مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو فاش شد - تکفارس 
مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو فاش شد - تکفارس 

مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو فاش شد

افشین نوری
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - 09:52
پیکسل ۶ پرو

فروم توسعه‌دهندگان XDA برخی از مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو را فاش کرده است. این فروم به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده است که  قابلیت اکتیو اج (Active Edge) گوگل که دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را فعال می‌کرد روی مدل پرو وجود نخواهد داشت و کاربران از روش‌های دیگری برای فعال کردن آن استفاده خواهند کرد. یکی از این روش‌ها برای مثال، دوبار ضربه زدن روی پشت گوشی خواهد بود. نیست.

پیکسل ۶ پرو احتمالاً پنج سال آپدیت نرم‌افزاری ارائه خواهد کرد

البته حذف قابلیت اکتیو اج به معنای حذف قابلیت شارژ معکوس با Battery Share نخواهد بود. قابلیت شارژ معکوس به کاربران پیکسل ۶ پرو اجازه خواهد داد تا باتری گوشی خود را به‌طور بی‌سیم شارژ کنند. فروم توسعه‌دهندگان XDA همچنین گفته است که پیکسل ۶ پرو مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا این نرخ نوسازی در مواقعی که شارژ باتری کم است امکان کاهش به نرخ‌های پایین‌تر را خواهد داشت یا نه؟

پیکسل ۶ پرو

مطالب مرتبط:

از طرف دیگر، سری پیکسل ۶ احتمالاً از یک مودم ۵G شرکت سامسونگ که مربوط به تراشه اگزینوس ۵۱۲۳ خواهد بود بهره خواهد برد. توسعه‌دهندگان XDA در نرم‌افزار رادیوی سری پیکسل ۶، یک رفرنس به کد “g5123b” پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد این سری از امواج باند بلند mmWave 5G که سریع‌ترین سرعت دانلود را ارائه می‌کنند پشتیبانی خواهد کرد.

فروم XDA همچنین ادعا است که پیکسل ۶ پرو انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت خواهد کرد که بزرگترین باتری ارائه‌شده روی یک گوشی پیکسل خواهد بود  ضمناً حداقل یکی از نسخه‌های این گوشی دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود و شاهد پشتیبانی آن از وای‌فای ۶E و سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر نیز خواهیم بود. نرم‌افزار این گوشی نیز مبتنی بر نسخه ۵.۱۰ لینوکس کرنال خواهد بود که تا آخر سال ۲۰۲۶ پشتیبانی خواهد شد و گوگل ممکن است پنج سال آپدیت نرم‌افزاری را برای پیکسل ۶ پرو ارائه کند.

پیکسل ۶ پرو

توسعه‌دهندگان XDA همچنین به وجود یک سیستم دوربین سه‌گانه در پشت پیکسل ۶ پرو اشاره کرده‌اند که شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ، یک دوربین واید با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX386 سونی و یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۴ برابر خواهد بود. دوربین تله‌فوتو این گوشی از نوع سنسور IMX586 سونی خواهد بود و در داخل سوراخ هول پانچ جلوی آن یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX663 سونی وجود خواهد داشت.

پیکسل ۶ پرو همچنین ممکن است از استاندارد اولترا-پهن‌باند (UWB) که یک استاندارد بی‌سیم کوتاه‌برد است پشتیبانی کند. اپل از این فناوری برای گجت ایرتگز خود استفاده کرده است و مشخص نیست که گوگل از این استاندارد که عمدتاً برای ردیابی اشیاء کاربرد دارد چگونه بهره خواهد برد. البته از آنجاییکه پیکسل ۶ پرو یک اپلیکیشن کلید دیجیتالی خودرو به‌صورت پیش‌نصب روی خود خواهد داشت، این فناوری شاید به کاربران این گوشی اجازه دهد تا قفل خودروهای خود را با استفاده از اتصال NFC یا UWB باز کنند.

پردازنده گرافیکی پیکسل ۶ پرو احتمالاً از نوع Mali-G78 با سرعت کلاک ۸۴۸ مگاهرتز خواهد بود.

نتایج بنچمارک تراشه تنسور گوگل، پیکره‌بندی ۲x۲x۴ را برای هسته‌های آن نشان داده‌اند که احتمالاً شامل ۲ هسته Cortex-X1 با سرعت کلاک ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A78 با سرعت کلاک ۲.۲۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز خواهد بود. هسته‌ گرافیکی آن نیز طبق آنچه که در لیست بنچمارک آمده است، پردازنده Mali-G78 با سرعت کلاک ۸۴۸ مگاهرتز است. پیکسل ۶ پرو در کنار این تراشه احتمالاً مجهز به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 نیز خواهد بود.

براساس شایعات، سری پیکسل ۶ گوگل در تاریخ ۲۸ اکتبر رونمایی خواهد شد و همه مدل‌های این سری از ویجت‌ ساعت که تاریخ را روی یک عکس تبلیغی از طراحی Material You اندروید ۱۲ نشان می‌دهد بهره خواهند برد.

آخرین گوشی پرچمدار پیکسلی که گوگل معرفی کرد پیکسل ۴ XL در سال ۲۰۱۹ بود. هرچند گوگل تبلیغ زیادی روی قابلیت‌های فیس آنلاک، نمایشگر ۹۰ هرتزی و قابلیت مبتنی بر لیزر Motion Sense آن کرد، اما این گوشی متاسفانه نتوانست رضایت مشتریان را جلب کند و به همین‌خاطر گوگل عرضه آن را در سال گذشته متوقف کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که پیکسل ۶ پرو می‌تواند این شکست را جبران کند و موفقیت خوبی برای گوگل به ارمغان بیاورد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.