ابرخودروی الکترون تراوا با توان ۱۴۰۰ اسب بخار معرفی شد -
ابرخودروی الکترون تراوا با توان ۱۴۰۰ اسب بخار معرفی شد -

ابرخودروی الکترون تراوا با توان ۱۴۰۰ اسب بخار معرفی شد

مهدی حلوائی
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - 10:12
الکترون تراوا

کمپانی الکترون درماه آپریل (فروردین) ابرخودروی برقی کواسار (Quasar) با توان خیره‌کننده‌ی ۲۳۰۰ اسب بخار (۱.۷۱۵ کیلووات) را معرفی کرده بود. این خودرو برای رسیدن به شتاب ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) تنها به ۱.۶۵ ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۰ مایل بر ساعت (۴۵۰ کیلومتر بر ساعت) است. این شرکت حالا دومین ابرخودروی تمام‌برقی خود با نام تراوا (Truva) را نیز معرفی کرد.

الکترون تراوا

قرار است که این خودرو از سیستم چهارچرخ‌متحرک استفاده کرده و دو موتور در محور عقبی و یک موتور در محور جلویی آن به انجام وظایف بپردازند. به‌ادعای الکترون، حداکثر توان تراوا ۱۴۰۰ اسب بخار بوده که هرچند در مقایسه با قدرت کواسا عدد زیادی محسوب نمی‌شود اما از خودروی الکترون وان سریع‌تر است. گفته می‌شود که این خودرو از باتری ۱۰۰کیلو‌وات‌ساعتی نیز بهره خواهد برد.

الکترون تراوا

شاید دلیل معرفی تراوا قبل از عرضه‌ی کواسا، قیمت پایین‌تر آن بوده است. الکترون در حال حاضر این خودرو را ۶۰۰ هزار یورو (چیزی حدود ۷۱۰ هزار دلار) قیمت‌گذاری کرده اما مطمئناً این قیمت در زمان عرضه‌ی خودرو در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت. گفته می‌شود که الکترون پس از عرضه‌ی این خودرو، نسخه‌ی کانورتیبل آن را نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نظر شما در مورد ابرخودروی الکترون تراوا چیست؟ آیا این خودرو در تاریخ مشخص‌شده عرضه خواهد شد و یا شاهد تاخیر در عرضه‌ی آن خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.