کارگروه ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات توسط وزیر ارتباطات ایجاد شد - تکفارس 
کارگروه ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات توسط وزیر ارتباطات ایجاد شد - تکفارس 

کارگروه ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات توسط وزیر ارتباطات ایجاد شد

مهدی ملکی
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - 13:12
وزیر ارتباطات ایران

وزیر ارتباطات با تاکید بر سرعت بخشیدن به ایجاد دسترسی همه روستاها به شبکه ملی اطلاعات، بر ضرورت استفاده از این امکانات برای آبادانی و توسعه اقتصاد دیجیتال در روستاها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی وضعیت توسعه ارتباطات روستایی که با حضور مدیر توسعه روستایی وزارت ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات روستایی همچنان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، اظهارکرد: هم‌اکنون ارتباطات به نیاز جدی و یک ضرورت برای روستاییان مخصوصا در شرایط شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

زارع‌پور با تقدیر از اقدامات ارزنده ای که در سال های گذشته برای توسعه ارتباطات روستایی صورت گرفته است، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، دسترسی باقیمانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود. وی تصریح کرد: روستاهای باقی مانده به لحاظ صعب العبور و کوهستانی بودن جزو سخت ترین بخش باقی مانده از این طرح ملی است که نیازمند کار مجاهدانه است.

مطالب مرتبط:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای توسعه ارتباطات در مناطق دور افتاده و محروم تاکید کرد.

زارع پور دستور داد تا کارگروهی متشکل از مدیران اپراتورها و مدیر عامل مخابرات ایران و نیز مدیران ذیربط وزارت ارتباطات برای حل مشکلات و سرعت بخشیدن به روند توسعه دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات تشکیل شود و موضوع با جدیت پیگیری شود. وی خواستار ضرورت افزایش کیفیت ارتباطات در روستاهایی که تاکنون تحت پوشش قرار گرفته اند، شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی گفت: باید همزمان با ایجاد دسترسی، برنامه ریزی دقیقی در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم تهدیدات فضای مجازی را به فرصت‌هایی برای آبادانی روستاها، توسعه اشتغال، توسعه فرهنگی و توسعه اقتصاد دیجیتال تبدیل کنیم. زارع پور از مدیران حاضر در جلسه خواست تا برای تولید خدمات و محتوای بومی و توسعه اقتصاد دیجیتال در روستاها برنامه ریزی کنند و ایده‌ها و نظرات کارشناسان در این کارگروه را برای تصمیم گیری جمع‌بندی کنند.

همچنین مدیر توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات گزارشی از روند اقدامات انجام شده در حوزه توسعه ارتباطات روستایی، چالش‌های پیش‌رو و برنامه‌های پیشنهادی خود برای تسریع در توسعه ارتباطات بقیه روستاهای کشور تا پایان ۱۴۰۱ ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.