شیائومی: گوشی‌های این شرکت هیچ محتوایی را سانسور نمی‌کنند - تکفارس 
شیائومی: گوشی‌های این شرکت هیچ محتوایی را سانسور نمی‌کنند - تکفارس 

شیائومی: گوشی‌های این شرکت هیچ محتوایی را سانسور نمی‌کنند

افشین نوری
۱ مهر ۱۴۰۰ - 14:11
شیائومی

شیائومی با انتشار بیانیه‌ای گفت که گوشی‌های این شرکت ارتباطات کاربران را سانسور نمی‌کنند. این بیانیه یک روز بعد از آن منتشر می‌شود که وزیر دفاع لیتوانی به مردم این کشور توصیه کرد که از گوشی‌های شیائومی اجتناب کنند، چراکه گوشی‌های این شرکت دارای قابلیتی برای سانسور محتواها هستند.

مرکز امنیت سایبری لیتوانی روز سه شنبه با انتشار گزارشی گفته بود هرچند قابلیت سانسور گوشی Mi 10T 5G شیائومی در منطقه اروپا خاموش است اما این قابلیت می‌تواند از راه دور دوباره فعال بشود.

مطالب مرتبط:

شیائومی در بیانیه خود این ادعا را رد کرده و گفته است که دستگاه‌های این شرکت هیچ محتوایی را از طرف کاربران سانسور نمی‌کنند. در این بیانیه آمده است:

شیائومی هرگز هیچ رفتاری از کاربران خود را محدود یا مسدور نکرده است و آن‌ها به‌راحتی می‌توانند از قابلیت جستجوی محتواها، مرورگری وب و همچنین نرم‌افزار‌های پیام‌رسان شخص‌ثالث روی گوشی‌های این شرکت استفاده کنند. شیائومی کاملاً به حقوق کاربران خود احترام می‌گذارد و در جهت حفظ آن تلاش می‌‌کند.

گزارش مرکز امنیت سایبری لیتوانی نشان می‌دهد که گوشی‌های شیائومی اطلاعات رمزگذاری‌شده دیتای کاربران را به یک سرور در سنگاپور ارسال می‌کرده است که این کار خلاف قوانین اروپا است. این در حالی است که شیائومی در بیانیه خود گفته است این شرکت از قانون محافظت از داده‌های کاربران اتحادیه اروپا تبعیت می‌کند.

وزیر دفاع لیتوانی به رویتزر گفته است که وزارت‌خانه او گزارش مربوط به این موضوع را روز چهارشنبه به سایر اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا فرستاده است. طبق این گزارش، کلیدواژه‌هایی که توسط اپلیکیشن‌های سیستمی گوشی‌های شیائومی سانسور شده‌اند شامل مواردی مانند «آزادی تبت»، «استقلال تایوان» و «حرکت دموکراسی» می‌شوند.

چین ماه گذشته، در رابطه با مسئله تایوان، سفیر لیتوانی را از پکن اخراج کرد و سفیرش خودش را نیز از این کشور فراخواند. این در حالی است که جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، هفته پیش بر پشتیبانی آمریکا از لیتوانی در مقابل فشارهای چین تاکید کرده بود.

منبع: Reuters

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.