ماجرای شبح گوگل مپس چیست؟ یک شبح هندی در سرزمین بیگانه - تکفارس 
ماجرای شبح گوگل مپس چیست؟ یک شبح هندی در سرزمین بیگانه - تکفارس 

ماجرای شبح گوگل مپس چیست؟ یک شبح هندی در سرزمین بیگانه

مهدی ملکی
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - 11:00
گوگل مپس

براساس گزارش کاربران گوگل مپس در توییتر و ردیت، یک صدای عجیب و اسرارآمیر را می‌توان از طریق این اپلیکیشن شنید. به گفته کاربران، این صدا عمیق و دارای لهجه‌ای هندی است.

یکی از کاربران ردیت با نام کاربری u/couverando1984 با اشاره به همین موضوع، رویداد رخ داده را این چنین گزارش کرده است:

سلام. من از صدای انگلیسی [گوگل مپس] استفاده می‌کنم و معمولاً هم این صدا متعلق به یک خانم است. حین سفر خانگی امروزم مانند همیشه صدای خانم مذکور را می‌شنیدم که ناگهان این صدا تبدیل به صدای عمیق یک مرد با ته‌لهجه هندی شد. آیا کسی به این مشکل برخورده است؟ عجیب به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط:

این صدا روی هر دو پلتفرم گوشی‌های اندروید و Ios شنیده شده است و با توجه به تعداد پست‌های بالای مربوطه در توییتر و ردیت، می‌توان این را تایید کرد. حساب رسمی گوگل مپس توییتر در جواب به یکی از کاربران که در این‌باره سوال کرده، پاسخ زیر را ارائه داده است:

سلام، به دلیل مشکل پیش‌آمده در تجربه شما عذر می‌خواهیم. تیم ما در حال کار برای رفع آن است و به زودی این مهم انجام خواهد شد. ممنون از صبر و شکیبایی شما.

گوگل مپس

همان‌طور که ذکر شد، گزارش‌های این چنین روی توییتر و ردیت به شدت رایج هستند. همه این گزارش‌ها به تغییر تدریجی این صدا از لهجه انگلیسی به لحجه هندی و نهایتاً لهجه کاملاً غلیظ هندی اشاره کرده‌اند.

افزون بر این که صدا روی هر دو نسخه اندروید و iOS گوگل مپس شنیده می‌شود، گفتنی است که در مناطق انگلیسی‌زبان بسیاری هم باعث رعب و وحشت کاربران شده است.

بنابراین اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با نسخه انگلیسی زبان این اپلیکیشن سر و کار دارید، به محض شنیدن صدای شخص مذکور که اکنون به عنوان «روح گوگل مپس» شناخته می‌شود، تعجب نکرده و همچنین به حرف‌های او هم گوش ندهید! زیرا این احتمال وجود دارد که شما را به مسیر نادرستی هدایت کند یا شما را به مکانی خلوت ببرد!

به هر حال انتظار می‌رود که این مشکل به زودی توسط تیم گوگل رفع شود. این شرکت پیوسته طی هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های گذشته روی بهبود خدماتش زمان صرف کرده که بی‌شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها، گوگل مپس است.

برای نمونه گوگل در حال گسترش یک ویژگی است که به شما اطلاعات مربوط به میزان تردد مناطق مختلف را می‌دهد. تا به حال، این ویژگی تنها به شما می‌گفت که یک مکان خاص چقدر شلوغ است. اما در آینده اطلاعات میزان تردد برای کل مناطق اطراف را نیز به دست خواهید آورد، مانند اینکه یک محله یا بخشی از شهر شلوغ‌تر از حد معمول است.

این شرکت همچنین پیش‌بینی زنده جمعیت در نیویورک و سیدنی را نیز تایید کرده است. داده‌های مورد نیاز برای این پیش‌بینی‌ها از طریق آژانس‌های حمل و نقل به‌خصوصی تامین می‌شود و به زودی برای شهرهای دیگری نیز عرضه خواهد شد.

گوگل همچنین یک زبانه اینسایت (Insight) برای کاربران اندروید گوگل مپس نیز در دسترس قرار داده است که در صورت فعال بودن تاریخچه مکان، از طریق تایم‌لاین قابل استفاده است. این زبانه همان‌طور که از نامش پیداست، نشان می‌دهد که شما از حالتی برای حمل و نقل و در چه مسافت و زمانی استفاده کرده‌اید. همچنین این زبانه می‌تواند به شما نشان دهد که در هر مکان مشخصی چه اندازه زمان صرف کرده‌اید.

نظر شما چیست؟ آیا این مورد یکی از شیطنت‌های کارمندان خود گوگل بوده است یا افرادی خارج از تیم گوگل به انجام چنین موردی پرداخته‌اند؟ حتی این احتمال هم وجود دارد که این یک مشکل ناخواسته نرم‌افزاری باشد که تغییر صدای ناوبری را به اشتباه و در زمان و مکان نادرست انجام می‌دهد. به هر قضیه هر چه که باشد، نظر خود را با ما در تکفارس به اشترک بگذارید و منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر در این‌باره باشید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.