پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی گلکسی نوت تاشو اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی گلکسی نوت تاشو اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی گلکسی نوت تاشو اشاره دارد

افشین نوری
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - 11:29
گلکسی نوت تاشو

سامسونگ ظاهراً در حال کار روی یک گلکسی نوت تاشو است. این خبر را یک افشاگر مطرح به نام آیس یونیورس (Ice Universe) در حساب توییتری خود منتشر کرده است و گفته است که اطلاعات آن را از یک منبع آگاه در زنجیره تامین سامسونگ به دست آورده است. همانطور که می‌دانید سامسونگ امسال هیچ گوشی نوتی معرفی نکرد و به جای آن تمرکز خود را روی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ گذاشت.

پتنت‌های جدید سامسونگ نشان می‌دهند که احتمال بازگشت یک گلکسی نوت تاشو وجود دارد

وب‌سایت LetsGo Digital گفته است که سامسونگ یک پتنت با عنوان «گوشی هوشمند تاشو گلکسی فلکس نوت» به ثبت رسانده که بسیار شبیه به گلکسی زد فولد ۳ است. با این‌حال، این گوشی فقط یک نمایشگر تاشو دارد که به سمت بیرون باز می‌شود و فاقد هر گونه نمایشگر خارجی است. نبود این نمایشگر خارجی باعث خواهد شد تا ساخت آن راحت‌تر شود و قیمت آن نیز کاهش یابد.

براساس آنچه که در تصاویر پتنت مشاهده می‌شود، گلکسی نوت تاشو، مجهز به یک قلم S Pen نیز خواهد بود که در داخل یک بریدگی در پشت دستگاه قرار خواهد گرفت. همچنین یک سوراخ هول پانچ دوگانه در پشت گوشی وجود خواهد داشت که برای انجام همه کارهای عکاسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

البته ذکر این نکته لازم است که ثبت این پتنت به معنای معرفی یک گوشی گلکسی نوت تاشو در آینده نیست و فقط گذشت زمان ثابت خواهد کرد که آیا سامسونگ قصد معفی چنین دستگاهی را خواهد داشت یا نه. SamMobile هم گزارش داده است که سامسونگ در ماه آوریل سال گذشته و همچنین در ماه اکتبر امسال پتنت‌های مشابهی در چین به ثبت رسانده است.

همانطور که می‌دانید گوشی گلکسی نوت سامسونگ برای اولین بار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ معرفی شد و این گوشی اولین هندستی بود که از یک نمایشگر بزرگتر از ۵ اینچ بهره می‌برد. گلکسی نوت در زمان خود نمایشگر بسیار بزرگی داشت و و از یک قلم دیجیتالی S Pen نیز بهره می‌برد. این گوشی در طول سال‌های گذشته به‌خاطر نمایشگر بزرگ خود شناخته شده بود و هنوز هم طرفدارن زیادی دارد.

گلکسی نوت تاشو

سامسونگ سال گذشته دو مدل گلکسی نوت جدید معرفی کرد که یکی از آن‌ها گلکسی نوت ۲۰ اولترا بود. این گوشی مجهز به یک نمایشگر ۶.۹ اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن ۱۴۴۰ x 3088 پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بود و از یک تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

سامسونگ پتنت‌هایی برای یک گوشی تاشو با نمایشگر رول‌شدنی ثبت کرده است

گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ موفقیت خوبی برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند و بنابراین منطقی است که سامسونگ بخواهد که اعضای جدیدی به این مجموعه اضافه کند. سامسونگ همچنین پتنت‌هایی برای یک هندست‌ رول‌شدنی به ثبت رسانده که نمایشگر آن‌ روی یک رول حرکت می‌کند و بزرگتر می‌شود. این پتنت در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده‌ است.

گوشی تاشوی دیگری که سامسونگ ممکن است روی آن کار کند، هندستی با یک نمایشگر pull-out است. سامسونگ پتنت این گوشی را در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده و در ماه می امسال نیز نمونه اولیه آن را با یک نمایشگر ۷.۲ اینچی آمولد “S-curve”  به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین چند نشان تجاری با نام S-Flex به ثبت رسانده است.

همچنین براساس یک شایعه دیگر، سامسونگ قصد دارد هر سال یکی از سری‌های گلکسی S یا گلکسی نوت را معرفی کند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، سال آینده به جای سری گلکسی S22 شاهد معرفی سری گلکسی نوت جدید خواهیم بود و سری بعدی گلکسی S در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.