آیپد مینی ۶ به USB-C، شبکه ۵G، نمایشگر جدید و سنسور اثرانگشت مجهز شده است - تکفارس 
آیپد مینی ۶ به USB-C، شبکه ۵G، نمایشگر جدید و سنسور اثرانگشت مجهز شده است - تکفارس 

آیپد مینی ۶ به USB-C، شبکه ۵G، نمایشگر جدید و سنسور اثرانگشت مجهز شده است

مجتبی بوالحسنی
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - 09:22
آیپد مینی ۶

نسل ششم آیپد مینی پس از مدت‌ها گمانه‌زنی رسما در مراسم شب گذشته‌ی اپل معرفی شد. اپل در کنار این محصول از آیپد ۹ نیز رونمایی کرد. در این مطلب به ویژگی‌های جدید آیپد مینی ۶ می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که اپل در آیپد مینی ۶ اعمال کرده، اضافه شدن درگاه یواس‌بی تایپ سی است. این ویژگی باعث می‌شود تا آیپد مینی از نظر امکانات به آیپد ایر شباهت بیشتری داشته باشد.

مطالب مرتبط:

حالا آیپد مینی جدید به‌ یک درگاه همه‌کاره مجهز شده که امکان استفاده از انواع گجت‌های شخص‌ثالث را فراهم می‌کند و بدین طریق می‌توان کاربردهای زیادی برای آن متصور بود. اپل در مراسم معرفی این محصول نشان داد که چگونه می‌توانید یک اسکنر فراصوت را به‌طور مستقیم به آن متصل کرده و تصاویر زنده را روی آیپد مشاهده کنید.

آیپد مینی ۶ همچنین از نسل دوم قلم اپل پنسل پشتیبانی می‌کند. این قلم به‌طور مغناطیسی در لبه‌ی کناری این محصول قرار خواهد گرفت. ترکیب آیپد مینی و قلم اپل پنسل، بسیار کاربری بوده و امکان دسترسی سریع کاربر به امکانات این دو محصول را به‌راحتی فراهم می‌کند.

سنسور تاچ آی‌دی نیز حالا به لبه‌ی سمت راست بالای دستگاه منتقل شده تا دسترسی به آن سریع‌تر و آسان‌تر شود. این سنسور با دکمه‌ی پاور در در لبه‌ی بالایی دستگاه تعبیه شده، یکپارچه شده و به‌نظر می‌رسد دسترسی به آن نسبت به دکمه‌ی که در مدل مدل‌های قبلی آیپد مینی در جلوی این دستگاه قرار گرفته بود، راحت‌تر باشد.

رنگبندی آیپد مینی ۶

آیپد مینی ۶ در چهار رنگ زیبا در دسترس خواهد بود. این محصول در رنگ‌های بفش، صورتی، استارلایت و خاکستری به بازار عرضه می‌شود. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مدل قبلی این دستگاه در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی به بازار عرضه شده بود.

مشخصات فنی آیپد مینی ۶

آیپد مینی ۶ به USB-C، شبکه ۵G، نمایشگر جدید و سنسور اثرانگشت مجهز شده است - تکفارس 

آیپد مینی جدید از طراحی تمام صفحه‌ بهره می‌برد و لبه‌های آن گرد است. همچنین حاشیه‌های نمایشگر در این محصول بسیار باریک‌تر شده است. این ویژگی باعث شده تا اپل یک نمایشگر ۸.۳ اینچی را در پنل جلویی دستگاه قرار دهد و در عین‌حال، ابعاد آن را در حد مدل‌های قبلی کوچک نگه دارد.

نمایشگر این محصول از فناوری True Tone اپل پشتیبانی می‌کند و از نوع لیکوئید رتینا است. اپل اعلام کرده که بازتاب نور در این صفحه‌ نمایش به کم‌ترین میزان ممکن در بین تمام تبلت‌های بازار است. سطح روشنایی این نمایشگر ۵۰۰ نیت بوده که از این نظر نسبت به صفحه نمایش آیپد مینی ۴ تغییر نکرده است.

آیپد مینی جدید از نظر پردازنده مرکزی ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی این محصول ۸۰ درصد افزایش یافته است. سرعت اجرای فرامین در فناوری یادگیری ماشینی آیپد مینی هم دو برابر شده که باعث خواهد شد اپلیکیشن‌ها روی آیپد مینی ۶ بسیار نرم و روان اجرا شوند.

به‌عنوان مثال، اپلیکشن مترجم جدیدی که در سیستم‌عامل iOS 15 ارائه شده، امکان ترجمه‌ی لحظه‌ای خودکار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بلندگوهای آیپد مینی ۶ نیز بهبود یافته‌اند. اپل در این محصول از دو اسپیکر استریو در حالت افقی استفاده کرده است. اپل در توضیح این بلندگو‌ها می‌گوید:

بلندگوهای آیپد مینی ۶ برای گوش دادن به لیست موسیقی مورد علاقه‌ی شما یا انجام حرکات ورزشی روی سرویس فیتنس پلاس بسیار مناسب است.

دوربین آیپد مینی ۶

اپل آیپد مینی ۶

دوربین اصلی این تبلت ۱۲ مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است که امکان ثبت تصاویر واضح را فراهم می‌کند. این دوربین همچنین امکان ثبت ویدیوهایی با کیفیت ۴K را دارد. همانطور که می‌دانید این روزها کیفیت ۴K روی دستگاه‌های موبایلی و تبلت‌ها به یک کیفیت نرمال تبدیل شده است. یک فلش True Tone نیز در کنار این دوربین تعبیه شده تا در شرایط کم‌نور، امکان ثبت تصاویر و فیلم‌های با کیفیت‌تر را در اختیار کاربران قرار دهد.

دوربین جلویی این تبلت نیز ۱۲ مگاپیکسلی و از نوع فوق عریض است که از فناوری Center Stage پشتیبانی می‌کند. اگر نمی‌دانید این فناوری چه کاربری دارد، باید اشاره کنیم که این تکنولوژی با بهره گرفتن از سیستم‌های یادگیری ماشینی، می‌تواند در تماس‌های ویدیویی به‌طور هوشمند روی یک یا چند نفر فوکوس و بزرگ‌نمایی انجام دهد.

لازم به ذکر است که این قابلیت قبلا در نسل سوم و پنجم آیپد پرو ارائه شده است. دوربین جلویی آیپد مینی جدید همچنین از زاویه‌ی دید قابل توجه‌ ۱۲۲ درجه بهره می‌برد.

ویژگی دیگر آیپد مینی ۶ قابلیت اسمارت HDR است که با بازیابی جزئیات، سایه‌ها و نور، کیفیت تصاویر ثبت شده را اتقاء می‌دهد.

قیمت آیپد مینی ۶

نسل ششم آیپد مینی با قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل پایه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این محصول در دو مدل وای‌فای و سیم‌کارت‌خور در دسترس علاقمندان است. آیپد مینی ۶ همچنین اولین نسل از آیپد مینی محسوب می‌شود که از شبکه‌های پرسرعت ۵G تا سرعت ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

امکان پیش‌خرید این محصول از همین حالا فراهم شده و عرضه‌ی آن نیز از هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد.

نظر شما در مورد آیپد مینی ۶ چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید