آمریکا احتمالاً آنر را در لیست سیاه خود قرار خواهد داد -
آمریکا احتمالاً آنر را در لیست سیاه خود قرار خواهد داد -

آمریکا احتمالاً آنر را در لیست سیاه خود قرار خواهد داد

مهدی حلوائی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - 09:17
آنر

ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۹ (می ۲۰۱۹) هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد. این شرکت از آن زمان حق استفاده از فناوری‌های آمریکایی، که مهم‌ترین آن خدمات گوگل است را از دست داد. از آن‌جایی که آنر زیرگروه هوآوی به حساب می‌آمد، این شرکت نیز از دسترسی به فناوری‌های آمریکایی محروم شده بود. با این وجود، هوآوی با فروش آنر در سال ۲۰۲۰ سعی کرد تا تحریم‌های آمریکا شامل این شرکت نشود. حالا به‌نظر می‌رسد که دولت آمریکا در حال بررسی قراردادن آنر در لیست سیاه خود است.

مطالب مرتبط:

براساس گزارش واشنگتن پست، در حال حاضر چهار سازمان امنیتی برای قطعی‌شدن این تصمیم به گفت‌و‌گو می‌پردازند. دپارتمان انرژی و پنتاگون سعی دارند تا آنر را در لیست سیاه آمریکا قرار دهند اما از طرف دیگر وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه این کشور مخالفت خود با این تصمیم را اعلام کرده‌اند. در صورتی که این نهادها نتوانند با یکدیگر به توافق برسند، احتمالاً جو بایدن تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

واضح است که اگر آنر در لیست سیاه آمریکا قرار بگیرد، جایگاه این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و سرنوشت هوآوی برای این شرکت نیز رقم خواهد خورد. با این وجود، هنوز مشخص نیست که چرا آمریکا قصد دارد تا این شرکت را در لیست سیاه خود قرار دهد. این شرکت از هوآوی جدا شده و محصولات خود را نیز در کشور آمریکا عرضه نمی‌کند.

نظر شما در مورد تحریم احتمالی آنر چیست؟ آیا این شرکت در صورت قرارگرفتن در لیست سیاه آمریکا می‌تواند به عملکرد خوب خود در بازار ادامه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.