ضبط ویدیوهای ۴K با گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو نیاز به حافظه حداقل ۲۵۶ گیگابایت خواهد داشت - تکفارس 
ضبط ویدیوهای ۴K با گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو نیاز به حافظه حداقل ۲۵۶ گیگابایت خواهد داشت - تکفارس 

ضبط ویدیوهای ۴K با گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو نیاز به حافظه حداقل ۲۵۶ گیگابایت خواهد داشت

افشین نوری
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - 16:41
آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ پرو مکس

اپل دیروز از سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد و یکی از قابلیت‌های مدل‌های پرو این سری پشتیبانی آن‌ها از ویدیوهای ۴K ProRes است. اما این گوشی‌ها برای اینکه بتوانند ویدیوهای ۴K  ضبط کنند باید دارای حافظه حداقل ۲۵۶ گیگابایت باشند.

طبق آنچه که اپل در مراسم دیروز گفت، اگر گوشی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس شما دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت باشد، فقط قادر به ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p ProRes با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه خواهید بود. بنابراین برای ضبط ویدیوهای ۴K ProRes با نرخ ۳۰ فریم در ثایه نیاز به حافظه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱ ترابایت خواهید داشت و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس فقط از ویدیوهای ۱۰۸۰p ProRes با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

کدک ProRes کیفیت رنگ بسیار بالا و فشرده‌سازی کمتری را ارائه می‌کند و اغلب برای مصارف تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با پشتیبانی دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس از این کدک، کاربران قادر به  ضبط، ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای با کیفیت خواهند بود.

البته لازم به ذکر است که مدل‌های آیفون ۱۳ پرو فقط بعد از عرضه آپدیت آی او اس ۱۵ قادر به پشتیبانی از کدک ProRes خواهند بود. این دو گوشی دارای سه دوربین واید، الترا واید و تله‌فوتو هستند که دارای بهترین عملکرد در نور کم، قابلیت‌های عکاسی ماکرو، حالت شب، امکان ضبط ویدیوهای سینمایی برای انتقال عمق میدان و قابلیت Photographic Styles برای بهبود کیفیت تصاویر هستند.

منبع: Macrumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید