ویدیوی زنده هواوی نوا ۹ فاش شد [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیوی زنده هواوی نوا ۹ فاش شد [تماشا کنید] - تکفارس 

ویدیوی زنده هواوی نوا ۹ فاش شد [تماشا کنید]

افشین نوری
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - 17:50
هواوی نوا ۹

سری هواوی نوا ۹ قرار است در تاریخ ۲۳ سپتامبر معرفی شود و حالا چند روز مانده به این رویداد، ویدیوی زنده‌ای از این گوشی منتشر شده که دید بهتری از آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

در رابطه با طراحی نوا ۹ باید بگوییم که این گوشی شباهت زیادی به مدل قبلی خود یعنی نوا ۸ خواهد داشت و قابلیت‌هایی نیز از آنر ۵۰ به ارث خواهد برد.

مطالب مرتبط:

براساس شایعات، هواوی نوا ۹ مجهز به یک نمایشگر ۶.۵۷ اینچی اولد (OLED) با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود و کار پردازش آن را تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G (بدون قابلیت ۵G) در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بر عهده خواهد داشت. همچنین انرژی این گوشی را یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد کرد و ابعاد گوشی برابر ۱۶۰x۷۳.۷x۷.۷۷ میلیمر و وزن آن برابر ۱۷۵ گرم خواهد بود.

هواوی نوا ۹

نوا ۹ در بخش دوربین از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.0 بهره خواهد برد و در پشت خود مجهز به یک سیستم دوربین چهاراگانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و فاصله کانونی f/1.7 خواهد بود. در کنار این دوربین، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f / 2.2 و دو سنسور ماکرو و عمقی ۲ مگاپیکسلی نیز وجود خواهد داشت.

هواوی نوا ۹ در بخش نرم‌افزار سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰.۱ را اجرا خواهد کرد و باتری آن با سرعت ۶۶ وات شارژ خواهد شد. این گوشی در چهار رنگ مختلف روانه بازار خواهد شد که زیباترین رنگ آن یک رنگ گرادیانی خواهد بود که ۹ رنگ مختلف را منعکس خواهد کرد.

اما درباره مشخصات هواوی نوا ۹ پرو نیز باید بگوییم که این مدل در بخش حافظه و دوربین تفاوتی با مدل پایه نخواهد داشت، اما نمایشگر آن یک پنل ۶.۷۲ اینچی با همان رزلوشن و نرخ نوسازی مدل پایه خواهد بود. ضمناً، باتری این مدل ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت خواهد داشت که با سرعت ۱۰۰ وات شارژ خواهد شد. ابعاد و وزن نوا ۹ پرو هم به‌ترتیب ۱۶۳.۴x۷۴.۴x۷.۹۷ میلیمتر و ۱۸۶ گرم خواهد بود و روی آن سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰.۱ اجرا خواهد شد.

هواوی نوا ۹

همانطور که می‌دانید هواوی در حال حاضر امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اندرویدی گوگل را ندارد. با این‌حال، طبق یک نظرسنجی که توسط وب‌سایت فون‌آرنا انجام شده است، حدود ۷۰ درصد از کاربران گفته‌اند که حاضرند یکی از دستگاه‌های هواوی را در صورت رفع تحریم‌های آمریکا و استفاده دستگاه‌های این شرکت از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل بخرند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید