اپل با عرضه آیپد او اس ۱۵ محدودیت رم آیپدها را تغییر می دهد - تکفارس 
اپل با عرضه آیپد او اس ۱۵ محدودیت رم آیپدها را تغییر می دهد - تکفارس 

اپل با عرضه آیپد او اس ۱۵ محدودیت رم آیپدها را تغییر می دهد

مهدی ملکی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - 09:39
اپل آیپد پرو

سری محصولات آیپد پرو اپل معمولاً به عنوان جایگزین‌هایی مناسب برای لپ تاپ بازاریابی می‌شوند با این حال یک محدودیت برای تبدیل شدن آیپد‌های این شرکت به بهترین جایگزین‌های لپ تاپ وجود دارد که اپل در آیپد او اس ۱۵ (iPadOS 15) آن را رفع می‌کند.

اپل محدودیت استفاده از حداکثر ۵ گیگابایت رم در اپلیکیشن‌های شخص ثالث را در آیپد او اس ۱۵ خواهد داد تا توسعه‌دهندگان به مقدار رم بیشتری دسترسی داشته باشند.

در واقع برخی از طراحان گرافیک و افراد حرفه‌ای که در تولید محتوا و … فعالیت دارند، با وجود قدرت پردازش بالای تراشه‌های M1 آیپدهای پرو نمی‌توانند فراتر از ۵ گیگابایت از حافظه رم را استفاده کنند.

اگرچه این محدودیت تاکنون دست و پای برخی از توسعه‌دهندگان را می‌بست اما به اپل اطمینان می‌داد که فارغ از اپلیکیشنی که شما در حال استفاده از آن هستید، آیپد پرو عملکرد روان و قابل قبولی دارد.

با این حال در آیپد او اس ۱۵ این مشکل بسته به پیکربندی دستگاه از بین خواهد رفت. برای مثال توسعه‌دهندگان می‌توانند روی مدل‌های پرظرفیت آیپد پرو تا حداکثر ۱۲ گیگابایت از رم را استفاده کنند و ۴ گیگابایت باقی مانده بقیه امور دستگاه را انجام دهد. این محدودیت در آیپدهای پرو مجهز به رم ۸ گیگابایت، حداکثر تا ۶ گیگابایت خواهد بود.

مطالب مرتبط:

با این حال به نظر می‌رسد آیپدهایی که مجهز به رم ۵ گیگابایت یا کمتر هستند، مثل گذشته با همان محدودیت‌های رایج مواجه خواهند بود. برای مثال آیپد مینی و مدل پایه آیپد که به ترتیب به ۴ و ۳ گیگابایت رم مجهز هستند، چندان رم زیادی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار نخواهند داد.

با وجود آن که آیپدهای مینی این شرکت نمی‌توانند در این زمینه حرف زیادی برای گفتن داشته باشند اما این به معنای عملکرد بد و ویژگی‌های نامناسب آن‌ها نیست.

یکی از بزرگترین تغییراتی که اپل امسال در آیپد مینی ۶ ایجاد کرده است، اضافه کردن یک پورت USB-C به آن است. کاربران حالا نه‌تنها می‌توانند این تبلت را با کابل‌های متنوعی شارژ کنند، بلکه گجت‌های زیادی را به آن وصل کنند.

آیپد مینی در چهار رنگ زیبای ارغوانی، نارنجی، طلایی و خاکستری عرضه خواهد شد. آیپد مینی جدید اپل دارای یک طراحی نمایشگر تمام‌صفحه با گوشه‌های گرد و حاشیه‌های بسیار باریک است. این ویژگی باعث شده تا اپل اندازه نمایشگر این تبلت را به ۸.۳ اینچ افزایش دهد. این نمایشگر یک پنل رتینای مایع بوده و کمترین انعکاس را دارد.

همچنین سیستم تاچ آیدی آیپد مینی ۶ به گوشه سمت راست آن انتقال یافته تا دسترسی به آن راحت‌تر و سریع‌تر باشد.

از طرفی، عملکرد هسته‌های پردازشی آیپد مینی ۶ حدود ۴۰ درصد و عملکرد هسته‌های گرافیکی آن حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است و موتور عصبی آن ۲ برابر سریع‌تر شده است که این ویژگی اجازه اجرای روان‌تر اپلیکیشن‌ها و بازی‌‌ها را خواهد داد.

آیپد مینی ۶ در پشت خود مجهز به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/1.8 برای ثبت تصاویر شارپ و شفاف شده است. این دوربین همچنین قادر به ضبط ویدیوهای ۴K است. دوربین جلوی تبلت هم یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. آیپد مینی ۶ از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آهنربا به کناره تبلت وصل شده و به‌طور اتوماتیک شارژ خواهد شد.

آیپد مینی ۶ با قیمت پایه ۴۹۹ دلار به فروش خواهد رفت و در هر دو نسخه وای‌فای و ۵G قابل‌دسترس خواهد بود. شما می‌توانید از همین حالا این تبلت را پیش‌سفارش کنید و هفته آینده آن را درب منزل خود دریافت کنید. شما می‌توانید بعد از مشاهده تیزر معرفی آیپد مینی در رویداد هفته گذشته اپل نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این محصولات شرکت اپل در نهایت می‌توانند به عنوان جایگزین‌های مناسبی برای لپ تاپ در نظر گرفته شوند؟

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید