یافته های جدید به انحصارطلبی گوگل در کشور هند اشاره دارد - تکفارس 
یافته های جدید به انحصارطلبی گوگل در کشور هند اشاره دارد - تکفارس 

یافته های جدید به انحصارطلبی گوگل در کشور هند اشاره دارد

مهدی حلوائی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - 10:47
گوگل

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون رقابت هند پس از دو سال تحقیق و بررسی، اولین یافته‌های خود در مورد کارکرد اندروید در این کشور را منتشر کرد. براساس این گزارش، گوگل از تولید سیستم‌عامل‌های مشابه اندروید توسط توسعه‌دهندگان هندی و امکان ایجاد رقابت در این کشور جلوگیری کرده است. در حال حاضر ۹۸ درصد از ۵۲۰ میلیون گوشی‌های هوشمند در کشور هند از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند.

کمیسیون رقابت هند مدعی شده که گوگل با اقدامات ضدرقابتی خود، توسعه‌دهندگان را وادار به استفاده از اپلیکیشن‌های پلی استور کرده است. این سازمان همچنین قوانین پلی استور را یک‌طرفه، مبهم و نامشخص دانسته است. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، آمازون، اپل، سامسونگ و شیائومی نیز در گذشته به سوالات این سازمان پاسخ داده بودند.

کمیسیون رقابت هند به گوگل فرصت داده تا پیش از اعلام رای نهایی، که احتمالاً جریمه‌های را برای این غول فناوری در پی خواهد داشت، به اتهامات وارده پاسخ دهد. گوگل اعلام کرده که با این سازمان همکاری کرده و ثابت خوهد کرد که سیستم‌عامل اندروید موجب افزایش فرصت رقابت و نوآوری شده است.

نظر شما در مورد اتهامات واردشده به گوگل چیست؟ آیا این شرکت از سلطه‌ی اندروید بر بازار کشور هند سوء استفاده کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: MSPweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید