سامسونگ در یک ویدیو نحوه کار سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را توضیح داد [تماشا کنید] - تکفارس 
سامسونگ در یک ویدیو نحوه کار سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را توضیح داد [تماشا کنید] - تکفارس 

سامسونگ در یک ویدیو نحوه کار سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را توضیح داد [تماشا کنید]

افشین نوری
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - 10:12
سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل

سامسونگ سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP1 خود اوایل این ماه رونمایی کرد. این سنسور از فناوری ترکیب پیکسلی برای ایجاد پیکسل‌های بزرگتر استفاده می‌کند که این کار باعث کاهش نویز تصویر در محیط‌های کم‌نور می‌شود. هرچند سایز پیکسلی ۰.۶۴ میکرونی این سنسور، برای عکاسی در محیط کم‌نور مناسب نیست، اما فناوری ترکیب پیکسلی ChameleonCell آن کمک می‌کند تا ۴ الی ۱۶ پیکسل در یک پیکسل واحد ترکیب شده و کیفیت تصویر بالاتر برود.

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با استفاده از ترکیب پیکسلی ۴ به ۱ می‌تواند عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌ها ۱.۲۸ میکرون یا عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی با پیکسل‌ها ۲.۵۶ میکرون ایجاد کند. البته این سنسور می‌تواند در محیط‌های پرنور عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی ثبت کند.

سامسونگ به احتمال زیاد از این سنسور روی گوشی گلکسی S22 اولترا خود استفاده خواهد کرد، اما یک افشاگر مطرح در توییتر گفته است که سامسوگ سال آینده از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی RGBW روی برخی از پرچمداران خود استفاده خواهد کرد. این سنسور رنگ سفید را به پیکسل‌های معمولی قرمز، سبز و آبی اضافه خواهد کرد و باعث بهبود کنتراست تصویر خواهد شد.

مطالب مرتبط:

یکی از اعضای تیم طراحی سنسور سامسونگ به نام Minho Kwan با انتشار ویدیویی نحوه کار سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP1 را توضیح داده است. به گفته Kwan، این سنسور قادر به ثبت جزئیاتی خواهد بود که چشم معمولی از دیدن آن‌ها ناتوان است. او همچنین در این ویدیو می‌گوید که سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی در هنگام ضبط ویدیوهای باکیفیت، تصویر شفاف و شارپی ایجاد خواهد کرد و پیکسل‌های ۱.۲۸ میکرونی آن برای ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه استفاده خواهد شد. همچنین در موقع عصر که شدت نور کمتر است، این سنسور با ترکیب ۱۶ پیکسل در یک پیمسل واحد قادر به تولید پیکسل‌های ۲.۵۶ میکرونی خواهد بود. همچنین فناوری هوشمند ایزو این سنسور، عکس‌های بسیار شفاف در محیط‌های تاریک تولید خواهد کرد. این سنسور همچنین از فناوری HDR برای ایجاد رنگ‌های واضح بهره خواهد برد.

ضمن اینکه، قابلیت اتوفوکوس دوربین گوشی‌های سامسونگ که توسط فناوری Double Super PD فراهم شده است، با کاربران اجازه خواهد داد تا عکس‌های دراماتیک ثبت کنند. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ علاوه بر ضبط ویدیوهای ۸K قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه نیز خواهد بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.