میزان رم آیفون ۱۳ مشابه نسخه های قبلی خواهد بود - تکفارس 
میزان رم آیفون ۱۳ مشابه نسخه های قبلی خواهد بود - تکفارس 

میزان رم آیفون ۱۳ مشابه نسخه های قبلی خواهد بود

مهدی حلوائی
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - 16:19
آیفون 13

اپل سرانجام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را معرفی کرد اما مانند همیشه، میزان رم این گوشی‌ها به‌طور رسمی اعلام نشده است. با این وجود وب‌سایت MacRumors موفق شد تا با استفاده از روش “plist file Xcode” به میزان رم این سری از گوشی‌های اپل دسترسی پیدا کند. براساس اطلاعات منتشرشده توسط این وب‌سایت، گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از ۶ گیگابایت رم استفاده کرده و نسخه‌های پایه و مینی آیفون ۱۳ نیز به ۴ گیگابایت رم مجهز شده‌اند. این در حالی است که گوشی‌های نسل قبلی آیفون نیز از همین مقدار رم استفاده کرده بودند.

اضافه‌کردن رم بیشتر به گوشی‌های هوشمند کار دشواری برای شرکت‌ها نبوده و در حال حاضر بسیاری از گوشی‌ها حتی از رم‌های ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برند. اما آیا این میزان رم برای گوشی‌های هوشمند واقعاً ضروری است؟ پاسخ این سوال به سایز اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و همچنین بهینه‌بودن آن‌ها بستگی دارد.

آیفون 13 پرو مکس

اگر به میزان رم گوشی‌های اندرویدی و آیفون نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که اپل در گوشی‌های خود از رم کمتری استفاده می‌کند. دلیل این موضوع، بهینه‌بودن سیستم‌عامل آی او اس و نبود بیخودافزارها در آن است. از این رو، حتی گوشی آیفون ۶ که تنها از ۱ گیگابایت رم بهره می‌برد نیز امکان استفاده از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل آی او اس را دارد.

به‌طور کلی می‌توان گفت که میزان رم کمتر آیفون ۱۳ در مقایسه با رقبای اندرویدی خود تاثیری در عملکرد آن نداشته و این گوشی در بخش‌هایی مانند صفحه نمایش و عمر باتری با پیشرفت‌‌‌های قابل توجهی روبه‌رو بوده است. اپل همچنین گوشی‌های سری آیفون ۱۳ خود را همانند سری آیفون ۱۲ قیمت‌گذاری کرده و این یکی از نکات قوت اصلی پرچمداران جدید اپل محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد گوشی‌های سری آیفون ۱۳ چیست؟ به‌نظر شما استفاده‌ی اپل از رم‌های ۴ و ۶ گیگابایتی در این سری از گوشی‌های خود تصمیم درستی از سوی این شرکت بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید