذشته (مارچ ۲۰۲۱) اعلام کرد که موفق شده تا ۲۵ میلیون واحد گوشی ردمی نوت ۸ را در سرتاسر جهان به‌فروش برساند. این شرکت تصمیم گرفت تا به مناسبت این موفقیت، نسخه‌ی جدیدی از این گوشی را با نام ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند.

شیائومی در ابتدا قصد داشت تا تعداد بیشتری از این گوشی محبوب را به‌فروش برساند اما مشکل کمبود تراشه این شرکت را وادار کرد تا پردازنده‌ی هیلیو G85 را جایگزین اسنپدراگون ۶۸۵ کند. این پردازنده از فناوری بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کند اما برخلاف اسنپدراگون ۶۸۵ توانایی فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی را نداشته و ویدیوها را به‌صورت فول اچ دی ضبط می‌کند.

ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ همچنین تنها در سه رنگ سیاه، سفید و آبی عرضه شده و این در حالی است که نسخه‌ی قبلی این گوشی از دو رنگ دیگر نیز پشتیبانی کرده بود. به جز این موارد تفاوت خاصی بین این دو گوشی نبوده و هر دو گوشی از ترکیب دوربین، باتری، صفحه نمایش و قیمت مشابه برخوردار هستند.

ردمی نوت 8 2021

جعبه گشایی

ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ به همراه یک قاب محافظ شفاف و یک کابل شارژ USB-A به USB-C عرضه شده است. تنها تفاوت محتوای جعبه‌ی این گوشی با نسخه‌ی اصلی ردمی نوت ۸ در شارژر آن است. ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ به همراه آداپتور شارژ ۲۲.۵ واتی عرضه شده و این در حالی است که نسخه‌ی قبلی از شارژر ۱۰ واتی استفاده می‌کرد.

همچنین در برخی مناطق، گوشی به همراه محافظ صفحه نمایش عرضه شده که هرچند نسبت به محافظ‌های درجه ۱ حرف زیادی برای گفتن ندارد اما تا حدودی امنیت صفحه نمایش را تامین می‌کند.

ردمی نوت 8 2021

طراحی

ردمی نوت ۸ ۲۰۱۸ از نظر طراحی فاصله‌ی زیادی با گوشی‌های اقتصادی دیگر دارد. استفاده از لبه‌های ضخیم در کنار صفحه نمایش و نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی ۸۱.۷ درصدی مواردی هستند که کمتر در گوشی‌های جدید مشاهده می‌شوند. با این وجود، ردمی نوت ۸ جدید یکی از زیباترین قاب‌های موجود در بین گوشی‌های هوشمند را داشته و نور آبی قسمت پایینی و کناری صفحه نمایش آن ظاهر جدابی را به گوشی بخشیده است.

هرچند که ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ قیمت پایینی داشته اما از نظر ظاهری شباهتی به گوشی‌های اقتصادی ندارد. شیائومی در هر دو قسمت جلویی و عقبی گوشی از محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده کرده و گفته می‌شود که درون گوشی نیز از پوشش مقاوم در برابر آب استفاده شده است. به احتمال زیاد شیائومی با هدف کاهش هزینه‌ها برای دریافت گواهی IP در این گوشی اقدام نکرده است. همچنین قسمت پشتی گوشی در برابر اثر انگشت همانند آهن‌ربا عمل کرده و استفاده از شیشه در این بخش باعث شده تا احتمال سرخوردن گوشی و افتادن آن بالا برود.

ردمی نوت 8 2021

نحوه‌ی قرارگیری دکمه‌‌های این گوشی کاملاً استاندارد بوده و مشکل خاصی در آن دیده نمی‌شود. دکمه‌ی پاور و تنظیم صدای گوشی در سمت راست آن قرار داشته و بلندگوی گوشی نیز در قسمت پایینی آن جای گرفته است. عملکرد این بلندگو در بهترین حالت، عادی است. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و درگاه USB-C گوشی نیز در کنار این بلندگو قرار گرفته‌اند. همچنین در قسمت بالای گوشی از میکروفون حذف نویز و بلستر مادون قرمز استفاده شده که امروزه کمتر شاهد استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند هستیم.

ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ همچنین به حسگر اثر انگشت نیز مجهز شده اما این حسگر برخلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر در پشت گوشی جای گرفته است. این نوع حسگرها قیمت چندان بالایی نداشته و استفاده از آن‌ها در گوشی‌های اقتصادی امر عجیبی به حساب نمی‌آید. خوشبختانه حسگر اثر انگشت این گوشی از سرعت و پاسخگویی بالایی برخوردار بوده و دقت مناسبی دارد.

ردمی نوت 8 2021

نسخه‌ی جدید ردمی نوت ۸ از دو درگاه سیم‌کارت نانو پشتیبانی کرده و امکان استفاده از کارت میکرو اس دی برای ارتقای حافظه‌ی داخلی در آن وجود دارد. با این وجود، گوشی از اتصالات ۵G پشتیبانی نکرده و این موضوع با توجه به قیمت پایین آن کاملاً قابل درک است.

یکی از موارد جذاب اضافه‌شده به این گوشی، چراغ وضعیت ال ای دی آن است. این چراغ که در قسمت بالای صفحه نمایش قرار گرفته از نوع RGB نبوده و تنها رنگ سفید را به نمایش می‌گذارد. ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ همچنین از NFC پشتیبانی نکرده اما در عوض به رادیو FM، شتاب‌سنج و چرخش‌نما مجهز شده است.

ردمی نوت 8 2021

صفحه نمایش

شیائومی در این گوشی از صفحه نمایش فول اچ دی ۶.۵ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز استفاده کرده اما در آزمایش‌های انجام‌شده مشخص شد که این شرکت پنل نسخه‌ی پایه‌ی را در این گوشی به‌کار نبرده و به‌جای آن از پنل ضعیف‌تری استفاده کرده است. صفحه نمایش ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ از حداکثر میزان روشنایی ۵۹۹ نیت پشتیبانی می‌کند اما این عدد در زیر نور خورشید به ۶۲۰ نیت نیز می‌رسد که برای یک پنل ال سی دی عدد قابل قبولی به حساب می‌آید.

با این وجود، دقت رنگ صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با نسخه‌ی پایه بسیار پایین‌تر است. در حالی که نسخه‌ی قبلی ردمی نوت ۸ از دقت رنگ بالایی برخوردار بود و فضای رنگ sRGB را به‌صورت استاندارد پوشش داده بود، نسخه‌ی جدید این توانایی را نداشته و رنگ‌های آبی، قرمز و سبز را به شکلی نه‌چندان طبیعی نمایش می‌دهد. این گوشی همچنین قابلیت تنظیم نقطه‌ی سفید را در اختیار کاربر قرار داده است اما این تنظیمات نیز تاثیر چندانی در افزایش دقت رنگ صفحه نمایش نگذاشته است.

ردمی نوت 8 2021

ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ از دو نمای رنگ روشن و اشباع‌شده نیز پشتیبانی کرده است. حالت روشن در واقع همان نمای رنگ پیش‌فرض گوشی بوده و در برخی مواقع با توجه به محتوای پخش‌شده، رنگ‌های تصویر را تا حدودی تغییر می‌دهد. با این حال، حالت اشباع‌شده به‌طور عجیبی هیچ تفاوتی با حالت روشن نداشته و دقیقاً همانند آن عمل می‌کند. از این رو اگر در استفاده از حالت روشن با مشکلی مواجه شدید، کافیست تا نمای رنگ را بر روی حالت اشباع‌شده قرار دهید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این گوشی از فناوری HDR پشتیبانی نکرده و تنها موفق به دریافت گواهی Widevine L1 شده است. مشکل دیگر صفحه نمایش این گوشی، سرعت پاسخگویی پایین پیکسل‌هاست که هنگام اسکرول‌کردن در صفحه، رد نوشته‌ها‌ی قبلی در آن قابل مشاهده است. به‌طور کلی صفحه نمایش ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ در بهترین حالت، استاندارد بوده و نسبت به نسخه‌ی قبلی ضعیف‌تر عمل کرده است.

ردمی نوت 8 2021

باتری

شیائومی در نسخه‌ی جدید ردمی نوت ۸ از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. از آن‌جایی که صفحه نمایش و پردازنده‌ی این گوشی نسبت به نسخه‌ی پایه ضعیف‌تر شده، انتظار می‌رفت که عمر باتری این گوشی کمی افزایش پیدا کند. اما به‌نظر می‌رسد که پردازنده‌ی هیلیو G85 این گوشی نسبت به اسنپدراگون ۶۸۵ پرمصرف‌تر بوده و شارژ باتری را سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت خالی می‌کند.

شارژ باتری ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ با سرعت ۱۸ وات انجام می‌شود که در حد استاندارد گوشی‌های اقتصادی است. شارژ کامل گوشی حدود ۲ ساعت زمان برده و شارژ ۳۰ دقیقه‌ای، حدود ۳۴ درصد از باتری را پر می‌کند. به‌ادعای شیائومی، این گوشی از فناوری Quick Charge +3 نیز استفاده می‌کند اما باتوجه به پردازنده‌ی هیلیو G85 و سرعت شارژ پایین گوشی، چنین چیزی بعید به‌نظر می‌رسد. با این وجود، سرعت شارژ ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ کمی از نسخه‌ی پایه بالاتر است.

ردمی نوت 8 2021

سیستم عامل

شیائومی همیشه جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری موجود را برای گوشی‌های اقتصادی خود عرضه کرده و ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. این گوشی از نسخه‌ی ۱۲.۵.۶ رابط کاربری MIUI استفاده کرده که براساس سیستم‌عامل اندروید ۱۱ طراحی شده است. این رابط کاربری امکانات شخصی‌سازی بسیاری را در اختیار کاربران قرار داده و نزدیک‌ترین تجربه‌ی استفاده از سیستم‌عامل اندروید را نسبت به دیگر نسخه‌های MIUI فراهم کرده است.

بخش اعلان‌های MIUI 12 به دو قسمت تقسیم شده و این مهم‌ترین تغییر ایجادشده در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی است. حالا با کشیدن انگشت از سمت چپ صفحه نمایش به پایین، بخش اعلان‌ها باز شده و دسترسی به بخش میان‌برها نیز از طریق کشیدن انگشت از سمت راست صفحه به پایین امکان‌پذیر است. همچنین آخرین میان‌برهای استفاده‌شده با رنگی متفاوت مشخص می‌شوند که یکی از ویژگی‌های جدید این نسخه از MIUI محسوب می‌شود.

MIUI 12.5 ویژگی‌های امنیتی جدیدی را دریافت کرده که به شما امکان پیشگیری از دسترسی اپلیکیشن‌ها به اطلاعات شخصی را می‌دهند. این به‌روزرسانی همچنین انیمیشن‌های جدیدی را به رابط کاربری شیائومی اضافه کرده و جابه‌جایی بین صفحات را روان‌تر کرده است. MIUI 12.5 همچنین از بیخودافزارهای کمتری استفاده کرده و میزان مصرف انرژی آن نسبت به گذشته حدود ۲۵ درصد و میزان حافظه‌ی مصرفی آن نیز ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

ردمی نوت 8 2021

عملکرد

مشکلات کمبود تراشه باعث شد تا شیائومی در این گوشی، که قرار بود تا نسخه‌ی پیشرفته‌تر ردمی نوت ۸ باشد، از پردازنده‌ی هیلیو G85 استفاده کند. این پردازنده از دو هسته‌ی بزرگ Cortex-A75 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته‌ی کوچک‌تر Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره برده است. این درحالی است که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۸۵ ردمی نوت ۸ از چهار هسته‌ی کریو ۲۶۰ گلد با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کریو ۲۶۰ سیلور با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز استفاده کرده است.

آزمایش‌های بنچمارک گیگ بنچ نشان می‌دهد که تراشه‌ی نسخه‌ی قبلی ردمی نوت ۸ در بخش چندهسته‌ای عملکرد بهتری را نسبت به نسخه‌ی ۲۰۲۱ ارائه داده اما در عوض مصرف انرژی آن نیز بالاتر است. در طرف دیگر، عملکرد G85 در بخش وظایف تک‌هسته‌ای بهتر از نسخه‌ی پایه‌ی ردمی نوت ۸ بوده است.

همچنین بنچمارک AnTuTu با درنظر گرفتن میزان رم و حافظه‌ی هر دو گوشی، عملکرد ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ را بهتر از نسخه‌ی پایه دانسته است. دلیل اصلی این موضوع، افزایش حافظه داخلی نسخه‌ی جدید این گوشی از ۶۴ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت بوده است. احتمالاً رابط کاربری جدیدتر این گوشی نیز عامل برتری عملکرد آن در AnTuTu بوده است.

به‌طور خلاصه، ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ از نظر عملکرد تفاوت خاصی با نسخه‌ی پایه نداشته و حتی در اجرای برخی وظایف بهتر عمل می‌کند. با این وجود هر دو گوشی در اجرای برخی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها با مشکل روبه‌رو شده و وظایف سنگین را با تاخیر انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ برای استفاده‌ی روزمره، گوشی مناسبی بوده و از این نظر مشکل خاصی در آن مشاهده نشده است.

ردمی نوت 8 2021

دوربین

ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ همانند نسخه‌ی پایه از ترکیب دوربین‌های اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو و حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی بهره برده است. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ایزوسل S5KGM1 سامسونگ بهره برده و دوربین فوق عریض آن نیز به حسگر OV8856 آمنی‌ویژن مجهز شده است. اپلیکیشن دوربین MIUI نیز ساده و کارآمد بوده و تنها مشکل آن، قرارگرفتن حالت ماکرو در منویی جداگانه است که دسترسی به آن را کمی دشوار کرده است. با این وجود، بیشتر گزینه‌های مهم از صفحه اصلی قابل دسترس هستند.

هرچند که ردمی نوت ۲۰۲۱ از دوربین تله‌فوتوی‌ اختصاصی استفاده نکرده اما این گوشی قابلیت زوم ۱x ،۰.۶x و تا ۱۰x را ارائه داده است. همچنین حالت پروی این اپلیکیشن، ویژگی‌هایی مانند کنترل فوکوس، تغییر سرعت شاتر و تراکم نوردهی را نیز فراهم کرده است. این حالت برای هر دو دوربین اصلی و فوق عریض ارائه شده است.

ردمی نوت 8 2021

با وجود این‌که دوربین اصلی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ از حسگر مشهور GM1 بهره برده اما کیفیت تصاویر آن پایین‌تر از حد انتظار است. تصاویر این دوربین از جزئیات خوبی برخوردار بوده و دقت رنگ مناسبی دارند اما مشکل نویز به‌وضوح در آن‌ها قابل مشاهده است. با این وجود، مشکل اصلی تصاویر دوربین اصلی این گوشی، نوردهی آن است.

با قراردادن HDR بر روی حالت خودکار و فعال‌سازی قابلیت بهبود خودکار تصویر، ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ تصاویری با نوردهی بیش از حد را به ثبت می‌رساند. علت اصلی این مشکل همان قابلیت بهبود خودکار تصویر بوده چرا که با غیرفعال‌کردن آن، بخش مهمی از این مشکل نیز رفع می‌شود.

متاسفانه این مشکل مختص دوربین اصلی نبوده و دوربین فوق عریض گوشی نیز از آن رنج می‌برد. این موضوع با توجه به دامنه پویای محدودتر دوربین فوق عریض گوشی بیشتر قابل مشاهده است. تصاویر این دوربین با غیرفعال‌کردن حالت بهبود خودکار تصویر نیز از مشکل نویز رنج برده و کیفیت بالایی ندارند. با این وجود، دقت رنگ تصاویر این دوربین همانند دوربین اصلی قابل قبول بوده است.

ردمی نوت 8 2021

دوبین سلفی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ عملکرد بسیار خوبی داشته و تصاویر ثبت‌شده توسط آن از جزئیات و دقت رنگ بالایی برخوردارند. خوشبختانه مشکل نویز در این تصاویر مشاهده نشده و یا حداقل به‌اندازه‌ای است که قابل تشخیص نیست. به‌طور کلی عملکرد دوربین سلفی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ فراتر از حد انتظار بوده و مشکل خاصی در آن دیده نمی‌شود.

ردمی نوت ۸ جدید از حالت پرتره نیز پشتیبانی کرده است. شما می‌توانید از این حالت در دوربین اصلی، فوق عریض و یا سلفی استفاده کنید. تصاویر پرتره‌ی دوربین اصلی عالی بوده و کیفیت تصاویر پرتره‌ی سلفی نیز دست کمی از دوربین اصلی ندارد. دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی گوشی نیز با توجه به محدودیت‌های خود، تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کند.

تغییر پردازنده‌ی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین ضربه را به قابلیت فیلم‌برداری گوشی وارد کرده است. شما می‌توانید ویدیوهای فول اچ دی خود را با کدک h.264 و یا h.265 ذخیره کنید. کدک اول فشرده‌سازی کمتری را بر روی ویدیوها ایجاد کرده و آن‌ها را با نرخ تقریبی ۳۰ فریم ذخیره می‌کند. کیفیت ویدیوهای دوربین اصلی خوب بوده و این ویدیوها از دامنه‌ی پویا و دقت رنگ مناسبی برخوردارند. ویدیوهای دوربین‌ فوق عریض گوشی نیز وضعیت مشابهی داشته اما گاهی اوقات مشکل نویز در آن‌ها دیده می‌شود.

ردمی نوت 8 2021

جایگزین

در حال حاضر بازار گوشی‌های اقتصادی تفاوت زیادی با چند سال پیش داشته و بسیاری از گوشی‌ها با مبلغی کمتر از ۲۰۰ یورو، ویژگی‌های مختلفی را در اختیار کاربران قررا می‌دهند. مواردی مانند صفحه نمایش اولد با نرخ تازه‌سازی بالا، مقاومت بالا در برابر آب، بلندگوهای استریو، دوربین‌های قدرتمند و شارژ سریع تنها بخشی از قابلیت‌های گوشی‌های اقتصادی جدید است. البته هیچ‌کدام از گوشی‌های ارزان تمام این ویژگی‌ها را به‌صورت یکجا ارائه نداده و شما ابتدا باید اولویت‌های خود برای خرید این دسته از گوشی‌ها را مشخص کنید.

شیائومی گوشی‌های اقتصادی متعددی را روانه‌ی بازار کرده که با قیمتی مشابه ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱، قابلیت‌های فراوانی را به ارمغان می‌آورند. شیائومی ردمی نوت ۱۰ تنها چند یورو گران‌تر از ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ است اما از بلندگوهای استریو، باتری بزرگ‌تر با شارژ ۳۳ واتی و مهم‌تر از همه، صفحه نمایش سوپرامولد استفاده می‌کند.

این گوشی همچنین از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۸ بهره برده و ویدیوها را با رزولوشن ۴کی ضبط می‌کند. ردمی ۹ نیز از صفحه نمایش ال سی دی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه‌ f/1.8 پشتیبانی کرده است.

ردمی نوت 8 2021

همچنین گوشی ریلمی ۸ نیز یک رقیب سرسخت برای ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ به حساب می‌آید. صفحه نمایش سوپر امولد ۶.۴ اینچی این گوشی از فناوری HDR10 پشتیبانی کرده و حداکثر میزان روشنایی آن ۶۵۷ نیت است. حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژ ۳۰ واتی، پردازنده‌ی هیلیو G95 و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های ریلمی ۸ می‌باشد.

موتو G30 نیز که به‌تازگی به بازار عرضه شده، از دوربین اصلی قدرتمند، صفحه نمایش ۹۰ هرتزی و عمر باتری بالا پشتیبانی کرده است. با این وجود، رزولوشن ۷۲۰ پیکسلی صفحه نمایش ۶.۵ اینچی این گوشی می‌تواند علاقه‌مندان را از خرید آن منصرف کند. این گوشی از بلندگوهای استریو نیز بهره نبرده و ویژگی اصلی آن، استفاده از سیستم‌عامل اندروید است. در واقع موتو G30 یکی از معدود گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار است که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند.

ردمی نوت 8 2021

در حال حاضر گوشی‌های با قیمت مشابه زیادی در بازار وجود دارد که قابلیت‌های بیشتری را نسبت به ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ ارائه می‌دهند. گوشی‌هایی مانند ردمی نوت ۱۰ و ریلمی ۸ تنها دو نمونه از گوشی‌های اقتصادی قدرتمند بوده که عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نسخه‌ی جدید ردمی نوت ۸ داشته‌اند. از این رو انتظار می‌رود که شیائومی قیمت این محصول را کاهش داده و یا پشتیبانی از شبکه‌های ۵G را به آن اضافه کند.

جمع بندی

نسخه‌ی پایه‌ی ردمی نوت ۸ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های شرکت شیائومی بود که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده بود. با این وجود، فرمول استفاده‌شده در این گوشی که حالا در نسخه‌ی ۲۰۲۱ آن نیز به‌کار گرفته شده، فروش بالای نسخه‌ی جدید را تضمین نکرده است. استفاده‌ی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ از پردازنده‌ی هیلیو G85 به‌جای اسنپدراگون ۶۸۵ قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۴کی را حذف کرده و در عوض فناوری بلوتوث ۵.۲ را به آن اضافه کرده است.


نکات مثبت:

  • طراحی جذاب و استفاده از محافظ گوریلا گلس ۵ در دو طرف گوشی
  • رابط کاربری جدید MIUI 12.5.6
  • عملکرد بهتر در بخش وظایف گرافیکی نسبت به نسخه‌ی پایه
  • عملکرد کلی مناسب دوربین‌ها
  • پشتیبانی از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و شیار کارت میکرو اس‌دی

نکات منفی:

  • صفحه نمایش ضعیف‌تر نسبت به نسخه‌ی پایه
  • عمر باتری کمتر
  • بلندگوی ضعیف
  • مشکلات سیستم بهبود خودکار تصویر
  • نبود قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی

نظر شما در مورد گوشی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ چیست؟ به‌نظر شما شیائومی باید چه ویژگی‌هایی را به این محصول اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید