گوگل تبلیغ سری پیکسل ۶ را با عرضه یک چپیس سیب‌زمینی شروع کرد - تکفارس 
گوگل تبلیغ سری پیکسل ۶ را با عرضه یک چپیس سیب‌زمینی شروع کرد - تکفارس 

گوگل تبلیغ سری پیکسل ۶ را با عرضه یک چپیس سیب‌زمینی شروع کرد

افشین نوری
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - 11:24
پیکسل ۶

گوگل خود را برای معرفی گوشی‌های سری پیکسل ۶ آماده می‌کند و از همین حالا شروع به تبلیغ آن‌ها کرده است. این شرکت به‌تازگی در کشور ژاپن یک چیپس سیب‌زمینی با بسته‌بندی مشابه رنگ‌بندی پیکسل ۶ عرضه کرده که در نوع خود جالب‌توجه است. بر روی بسته این چیپس نوشته شده است «چیپس اوریجینال گوگل» و می‌توان گفت که این یک روش بسیار هوشمندانه برای تبلیغ تراشه خانگی این شرکت یعنی تنسور است. این تراشه قرار است در داخل گوشی‌های سری پیکسل ۶ استفاده شود.

گوگل همچنین یک کمپین تبلیغاتی در ایالت‌های آمریکا شروع کرده و با نصب بیلبوردهای بزرگ در شهرهای اصلی این کشور مثل نیویورک، لس انجلس و سان فرانسیسکو اقدام به تبلیغ گسترده سری پیکسل ۶ کرده است. نکته جالب اینکه، عکاسی به نام David Urbanke یک عکس از این بیلوردها در توییتر خود منتشر کرده و گفته است که این عکس‌ها رندر نیستند بلکه توسط خود او از سری پیکسل ۶ گرفته شده‌اند.

گوگل شروع به تبلیغ سری پیکسل ۶ کرده است

در بیلوردهای نصب‌شده در شهرها، علاوه بر اسم گوشی‌ها، تصویر صفحه هوم آن‌ها با یک ویجت ساعت نیز دیده می‌شود. سری پیکسل ۶ احتمالاً در ماه اکتبر (شاید ۱۹ اکتبر) معرفی خواهد شد و عرضه آن‌ها نیز احتمالاً از تاریخ ۲۸ اکتبر آغاز خواهد شد. این تاریخ‌ها به‌تازگی در داخل عکسی مشاهده شده‌اند که گوگل از آن برای تبلیغ اپلیکیشن Material You استفاده کرده بود. گوگل در تبلیغ خود گفته است که این اپلیکیشن را اواخر امسال در کنار اندروید ۱۲ معرفی خواهد کرد.

پیکسل ۶

گوگل تبلیغ سری پیکسل ۶ خود را در فروشگاه آنلاین خودش نیز شروع کرده است و بنابراین باید انتظار دیدن بیلبوردهای بیشتر و تبلیغات تلویزیونی بیشتر را از این شرکت در روزها و هفته‌های آینده داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

اما درباره مشخصات سری پیکسل ۶ باید بگوییم که مدل استاندارد این سری احتمالاً مجهز به یک نمایشگر ۶ اینچی اولد (OLED) با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز خواهد بود و همانطور که گفته شد در داخل آن از تراشه تنسور در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد. انرژی این گوشی را یک باتری ۴۶۱۴ میلی‌آمپرساعتی بر عهده خواهد داشت و در پشت هندست شاهد یک سیستم دوربین دوگانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی خواهیم بود. در زیر نمایشگر نیز یک سنسور اثرانگشت وجود خواهد داشت و در بخش نرم‌افزار شاهد اجرای سیستم عامل اندروید ۱۲ خواهیم بود.

پیکسل ۶ پرو هم مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود و در کنار تراشه تنسور از ۱۲ گیگابایت رم بهره خواهد برد. در پشت این گوشی علاوه بر دو دوربین فوق یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۴ برابر نیز وجود خواهد داشت. پیکسل ۶ پرو از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه خواهد کرد که این باتری حداقل به مدت یک روز شارژدهی خواهد داشت.

پیکسل ۶

گوگل امسال نیز مثل دو سال پیش که گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL را معرفی می‌کرد هیجان زیادی دارد. گوگل آن زمان فکر می‌کرد که گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL موفقیت خوبی برای این شرکت به ارمغان خواهند آورد؛ اما این دو هندست، علیرغم همه فناوری‌های جدیدی که داشتند، متاسفانه نتوانستند رضایت مشتریان را جلب کنند.

همین موضوع باعث شد تا گوگل در سال ۲۰۲۰ هیچ هندست رده‌بالایی معرفی نکند و فقط به معرفی گوشی میان‌رده پیکسل ۵ بدون هیچ مدل پرو، پلاس یا XL دیگری اکتفا کند. گوگل در یک سال گذشته سعی کرد تا به صحبت‌های مشتریان خود گوش کند و ما انتظار داریم که امسال شاهد یک باتری بزرگتر روی هر دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو باشیم.

گوگل همچنین ممکن است قابلیت فیس آنلاک (Face Unlock) را دیگر ارائه نکند، چراکه اکثر مشتریان گفته‌اند که آن‌ها با یک حسگر اثر انگشت سریع‌تر می‌توانند قفل گوشی خود را باز کنند. امسال این حسگر به زیر نمایشگر گوشی‌ها انتقال خواهد یافت و این می‌تواند خبر خوبی برای کاربران پیکسل باشد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا امسال سری پیکسل ۶ گوگل می‌تواند موفقیت خوبی برای این شرکت به ارمغان بیاورد یا نه؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.