گوشی پوکوایکس ۳ را زیر ذره بین ببرید! - تکفارس 
گوشی پوکوایکس ۳ را زیر ذره بین ببرید! - تکفارس 

گوشی پوکوایکس ۳ را زیر ذره بین ببرید!

کسری نراقی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - 19:17
پوکو ایکس ۳ شیائومی

هر ساله شیائومی در زمان رونمایی و سپس عرضه محصولات خود به بازار، با طراحی های جدید مخاطبان را شگفت زده می‌سازد. یکی از این طراحی های زیبا و خلاقانه شیائومی در تاریخ هفتم سپتامبر ۲۰۲۰ و زمان رونمایی از گوشی پوکو ایکس ۳NFC شیائومی (POCO X3 NFC) آشکار شد و مسیری جدید در ساخت گوشی های هوشمند در برابر شیائومی قرار داد.

زیبایی در بدنه دو رنگ

بدنه آلومینیومی بافت دار گوشی پوکو ایکس ۳NFC  با نواری مات طراحی شده است. در انتهای بالایی بدنه پشتی و بر روی همین نوار باریک است که طراحی ویژه این گوشی با چیدمان دایره ای شکل چهار دوربین نمایان می‌شود تا گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳NFC  به الگویی برای طراحی گوشی های هوشمندی همچون گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ تی(Xiaomi Redmi Note 9T) تبدیل شود.

قابلیت های بالای عکاسی در دوربین های چهارگانه مدوّر  

چهار دوربینِ پوکو ایکس ۳های شیائومی در ساختاری مدور قرار گرفته‌ و هر کدام برای عکاسی از سوژه ای خاص معرفی می‌شوند. دوربین اصلی این گوشی کیفیتی ۶۴ مگاپیکسل دارد تا بهترین تصاویر را ثبت نماید. دوربین با لنز مخصوصِ عکاسی از زاویه دید فوق عریض ۱۳ مگاپیکسل با دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی از جزئیات نیز در این ترکیب جای می‌گیرند. همچنین حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی در کنار فلش LED  شکل دایره دوربین ها را تکمیل می‌نماید.

کیفیت فیلمبرداری ۴K و قابلیت ثبت ویدئوهای۱۰۸۰P و۷۲۰P  از ویژگی های دوربین های پشتی پوکو ایکس ۳NFC  است. سازندگان این گوشی با تعبیه فیلترهای متنوعی چون فیلتر طلائی و یخی، حالت عکاسی پرتره و نیز با امکانات فیلمبرداری از ارتفاعات، زیباسازی هوشمند تصاویر، حالت منشوری، پشتیبانی از ویژگیVlog  و تصویربرداری ماکرو به خلاق شدن تصاویر یاری رسانده‌اند.

پوکو ایکس ۳ شیائومی

عکاسی با بالاترین کیفیت دوربین سلفی

دوربین جلوی گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳  NFC با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل به طرفداران بازی های آنلاین اجازه می‌دهد تا هنگام بازی، تصویر بهتری با دیگران به اشتراک بگذارند. دوربین سلفی این گوشی نیز به ویژگی هایی مانند حالت پرتره، تایمر سلفی، نور استودیویی و فیلمبرداری با زیباسازی هوشمند و حالت فیلمبرداری برای فیلم کوتاه مجهز شده تا فیلم ها و عکس هایی با کیفیت تر خلق شوند.

پوکو ایکس ۳ شیائومی

شنیدن واضح تر صداها

آن چه که در مورد تولید و پخش صدا در گوشی پوکو ایکس ۳  ان اف سی بارز است، پشتیبانی از صداهای ضبط شده با فرمت MP3 وMP4  می‌باشد. قدرت انتقال صدای این گوشی شیائومی به اندازه ای است که لذت بازی یا تماشای ویدئو و گوش دادن به موسیقی را دو چندان می‌نماید. بنابراین در زمان ضبط یا پخش صدا، بالاترین کیفیت صوتی از دو بلندگوی بالا و پائین شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC ساطع می‌گردد. هنگامی که توده ای از گرد و غبار بر روی این بلندگوها نشسته باشد، این قطعات با تمیزکردن خودکار خود آن ها را از بین برده و صدای واضح تری را منتقل می‌کنند. دیگر ویژگی بلندگوهای پوکو ایکس ۳ وجود درگاه جک ۳.۵ میلی متری است که نشان دهنده مناسب بودن این گوشی برای شنیدن صداها با هندزفری های سیمی می‌باشد.

پوکو ایکس ۳ شیائومی

ظرفیت سنجیده باتری

داشتن یک گوشی خوب تنها با کیفیت مناسب و یا تعداد بالای دوربین معرفی نمی‌شود. بلکه وجود یک باتری که بتواند نسبت به مصرف انرژی گوشی، ذخیره مناسبی داشته باشد شرط مهمی به حساب می‌آید. از آن جا که یکی از بالاترین ظرفیت های باتری در گوشی های شیائومی، ۵۱۶۰ میلی آمپر بر ساعت در نظر گرفته می‌شود، خالقان گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ ان اف سی از آن در کنار قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات  با استفاده از کابل شارژ Type-C  استفاده کرده‌اند.

پوکو ایکس ۳ شیائومی

قدرت پردازش یک بازیگر

دلیل آن که بسیاری گوشی پوکو ایکس ۳ NFC را مناسب بازی می‌دانند، استفاده از پردازنده مخصوص بازی اسنپدراگون با قدرت پردازش ۷۳۲G  است. شیائومی برای پردازش قوی از CPU اسنپدراگون کایرو ۴۷۰   با قدرت پردازش ۸ نانومتری استفاده کرده تا در کنار گرافیک آدرنو ۶۱۸ تماشای ویدئو یا انجام بازی هایی که گرافیک بالا دارند به درستی و بدون تأخیر انجام پذیرد.

رزولوشن بالا و پاسخگویی سریع

نمایشگر۶.۶۷  اینچی تعبیه شده در گوشی پوکو ایکس ۳ ان اف سی DotDisplay  وFHD+  با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰  همراه شده تا تماشای ویدئو را دلنشین تر نماید. از طرف دیگر نرخ بالای تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و سرعت بالای نمونه برداری لمسی این گوشی را میان تماشاگران فیلم و سریال محبوب تر ساخته است.

پوکو ایکس ۳ شیائومی

فضایی که نیاز دارید!

در گوشی های شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC ، سرعت بالای خواندن و نوشتن رم ۶ گیگابایتی LPDDR4X با دو حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸گیگابایت همراهی می‌شوند. همچنین یکی از جایگاه های سیم کارت در گوشی پوکو ایکس ۳ ان اف سی را می‌توان به کارت حافظه جانبی اختصاص داد تا هراسی از اتمام فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند به وجود نیاید.

پوکو ایکس ۳ شیائومی

قیمت گذاری متناسب با بودجه کاربر

با توجه به آن چه گفته شد و با وجود قابلیت های این مدل گوشی های پوکوی شیائومی، قیمت مناسبی برای آن ها در نظر گرفته شده تا قشر گسترده بازی دوستان که به دنبال بهترین کیفیت برای انجام بازی های با گرافیک و پردازش بالا هستند، خشنود گردند. این رضایت تا آن جا رشد پیدا کرده که گوشی های پوکو ایکس ۳ NFC شیائومی در سال های اخیر به درجه پرفروش ترین گوشی های شیائومی دست یافته‌اند.

خریدی مطمئن برای داشتن بهترین ها گوشی پوکوایکس ۳ NFC شیائومی برای خرید انتخاب مناسبی است. چرا که بهترین ویژگی هایی که کاربران به دنبال آن هستند را در خود جای داده است. این ویژگی ها تنها در موارد بالا خلاصه نمی‌شوند؛ بلکه وجود حسگر تشخیص چهره، گوریلاگلس ۵، ناچ بر روی صفحه نمایش، اتصال به اینترنت ۴G ، دارا بودن NFC (در کشورهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌نمایند) و گارانتی معتبر، پوکو ایکس ۳NFC  را از بهترین های تلفن همراه هوشمند ساخته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید