گوگل کروم ۹۴ با قابلیت بحث برانگیز جدیدی عرضه شد - تکفارس 
گوگل کروم ۹۴ با قابلیت بحث برانگیز جدیدی عرضه شد - تکفارس 

گوگل کروم ۹۴ با قابلیت بحث برانگیز جدیدی عرضه شد

مهدی حلوائی
۱ مهر ۱۴۰۰ - 15:42
گوگل کروم

به‌روزرسانی ۹۴ کروم برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، آی او اس و مک عرضه شد و ویژگی‌های جدیدی را به این مرورگر اضافه کرد. با این وجود، یک ویژگی مشخص کروم ۹۴ نگرانی برخی از شرکت‌ها در مورد امنیت اطلاعات کاربران را برانگیخته است. این ویژگی که Idle Detection API نام داشته، با شناسایی عدم تعامل کاربر با صفحات وب، عدم استفاده از موس یا کیبورد و یا قفل‌کردن صفحه، فعال می‌شود.

گوگل کروم 94

Idle Detection API به‌صورت پیش‌فرض در مرورگر کروم ۹۴ فعال بوده و بیشترین استفاده‌ی آن در اپلیکیشن‌های چندکاربره مانند بازی‌های آنلاین است. در حال حاضر موزیلا یکی از شرکت‌هایی است که با این ویژگی مخالف بوده و آن را راهی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران دانسته است. به‌ادعای این شرکت، قابلیت Idle Detection API با بررسی رفتار کاربران و روتین‌های روزانه‌ی آن‌ها، از اطلاعات به‌دست‌آمده برای تبلیغات شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند. همچنین این قابلیت احتمالاً از نهایت منابع پردازشی سیستم استفاده کرده و بدون اجازه‌ و حتی اطلاع کاربر، برق زیادی را هدر می‌دهد.

گوگل کروم 94

کروم ۹۴ از قابلیت جدید دیگری نیز بهره برده که صفحات HTTP را به‌صورت خودکار به HTTPS تغییر می‌دهد. در صورتی که این ویژگی قابل استفاده نباشد، پیغام هشداری مبنی بر بازشدن صفحه به‌صورت HTTP نمایش داده می‌شود. همچنین WebGPU API جدید این نسخه از کروم، اجرای بازی‌های تحت وب را با استفاده از APIهای گرافیکی پیشرفته‌ای مانند Direct3D 12 و ولکان بهبود بخشیده است.

نظر شما در مورد مرورگر کروم ۹۴ چیست؟ آیا از ویژگی‌های جدید این نسخه از کروم رضایت دارید؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.