دارندگان آیفون در مقایسه با دارندگان گوشی‌های اندرویدی تمایل بیشتری به فروش گوشی خود دارند - تکفارس 
دارندگان آیفون در مقایسه با دارندگان گوشی‌های اندرویدی تمایل بیشتری به فروش گوشی خود دارند - تکفارس 

دارندگان آیفون در مقایسه با دارندگان گوشی‌های اندرویدی تمایل بیشتری به فروش گوشی خود دارند

افشین نوری
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - 16:56
آیفون 12 پرو مکس و 12 مینی

همه ما وقتی می‌خواهیم یک گوشی جدید بخریم این سوال برایمان پیش می‌آید که با گوشی قدیمی خود چه کار کنیم؟ یک راهکار می‌تواند فروش آن باشد تا با پول آن بتوانیم بخشی از هزینه گوشی‌ جدید را تامین کنیم. موسسه Consumer Intelligence Research Partners با انجام یک نظرسنجی نشان داده است که دارندگان آیفون بیش از دارندگان گوشی‌های اندرویدی اقدام به فروش گوشی‌های خود کرده‌اند.

براساس این نظرسنجی، بیش از ۳۵ درصد دارندگان آیفون که در یکسال گذشته اقدام به خرید یک دستگاه جدید یا استفاده‌شده کرده‌اند، گوشی قدیمی خود را فروخته‌اند یا اینکه آن را معاوضه کرده‌اند. نتایج این بررسی همچنین نشان می‌دهد که در بین این کاربران، معاوضه کردن، محبوبیت بیشتری نسبت به فروش مستقیم داشته است؛ بطوریکه ۳۰ درصد آن‌ها، آیفون‌ قدیمی خود را معاوضه کرده‌اند و فقط ۵ درصد آن‌ها آن را فروخته‌اند.

مطالب مرتبط:

این در حالی است که طبق نظرسنجی فوق تقریباً ۱۰ درصد از دارندگان گوشی‌های اندرویدی دستگاه قدیمی خود را طریق معاوضه و فقط ۵ درصد از طریق فروش فروخته‌اند. اما نکته جالب اینکه، حدود نیمی از دارندگان گوشی‌های اندرویدی تمایل به حفظ دستگاه خود داشته‌اند، در حالیکه فقط ۲۹ درصد از دارندگان آیفون، گوشی قدیمی خود را نگه داشته‌اند.

از آنجائیکه گوشی‌های آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی کیفیت خوبی دارند، بنابراین طبیعی است که دارندگان آیفون تمایل بیشتری به فروش آن‌ها داشته باشند تا بتوانند از پول فروش آن یک مدل جدیدتر خریداری کنند.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا شما هم ترجیح می‌دهید گوشی آیفون قدیمی خود را بفروشید یا یک مدل جدیدتر بخرید؟ یا اصلاً تمایلی به فروش یا معاوضه آن ندارید؟ شما می‌توانید در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با در میان بگذارید.

منبع: Ubergizmo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.