تصاویر اسپیگن ظاهر آیفون ۱۳ اپل را فاش کرد - تکفارس 
تصاویر اسپیگن ظاهر آیفون ۱۳ اپل را فاش کرد - تکفارس 

تصاویر اسپیگن ظاهر آیفون ۱۳ اپل را فاش کرد

مهدی ملکی
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - 10:51
اپل آیفون ۱۳

اپل امروز در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ از نسل جدید آیفون‌های خود که احتمالاً به نام آیفون ۱۳ شناخته خواهند شد، در مراسم California Streaming رونمایی خواهد کرد.

حال شرکت ساخت قاب‌های محافظ اسپگین (Spigen) تصمیم گرفته است چند ساعت پیش از این رویداد، به کاربران اجازه دهد نیم‌نگاهی بر این محصولات داشته باشند. در این نیم‌نگاه که آیفون ۱۳ در صدر آن قرار دارد، طراحی دقیقاً مشابه رندرهایی است که پیش‌تر فاش شده بودند. دوربین‌های دوگانه قرار گرفته به صورت مورب در گوشه سمت چپ بالای دستگاه، از جمله مواردی است که می‌توان به یکسان بودن آن در رندرهای پیشین و تصاویر جدید اشاره کرد.

بر این اساس، آیفون ۱۳ پایه مجهز به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی خواهد بود که با توجه به چیزی که قبلاً در آیفون ۱۲ دیده بودیم، چیز جدیدی به شما نمی‌رود. همچنین پشتیبانی از شارژ آهن‌ربایی (مگنتیک) از جمله مواردی است که به سختی می‌توان آن را یک غافل‌گیری نامید.

قاب فاش شده از آیفون ۱۳ اپل

با این حال خبر خوب برای طرفداران این سری اقدامات اخیر اپل در پشت پرده است. مدتی پیش شارژرهای سریع‌تر مگ سیف این شرکت با پشتیبانی از نرخ شارژ ۱۵ وات در FCC مشاهده شدند.

این شارژر جدید با شماره مدل A2548 شناخته می‌شود و این در حالی است که اپل از شماره مدل A2140 برای نام‌گذاری شارژر سری آیفون ۱۲ استفاده کرده بود. البته این به معنای عرضه قطعی شارژرهای با نرخ شارژ بالاتر و ویژگی‌های اضافی نیست. اپل هر از چند گاهی مدل‌های جدیدی را برای محصولات کنونی خود ارائه می‌کند که تغییر به‌خصوصی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

با این حال موردی در دیتابیس FCC به چشم می‌خورد که می‌تواند احتمال بالا را رد کند. در یکی از یادداشت‌های این وب‌سایت به تست این شارژر در ۸ مدل اشاره شده است. اگر سری آیفون ۱۳ نیز شامل ۴ مدل جدید باشد، این‌گونه گمانه‌زنی می‌شود که این مدل‌های جدید در کنار ۴ مدل آیفون ۱۲ برای بررسی عملکرد این شارژها به کار گرفته شده‌اند.

اما چرا باید منتظر معرفی آیفون‌های بعدی در این رویداد باشیم؟ با توجه به سابقه اپل در رونمایی از محصولات جدید آیفون در ماه سپتامبر این‌طور به نظر می‌رسد که باید منتظر معرفی نسل بعدی این گوشی‌های هوشمند با نام احتمالی آیفون ۱۳ باشیم.

با وجود آن که اپل سال گذشته میلادی به دلیل مشکلات به وجود امده در تولید نتوانست مانند همیشه رویداد معرفی آیفون‌های جدید را در سپتامبر انجام دهد اما به نظر می‌رسد امسال رویه به حالت معمول خود بازگشته است.

با وجود آن که ما چیز زیادی از آیفون‌های بعدی نمی‌دانیم، یک شایعه از منبعی معتبر به نرخ تازه‌سازی بالا در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ اشاره کرده است.

بهبودهای فنی دیگر از جمله افزایش کیفیت دوربین و تراشه‌های سریع‌تر از جمله موارد دیگری هستند که احتمال می‌رود در آیفون ۱۳ اپل شاهدشان باشیم. از سوی دیگر اخبار و شایعات بسیاری هم در رابطه با اپل واچ ۷ منتشر شده است؛ به این ترتیب منطقی است که اپل در این رویداد در کنار گوشی‌های هوشمند سری جدید خود، نسل تازه‌ای از اپل واچ را هم معرفی کند.

همچنین همان‌طور که پیش از این اپل سال‌ها از قاعده خود پیروی کرده است، انتظار می‌رود امسال هم شرایط به همین صورت پیش بروید و این غول آمریکایی تاریخ انتشار نسخه پایدار سیستم عامل‌های خود از جمله iOS 15، iPadOS 15، واچ او اس ۸ و مک او اس مانتری را هم اعلام کند.

صحبت از مک شد؛ این احتمال هنوز هم بسیاری قوی است که در این رویداد مدل جدیدی از سری مک معرفی شود. با توجه به نسل جدید پردازنده‌های M1 که احتمالاً به زودی معرفی و به کار گرفته خواهند شد، انتظاری می‌رود اپل نیم‌نگاهی هم بر محصولات مک داشته باشد.

به هر نحو هر اتفاقی که در این رویداد رخ دهد، چندان کاربران را به انتظار نخواهد گذاشت. شما می‌توانید امروز در تاریخ ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ (۱۳ آگوست ۲۰۲۱ میلادی)، رویداد معرفی آیفون ۱۳ و اپل واچ ۷ این شرکت را از ساعت ۲۱:۳۰ زنده به وقت ایران در تکفارس به مدت ۱/۵ ساعت با لایو بلاگ فارسی تماشا کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید