اولین جزئیات غیررسمی از گوگل پیکسل فولد فاش شد - تکفارس 
اولین جزئیات غیررسمی از گوگل پیکسل فولد فاش شد - تکفارس 

اولین جزئیات غیررسمی از گوگل پیکسل فولد فاش شد

مهدی ملکی
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - 10:21
گوگل پیکسل فولد

ما مدت‌هاست که اخباری مبنی بر گوشی‌های تاشوی گوگل و تلاش‌های این شرکت برای ورود به این حوزه را کم و بیش می‌شنویم. یک گزارش جدید منتشر شده از دیوید نارانجو (David Naranjo) مدیر ارشد در DSCC افشا می‌کند که احتمالاً گوگل پیکسل فولد این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ با نمایشگر LTPO OLED معرفی و عرضه خواهد شد.

همان‌طور که شاید بدانید، این شرکت در تاریخ ۲۷ مهر سال جاری (۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی) سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید خود به نام پیکسل ۶ را رسماً معرفی خواهد کرد. اگرچه گوگل تاکنون سری پیکسل ۶ را به صورت نسبی معرفی کرده است اما هنوز هیچ خبری از پیکسل‌های تاشوی این شرکت نیست.

منظور از سه‌ماهه چهارم، بازه زمانی بین ۱ اکتبر و ۳۱ دسامبر است، بنابراین هنوز هم ممکن است که گوگل، افزون بر پیکسل ۶ سعی داشته باشد پیکسل فولد را هم در این رویداد معرفی کند.

جدای از این  اگر حتی در این رویداد هم شاهد معرفی پیکسل فولد نباشیم، این احتمال وجود دارد که تا پیش از پایان سال میلادی، گوگل فولد در رویدادی مجزا و مستقل معرفی شود.

مطالب مرتبط:

مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو فاش شد

البته این اولین باری نیست که درباره این محصول احتمالی گوگل می‌شنویم. اخیراً بررسی کد منبع نسخه بتای اندروید ۱۲ مشخص کرد که نام رمز این محصول «پاسپورت» است. در این نسخه از سیستم عامل گوگل به نام‌های Oriole، Raven، Passport و Slider اشاره شده است. در حال حاضر تصور می‌شود که دو نام اول مربوط به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو باشند.

گوگل پیکسل فولد

این دستگاه‌ها به هر حال از آخرین مودم ساخت سامسونگ بهره می‌برند و احتمال می‌رود پاسپورت از پردازنده تنسور (Tensor) مشابهی که در سری پیکسل ۶ استفاده خواهد شد، بهره ببرد. گوگل پیش‌تر ادعا کرده که پردازنده‌های تنسور گوگل که توسط سامسونگ ساخته شده‌اند، سری پیکسل ۶ این شرکت را تبدیل به یکی از کارآمدترین و امن‌ترین محصولات دنیای گوشی‌های هوشمند در جهان خواهند کرد.

تنسور تراشه‌ای شخصی‌سازی شده است به این معنا که اگر حتی مراحل ساخت آن توسط شرکت‌های شخص ثالث انجام شود، باز هم توسط خود گوگل طراحی شده است. این فرایند دقیقاً مشابه پردازنده‌های سری A شرکت اپل است که در گوشی‌های هوشمند آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این پردازنده‌ها، توانایی‌های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آن‌هاست که آن‌ها را تبدیل به بهترین نمونه‌ای می‌کنند که گوگل تا به حال روی گوشی‌های هوشمند خود ارائه کرده است. در حقیقت طبق گفته گوگل این دلیل اصلی اقدام گوگل جهت سرمایه‌گذاری روی طراحی تراشه شخصی‌سازی شده خودش بوده است.

برخی از ویژگی‌های هوشمند این تراشه در طراحی دوربین جدید این دو گوشی هوشمند استفاده خواهند شد. این دو محصول هر دو به دوربین‌های عریض و فوق عریض یکسانی مجهز هستند اما پیکسل ۶ پرو افزون بر آن‌ها، به یک لنز تله‌فتو با قابلیت برزگنمایی ۴ برابری نیز مجهز است. باری دیگر باید یادآوری کنیم که مشخصات دوربین این دستگاه‌ها نیز مانند تمام بخش‌های دیگر هنوز اعلام نشده‌اند.

انتظار می‌رود که پاسپورت یا همان پیکسل فولد همانند گلکسی زد فولد ۳ مجهز به یک نمایشگر تاشوی ۷.۶ اینچی باشد و توسط یک Ultra-Thin Glass محافظت شود.

طبق گفته صاحب نظران، معرفی یک محصول تاشو از سوی گوگل می‌تواند به شدت روی این صنعت تاثیرگذار باشد، چرا که در این صورت این غول آمریکایی باید دست به بهبود و تغییرات عمده‌ای در سیستم عامل اندروید بزند تا بتواند تجربه کاربری مناسبی در گوشی‌های تاشوی مبتنی بر این سیستم عامل ارائه دهد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.