گوشی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G معرفی شد - تکفارس 
گوشی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G معرفی شد - تکفارس 

گوشی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G معرفی شد

افشین نوری
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - 12:10
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

کمبود تراشه در بازار جهانی باعث شده تا شیائومی نتواند تراشه اسنپدراگون ۷۸۰G را برای گوشی می ۱۱ لایت ۵G خود تامین کند و همین موضوع باعث شده تا این شرکت گوشی جدیدی به نام شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE را معرفی کند. که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G است. اسنپدراگون ۷۷۸G برخلاف ۷۸۰G  که از فناوری ساخت ۵ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند، از فناوری ۶ نانومتری شرکت TSMC بهره می‌برد. تتها تفاوت این دو تراشه در فناوری ساخت‌شان است و بقیه مشخصات آن‌ها یکسان است.

مطالب مرتبط:

گوشی جدید شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE مجهز به یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی آمولد (AMOLED) با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. این نمایشگر از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند و در بالای خود یک بریدگی کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دارد. در پشت گوشی هم شاهد یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی هستیم. شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE ضخامت بسیار کمی دارد و مثل دو مدل قبلی لایت شیائومی دارای ضخامتی برابر ۶.۸۱ میلیمتر و وزنی برابر ۱۵۹ گرم است.

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

این گوشی همچنین دارای دو گزینه رم ۶ /۸ گیگابایتی و دو حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی است و امکان افزایش آن‌ با کارت میکرو اس‌دی وجود دارد. در بخش نرم‌افزار هم شاهد اجرای رابط کاربری MIUI 12 در کنار اندروید ۱۱ خواهیم بود. انرژی این گوشی را یک باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۳۳ وات تامین خواهد کرد و سایر مشخصات آن شامل یک سنسور اثرانگشت کناری، اتصال NFC و پشتیبانی از استاندارد IP53 برای محافظت در برابر آب و گردوغبار می‌شود.

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE به قیمت ۳۶۹ دلار و نسخه ۸ گیگابایتی آن به قیمت ۳۹۹ دلار به فروش خواهد رفت. رنگ‌های ارائه ‌شده برای این گوشی شامل آبی، صورتی، مشکی و سفید می‌شوند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید