پیکسل تاشو گوگل احتمالاً در اواخر امسال معرفی خواهد شد - تکفارس 
پیکسل تاشو گوگل احتمالاً در اواخر امسال معرفی خواهد شد - تکفارس 

پیکسل تاشو گوگل احتمالاً در اواخر امسال معرفی خواهد شد

افشین نوری
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - 10:23
پیکسل تاشو

گوگل قرار است تغییرات جدیدی در آپدیت اندروید ۱۲.۱ ارائه کند. این آپدیت احتمالاً بعد از اندروید ۱۲ و قبل از اندروید ۱۳ و در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و ما شاید در این حوالی شاهد معرفی یک گوشی پیکسل تاشو از طرف گوگل باشیم.

فروم توسعه‌دهندگان XDA گزارش داده‌اند که اندروید ۱۲.۱ قابلیت‌های جدیدی برای گوشی‌های تاشو ارائه خواهد کرد و تمرکز خود را روی این نوع گوشی‌ها خواهد گذاشت، بنابراین این موضوع می‌تواند نشانگر آن باشد که گوگل احتمالا در حال کار روی یک پیکسل تاشو است.

مطالب مرتبط:

آپدیت اندروید ۱۲.۱ ظاهراً دارای قابلیت نوارابزار مخفی خواهد بود که برای نشان دادن اپلیکیشن‌های اخیر و پراستفاده به کار خواهد رفت.  این قابلیت همچنین می‌تواند برای استفاده از دو اپلیکیشن در دو نمایشگر جدا مورد استفاده قرار گیرد.

گوگل به‌تازگی تصویری از این قابلیت منتشر کرده بود که متاسفانه آن را حذف کرده، اما به نظر می‌رسید این تصویر مربوط به رندر گوشی پیکسل فولد باشد (تصویر زیر).

پیکسل تاشو

براساس شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، پیکسل فولد گوگل مجهز به یک نمایشگر ۷.۵۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و یک سنسور اثر انگشت کناری خواهد بود و احتمالا مانند سری پیکسل ۶ از تراشه جدید تنسور بهره خواهد برد.

از طرف دیگر، وب‌سایت ۹to5oogle  شواهدی در اندروید ۱۲.۱ پیدا کرده است که نشان می‌دهد نام رمزی پیکسل تاشوی بعدی گوگل “Jumbojack” است و گوگل احتمالا قبل از آن، یک گوشی تاشو دیگر با نام رمزی “Passport” در اواخر امسال معرفی خواهد کرد.

گوشی “Jumbojack” ظاهراً دارای دو نمایشگر مجزا خواهد بود که به سمت داخل تا خواهند شد. نام رمزی این گوشی اشاره به نام چیزبرگر Jumbo Jack دارد و هنوز مشخص نیست که آیا طراحی آن مشابه گلکسی زد فلیپ خواهد بود یا گلکسی زد فولد.

هرچند گوشی تاشوی Jumbojack سیستم عامل اندروید ۱۲.۱ را روی خود اجرا خواهد کرد اما این نرم‌افزار دارای قابلیت‌هایی خواهد بود که انتظار نمی‌رود روی هیچ گوشی تاشویی ارائه شود. در هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا گوگل سرانجام موفق به معرفی یک گوشی تاشو خواهد شد یا نه.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید