اولین فیلم ساخته شده با آیفون ۱۳ پرو را تماشا کنید؛ هنرنمایی کاترین بیگلو - تکفارس 
اولین فیلم ساخته شده با آیفون ۱۳ پرو را تماشا کنید؛ هنرنمایی کاترین بیگلو - تکفارس 

اولین فیلم ساخته شده با آیفون ۱۳ پرو را تماشا کنید؛ هنرنمایی کاترین بیگلو

مهدی ملکی
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - 00:45
آیفون ۱۳ پرو

اپل در رویداد امشب سرانجام از چهار مدل آیفون جدید رسما رونمایی کرد که دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس پرچمداران رده بالای این شرکت محسوب می‌شوند. البته قیمت این دو مدل نیز نسب به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی بیشتر است.

آیفون ۱۳ از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد و این در حالی است که آیفون ۱۳ پرو مکس به یک صفحه‌ نمایش ۶.۷ اینچی مجهز شده است. هر دو مدل یاد شده نسبت به نسل قبلی خود ضخامت بیشتری دارند. دلیل بیشتر شدن ضخامت آیفون‌های جدید استفاده از یک باتری با ظرفیت بالاتر در این محصولات است.

اپل در رویداد اخیر خود برای به نمایش گذاشتن ویژگی‌های قابل توجه و پیشرفته دوربین محصولات آیفون ۱۳ دست به همکاری با برخی افراد حرفه‌ای در سینما از جمله کاترین بیگلو زد. اکنون فیلم ساخته شده توسط بیگلو که پیش‌تر نیز برنده دو جایزه اسکار شده، منتشر و در انتهای همین مطلب قرار رگفته است.

استفاده از باتری بزرگ‌تر یکی از مهم‌ترین درخواست‌های طرفداران اپل از این برند بوده است. دوربین‌های پشتی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز بزرگ‌تر شده و اپل قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه کرده است.

پردازنده‌ی هر دو مدل یاد شده A15 بایونیک است. البته آیفون ۱۳ استاندارد و آیفون ۱۳ مینی نیز به همین تراشه مجهز شده‌اند.

آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس به سه دوربین اصلی در بخش پشتی مجهز شده‌اند: یک دوربین اصلی فوق عریض، یک دوربین اصلی و یک دوربین زوم (لنز مخصوص زوم در دو مدل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی وجود ندارد). دوربین اصلی و فوق عریض در تمام مدل‌های آیفون کیفیت یکسانی ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

از جمله بهبودهای اعمال شده در دوربین آیفون‌های جدید می‌توان به سریع‌تر شدن دیافراگم لنز فوق عریض اشاره کرد. همچنین سیستم پردازش تصاویر ثبت شده بهبود یافته و عکس‌های با کیفیت‌تری را تولید می‌کند.

یک حالت جدید به‌نام سینما مود (Cinema Mode) به دوربین هر چهار مدل آیفون جدید اپل اضافه شده است. این قابلیت به‌خصوص در هنگام استفاده از حالت پرتره بسیار کاربردی خواهد بود. این قابلیت پس‌زمینه سوژه را در ویدیوها محو می‌کند.

قابلیت منحصر‌به‌فردی که در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ ارائه شده، پشتیبانی از کدک تصویری پرورز است. این فرمت عملکردی شبیه به RAW دارد با این تفاوت که برای فایل‌های ویدیویی در نظر گرفته شده و برای تنظیم رنگ کلیپ‌ها انعطاف بیشتری به تدوین‌گران خواهد داد. البته استفاده از این ویژگی باعث افزایش چشم‌گیر حجم فایل‌های ثبت شده خواهد شد.

سنسور لایدار که در حوزه‌ی واقعیت افزوده کاربرد دارد نیز همچنان فقط در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس ارائه شده و متاسفانه امسال هم خبری از اضافه شدن این حسگر به مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر آیفون نیست. در ادامه می‌توانید فیلم مربوط به کاترین بیگلو را مشاهده و یا دانلود کنید. همچنین تیزر معرفی ویژگی‌های پیشرفته آیفون ۱۳ پرو هم در زیر قابل مشاهده است.

تیزر معرفی ویژگی‌های پیشرفته دوربین آیفون ۱۳ پرو


فیلم کارگردانی شده توسط کاترین بیگلو به وسیله آیفون ۱۳ پرو

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید