همکاری سامسونگ و تسلا برای تولید نسل بعدی تراشه خودران - تکفارس 
همکاری سامسونگ و تسلا برای تولید نسل بعدی تراشه خودران - تکفارس 

همکاری سامسونگ و تسلا برای تولید نسل بعدی تراشه خودران

افشین نوری
۲ مهر ۱۴۰۰ - 09:09
سامسونگ

یک خبرگزاری کره‌ای ادعا کرده است که تسلا و سامسونگ در حال انجام مذاکراتی برای تولید نسل بعدی تراشه های خودران خودرو مبتنی بر فناوری ساخت ۷ نانومتری هستند.

براساس این گزارش که خبرگزاری Korean Economic Daily آن را منتشر کرده است، سامسونگ و تسلا ظاهراً مذاکرات متعددی در این‌باره داشته‌اند و حتی نمونه اولیه یک تراشه جدید برای استفاده در سیستم خودران Hardware 4 تسلا تولید شده است.

در صورت انعقاد این قرارداد که احتمال آن بسیار زیاد است، سامسونگ شروع به تولید این چیپ‌ها براساس فناوری ۷ نانومتری خود خواهد کرد. البته این شرکت کره‌ای در حال حاضر تراشه‌های نسل فعلی Hardware 3 تسلا را تولید می‌کند.

مطالب مرتبط:

سامسونگ هم‌اکنون قادر به تولید تراشه‌های ۵ نانومتری نیز است، اما همانطور که گفته شد چیپ‌های سیستم خودران Hardware 4 تسلا را با فناوری ۷ نانومتری تولید خواهد کرد تا از تولید بالای آن و همچنین عملکرد بهتر آن مطمئن شود. هنوز زمان دقیق تولید Hardware 4 مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که تولید آن از چند ماه آینده شروع شود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ماه گذشته در جریان رویداد AI Day گفته بود که سخت‌افزار جدید این شرکت برای استفاده در سیستم خودران سایبرتراک در یک سال آینده معرفی خواهد شد.

سامسونگ در حال حاضر بعد از شرکت تایوانی TSMC دومین شرکت سازنده تراشه دنیاست و در حالیکه این شرکت کره‌ای ۱۷.۳ درصد از سهم بازار تراشه را در اختیار دارد، TSMC حدود ۵۳ درصد از این بازار را در چنگ خود دارد.

سامسونگ در طول چند سال گذشته گام‌های بزرگی در بخش تولید تراشه برداشته است و سعی کرده تا خود را به شرکت TSMC برساند. بد نیست بدانید که این شرکت هم‌اکنون در حال تولید تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام است و آمادگی خود را برای تولید تراشه‌های سایر شرکت‌ها نیز اعلام کرده است.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید