برترین لوازم جانبی پلی استیشن ۵ - تکفارس 
برترین لوازم جانبی پلی استیشن ۵ - تکفارس 

برترین لوازم جانبی پلی استیشن ۵

مهدی حلوائی
۹ مهر ۱۴۰۰ - 09:00
برترین لوازم جانبی پلی استیشن ۵

دسترسی به پلی استیشن ۵ کماکان کار دشواری است اما بسیاری از کاربران موفق شده‌اند تا این کنسول نسل نهمی را خریداری کنند. با این وجود، وسایل جانبی مختلفی برای این کنسول به بازار عرضه شده که لذت بازی‌ها را دوچندان می‌کند. در این مقاله به معرفی برخی از این وسایل جانبی خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط:

دوال سنس

کنترلر دوال سنس

کنسول‌ پلی استیشن ۵ همانند دیگر کنسول‌های خانگی به همراه یک کنترلر به بازار عرضه شده است. این کنترلر برخلاف سری دوال شاک از دو نمای رنگ تشکیل شده و طراحی ارگونومیک‌تری نسبت به کنترلرهای قبلی پلی استیشن دارد. دوال سنس همچنین به تریگرهای تطبیق‌پذیر، میکروفون داخلی و قابلیت بازخورد لمسی مجهز شده و بسیاری از بازی‌ها از این ویژگی‌ها برای غوطه‌ورکردن بیشتر کاربران استفاده کرده‌اند.

دوال سنس علاوه بر اتصال به پلی استیشن ۵، امکان اتصال بدون سیم به دستگاه‌های اندرویدی و آی او اس را نیز دارد. شما همچنین می‌توانید از این کنترلر به‌صورت با سیم و یا بدون سیم در رایانه‌ی شخصی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده‌ی بدون سیم از دوال سنس، رایانه‌ی شما باید از اتصالات بلوتوث پشتیبانی کند.

قیمت هر سه نسخه‌ی سفید، سیاه و قرمز دوال سنس ۷۰ دلار است. این کنترلر پیشرفت‌های متعددی را به خود دیده و جانشین مناسبی برای دوال شاک ۴ می‌باشد. شما همچنین می‌توانید از کنترلر دوال شاک ۴ برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۴ در کنسول پلی استیشن ۵ نیز استفاده کنید.

پایه شارژ دوال سنس

پایه شارژ دوال سنس

پایه شارژ دوال سنس امکان شارژکردن همزمان دو کنترلر پلی استیشن ۵ را در اختیار کاربران قرار داده است. این محصول نیاز به استفاده از درگاه USB-C کنسول را حذف کرده و از کامل‌بودن شارژ کنترلر در حین انجام بازی‌های آنلاین اطمینان حاصل می‌کند. سونی کماکان این محصول را به قیمت ۳۰ دلار به فروش می‌رساند اما با توجه به نزدیک‌بودن تعطیلات زمستانی، احتمال کاهش قیمت این محصول زیاد است.

ال جی G1 اولد

ال جی G1 اولد

اگر شما هم به دنبال یک تلویزیون ۴کی با پشتیبانی از ویژگی‌های پلی استیشن ۵ هستید، ال جی G1 اولد با قابلیت “بهینه‌سازی بازی” خود یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. ال جی در حال حاضر این تلویزیون را با قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رساند که ۲۰۰ دلار از قیمت قبلی آن ارزان‌تر است.

دوربین اچ دی پلی استیشن 5

دوربین اچ دی پلی استیشن ۵

اگر شما هم قصد استریم زنده‌ی بازی‌های پلی استیشن ۵ خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به فکر خرید دوربین اچ دی این کنسول باشید. این محصول که در حال حاضر در وب‌سایت آمازون به قیمت ۵۴ دلار به فروش می‌رسد، جانشین دوربین پلی استیشن ۴ بوده و از دو لنز ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که امکان حذف تصویر پس‌زمینه و جایگزینی آن با تصاویر دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

هدست پالس 3D سونی

هدست پالس ۳D سونی

هدست پالس ۳D سونی با برچسب قیمت ۱۰۰ دلاری خود گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که به دنبال بهترین کیفیت صدا در بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ هستند. این هدست در پخش صدای بازی‌هایی مانند Spider-Man: Miles Morales و Demon Souls عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و این موضوع برای دیگر بازی‌های کنسول پلی استیشن ۵ نیز صدق می‌کند. توجه داشته باشید که این هدست در کنسول‌ پلی استیشن ۴ نیز قابل استفاده است.

دسترسی به این هدست همانند خود کنسول کمی دشوار بوده اما سونی اخیراً موجودی آن در فروشگاه‌ها را افزایش داده است. این کمپانی همچنین نسخه‌ی سیاه این هدست را در تاریخ ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) عرضه خواهد کرد و شما می‌توانید این نسخه را با قیمت ۱۰۰ دلار از وب‌سایت رسمی سونی پیش‌خرید کنید.

مدیا کنترل پلی استیشن

مدیا ریموت پلی استیشن

پلی استیشن ۵ همانند بسیاری از کنسول‌های دیگر امکان استریم ویدیو را داشته و از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و دیگر سرویس‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. از این رو سونی ریموت کنترل مخصوصی را نیز برای این کنسول عرضه کرده است. عملکرد این ریموت کنترل همانند کنترلر دوال سنس بوده اما استفاده از آن برای جابه‌جایی و گشت و گذار در منوها بسیار آسان‌تر است.

وسترن دیجیتال بلک SN850 SSD

حافظه وسترن دیجیتال بلک SN850 (500 گیگابایت)

پس از چند ماه از عرضه‌ی پلی استیشن ۵، کاربران سرانجام می‌توانند از شیار M.2 SSD این کنسول برای ارتقای حافظه‌ی داخلی آن استفاده کنند. در حال حاضر حافظه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی وسترن بلک SN850 یکی از گزینه‌های مناسب برای افزایش میزان حافظه‌ی داخلی این کنسول است.

وسترن دیجیتال این حافظه را در سه نسخه‌‌ی ۵۰۰ گیگابایتی، ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی عرضه کرده و تمام این نسخه‌ها به هیت سینک مجهز شده‌اند. وسترن دیجیتال نسخه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی SN850 را ۱۷۰ دلار قیمت‌گذاری کرده اما در حال حاضر قیمت این محصول در وب‌سایت رسمی این شرکت به ۱۴۰ دلار کاهش یافته است.

هارد سیگیت Game Drive

هارد اکسترنال سیگیت Game Drive (4 ترابایت)

هارد اکسترنال سیگیت Game Drive برای ذخیره‌سازی و اجرای بازی‌های پلی استیشن ۴ بر روی پلی استیشن ۵ عالی بوده و ابعاد کوچک آن، فضای زیادی از اطراف کنسول را اشغال نمی‌کند. در حال حاضر شما می‌توانید نسخه‌ی ۴ ترابایتی این محصول را به قیمت ۱۲۰ دلار از فروشگاه‌های آمازون و یا eBay خریداری کنید. توجه داشته باشید که اجرای بازی‌های پلی استیشن ۵ از روی این هارد امکان‌پذیر نبوده و شما تنها می‌توانید بازی‌های این کنسول را بر روی سیگیت Game Drive ذخیره کنید.

پلی استیشن پلاس کالکشن

پلی استیشن پلاس (اشتراک سالانه)

سرویس پلی استیشن پلاس برای اجرای بیشتر بازی‌های آنلاین چندنفره ضروری بوده و هر ماه چند بازی را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. کاربران پلی استیشن ۵ همچنین می‌توانند با خرید این سرویس از سرویس پلی استیشن پلاس کالکشن نیز بهره‌مند شوند. پلی استیشن پلاس کالکشن در واقع مجموعه‌ای از برترین بازی‌های پلی استیشن ۴ را شامل شده و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه، این بازی‌ها را دانلود و اجرا کنید. در حال حاضر اشتراک سالانه‌ی این سرویس ۶۰ دلار قیمت دارد.

نظر شما در مورد وسایل جانبی معرفی‌شده در این مقاله چیست؟ به نظر شما کدام وسیله جانبی برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۵ ضروری است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.