بررسی سریع‌ترین شارژر موبایل جهان - تکفارس 
بررسی سریع‌ترین شارژر موبایل جهان - تکفارس 

بررسی سریع‌ترین شارژر موبایل جهان

مهدی ملکی
۱ تیر ۱۴۰۱ - 09:05
شارژ ۱۲۰ وات شیائومی

تاکنون نام فناوری‌هایی مثل دَش (Dash)، وارپ (Warp)، ووک (Vooc) یا سوپر شارژ (SuperCharge) و دیگر شارژر ها به گوش شما خورده‌ است؟ این نام‌ها مربوط به فناوری شارژ سریع شرکت‌هایی مثل اوپو، وان‌پلاس و هواوی است.

شیائومی نیز یکی از برترین برندهای بازار از نظر ارائه‌ی فناوری‌های شارژ سریع است. تکنولوژی هایپرشارژ این شرکت امکان شارژ دستگاه‌های موبایلی را با سرعت ۱۲۰ وات فراهم کرده است. این شرکت چینی فناوری شارژر پرسرعت جدید خود را سال گذشته و با معرفی گوشی هوشمند می ۱۰ الترا رونمایی کرد.

گوشی می ۱۰ الترا به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بود و روی جعبه‌ی آن نوشته شده که با شارژر ۱۲۰ واتی این دستگاه می‌توان آن را فقط در مدت ۲۱ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد.

با معرفی گوشی‌ هوشمند جدید شیائومی ۱۱ تی پرو اکنون نتایج تست باتری این محصول در دسترس قرار گرفته است. این گوشی هوشمند نیز از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی کرده و امکان خرید آن در سراسر جهان فراهم خواهد بود.

شیائومی ۱۱ تی پرو سریعترین شارژر موبایل جهان را دارد

شارژر

ظرفیت باتری شیائومی می ۱۱ تی پرو ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و از دو باتری مجزای ۲۵۰۰ میلی آمپری تشکیل شده است. استفاده از چند باتری کوچک‌تر در واقع راز شارژ سریع گوشی‌های هوشمند است؛ چرا که شارژر این محصولات می‌تواند به‌طور همزمان هر دو باتری را با سرعت یکسان شارژ کند و به این ترتیب امکان شارژ سریع ظرفیت کل باتری در مدت زمان بسیار کوتاه فراهم خواهد شد. استفاده از چند باتری کوچک‌تر باعث شده تا سرعت شارژ نسبت به استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری یک‌تکه بیشتر شود.

دانیل دسجارلیس از شیائومی در مورد شارژر گوشی مورد اشاره این‌گونه توضیح داده است:

طرز کارکرد شارژر سریع شیائومی مثل این است که بخواهید دو باک بنزین مجزا را به طور جداگانه ولی همزمان پر کنید. بدین ترتیب می‌توان با سرعت بیشتری دو باک جداگانه را نسبت به یک باک حجیم‌تر پر کرد.

این فرآیند در گوشی مورد بحث هم اتفاق می‌افتد و شارژر به‌جای خروجی ۵ ولت، ۱۲۰ واتی بوده و یک کانال تکی را به دو، سه یا چهار کانال مجزا تقسیم می‌کند. در نتیجه می‌توان باتری را با جریان ۲۰ آمپرثابت با سرعت بیشتری شارژ کرد.

در واقع ظرفیت درگاه یواس‌بی نوع سی ۱۰۰ وات محدود شده و این در حالی است که قدرت شارژر ۱۲۰ وات نسبت به شارژرهای فعلی سایر شرکت‌ها از جمله سیستم شارژ ۶۵ واتی وان‌پلاس ۹ پرو دو برابر است.

این موضع در هدر رفتِ انرژی در هنگام شارژ محاسبه شده و بدین ترتیب باتری‌های شیائومی ۱۱ تی پرو با حداکثر توان درگاه یو‌اس‌بی سی شارژ خواهد شد.

برای مشخص شدن عملکرد این شارژر نتایج تست آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

شارژر

ازآنجاکه باتری گوشی ۱۱ تی پرو نسبت به باتری به‌کار رفته در گوشی‌ وان‌پلاس ۹ پرو ظرفیت بیشتری دارد، نتایج به‌دست آمده در تست شارژ این محصول و دست‌یابی آن به یک رکورد جدید بسیار خیره کننده است.

شیائومی در تست شارژ کامل باتری برای این محصول عدد ۱۷ دقیقه را اعلام کرده ولی باید توجه داشته باشیم که در آزمایشگاه‌های این شرکت چینی، تست شارژ از ۲ تا ۱۰۰ درصد انجام شده است.

این در حالی است که در تست‌های بالا سرعت شارژ دستگاه از صفر تا صد اندازه‌گیری شده است.

اگر نگران این هستید که شارژ باتری دستگاه شما با چنین سرعتی به‌مرور زمان به آن آسیب وارد می‌کند باید توضیح دهیم که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. شیائومی در این رابطه توضیح داده که با صرف میلیون‌ها دلار در طی چند سال به این فناوری دست یافته و از عملکرد آن اطمینان دارد و بنابراین مشتریان نباید نگران این موضوع باشند.

شیائومی با انتشار تیزر زیر نشان داده که این شرکت در بخش مدیریت دمای باتری گوشی‌های خود تا چه حد با احتیاط عمل کرده است.

با توجه به آنچه گفته شد هم اکنون فناوری شارژ سریع شیائومی سریع‌ترین نمونه‌ی موجود در جهان محسوب می‌شود. شارژ شدن باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری گوشی ۱۱ تی پرو شیائومی فقط در ۲۵ دقیقه بسیار شگفت انگیز است و این شرکت چینی اعلام کرده ظرفیت باتری پس از ۸۰۰ چرخه‌ی شارژ همچنان بالای ۸۰ درصد باقی خواهد ماند.

این باعث می‌شود گوشی هوشمند مورد بحث، با مقررات اتحادیه‌ی اروپا در مورد باتری تلفن‌های همراه مطابقت داشته باشد. برای مقایسه باید اعلام کنیم تعداد چرخه‌ی شارژ اعلام شده برای محصولات اپل با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰ بار است. نظر شما در این مورد چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.