گزارش: شیائومی امکان سانسور از راه دور محتوای گوشی ها خود را دارد - تکفارس 
گزارش: شیائومی امکان سانسور از راه دور محتوای گوشی ها خود را دارد - تکفارس 

گزارش: شیائومی امکان سانسور از راه دور محتوای گوشی ها خود را دارد

مهدی حلوائی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - 18:12
شیائومی

شیائومی در سال ۲۰۲۱ از نظر فروش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست در خردادماه (ژوئن) بیشترین تعداد گوشی هوشمند در سرتاسر دنیا را به فروش برساند. با این وجود، گزارش جدید دولت لیتوانی اطلاعات مهمی را در مورد گوشی‌های این شرکت منتشر کرده است.

به گزارش رویترز، نهاد امنیت سایبری دولت لیتوانی اخیراً گزارشی را منتشر کرده که در آن به توانایی شیائومی در سانسور از راه دور محتوای گوشی‌های خود اشاره شده است. این نهاد به‌طور مشخص گوشی‌های می ۱۰T، هوآوی P40 و وان‌پلاس ۸T را مورد بررسی قرار داده و متوجه شده که برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض می ۱۰T (مانند مرورگر اختصاصی می) به‌طور متناوب لیستی از عبارت‌های ممنوع را از طرف شیائومی دریافت می‌کنند. این عبارت‌ها شامل “استقلال تایوان”، “آزادی تبت” و چندین مورد دیگر می‌شود. به‌نظر می‌رسد که دستگاه پس از شناسایی این عبارات، محتوای مرتبط با آن را سانسور می‌کند.

این گزارش همچنین اعلام کرده که این قابلیت در گوشی‌های عرضه‌شده در اروپا غیرفعال بوده و احتمالاً تنها در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، شیائومی در صورت نیاز می‌تواند از راه دور این قالبیت را در تمام گوشی‌‌های خود فعال کند. نهاد امنیت سایبری لیتوانی همچنین بر این باور است که این قابلیت در اپلیکیشن‌هایی مانند Cleaner و Package Installer نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

این نهاد امنیتی همچنین ادعا کرده که گوشی پس از جمع‌آوری اطلاعات مرورگر کاربر، آن‌ها را از طریق یک پیامک رمزگذاری‌شده به سرویس ابری شیائومی ارسال می‌کند. در صورتی که گزارش این نهاد صحیح باشد، احتمالاً اطلاعات شخصی کاربران نیز در اختیار شیائومی قرار می‌گیرد. شیائومی هنوز به این اتهامات پاسخ نداده است.

نظر شما در مورد ادعاهای نهاد امنیت سایبری لیتوانی چیست؟ آیا شیائومی واقعاً محتوای گوشی‌های خود را سانسور می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید