طرح مفهومی عینک هوشمند شیائومی  معرفی شد - تکفارس 
طرح مفهومی عینک هوشمند شیائومی  معرفی شد - تکفارس 

طرح مفهومی عینک هوشمند شیائومی معرفی شد

مجتبی بوالحسنی
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - 09:03
عینک هوشمند شیائومی

شیائومی عینک هوشمند خود را در قالب طرح مفهومی یک دستگاه پوشیدنی معرفی کرد.

شرکت شیائومی در تاریخ ۲۴ شهریور یک رویداد بزرگ برگزار خواهد کرد. انتظار داریم در این رویداد گوشی‌های هوشمند جدید (و شاید حتی تبلت‌های جدید) این غول فناوری چینی معرفی شود.

مطالب مرتبط:

البته شرکت مورد بحث امروز هم یک دستگاه جدید به ما نشان داده و جای تعجب دارد که چرا معرفی این محصول را به رویداد فردا موکول نکرده است. این احتمال هم وجود دارد که شیائومی قصد داشته باشد با این کار از سبک اپل برای ایجاد اشتیاق در بین کاربزان استفاده کرده باشد.

درهر حال، صحبت در مورد یک عینک هوشمند جدید است. اگرچه شرکت مورد اشاره از این دستگاه به‌عنوان یک نگاه مهندسی به آینده‌ی پیشرفته یاد کرده، اما مشخصا با یک عینک هوشمند مواجه هستیم. متاسفانه این محصول فعلا در حد طرح مفهومی یک دستگاه پوشیدنی است و فعلا خبری از ساخت یک عینک واقعی نیست.

عینک هوشمند شیائومی

مشخصات فنی این محصول روی کاغذ بسیار جذاب است و همانطور که مشاهده می‌کنید شکل ظاهری آن هم به یک عینک معمولی شباعت دارد. عینک هوشمند شیائومی ۵۱ گرم وزن دارد و امکان نمایش اعلان‌‌ها به کاربر را دارد. از دیگر ویژگی‌های این عینک می‌توان به قابلیت برقراری تماس، کمک به مسیریابی، گرفتن عکس و ترجمه‌ی زنده‌ی متون آن‌هم درست جلوی چشمان کاربر اشاره کرد.

شیائومی گفته که در نمایشگر این عینک هوشمند از میکرو ال‌ای‌دی‌ به‌عنوان نور زمینه استفاده شده و ابعاد تراشه‌ی این صفحه‌نمایش فقط ۲.۴ در ۲.۰۲ میلی‌متر است که می‌توان آن را در حد یک دانه‌ی برنج دانست. پیکسل‌های مجزا روی این عینک ۴ میکرومتر بوده که باعث می‌شود نمایشگر به‌خوبی در قاب آن جای گیرد.

البته صفحه‌نمایش مورد استفاده در این محصول از نوع مونوکروم بوده و بنابراین نباید انتظار نمایش محتوای رنگ را داشته باشید. دلیل استفاده از این نوع نمایشگر، امکان دست‌یابی به سطح روشنایی ۲ میلیون نیت است تا کاربر بتواند در زیر نور مستقیم آفتاب نیز امکان مشاهده‌ی محتوای روی آن را داشته باشد.

عینک هوشمند شیائومی

نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی از فناوری هدایت موج نوری بهره می‌برد که امکان تغییر مسیر نور را تا ۱۸۰ درجه فراهم می‌کند. این تکنولوژی همچنین پرتوهای نور را از طریق ساختار شبکه‌ایِ میکروسکوپی لنز، با دقت به چشم انسان هدایت می‌کند.

ساختار شبکه‌ای روی سطح داخلی لنزهای این عینک حکاکی شده تا امکان بازتاب نور را با روشی خاص (بازتاب بی‌شمار پرتوهای نور) فراهم کند که در نتیجه چشم می‌توان با این فناوری یک تصویر کامل را مشاهده کند. تمام این کارها روی یک لنز تکی انجام می‌شود و شیائومی در عینک هوشمند خود از سیستم‌های چندلنزی پیچیده یا آیینه‌ها استفاده نکرده است.

دستیار صوتی XiaoAI نیز به‌عنوان روش اصلی تعامل با این عینک در دسترس کاربران خواهد بود. این دستیار فقط به اعلان‌های خیلی مهم اجازه می‌دهد تا جلوی چشمان شما به‌نمایش درآیند و در واقع با دریافت هر اعلانی در گوشی هوشمند کاربر، مزاحم او نخواهند شد. از جمله اعلان‌هایی که این دستیار هوشمند اجازه‌ی نمایش آن را به کاربر می‌دهد می‌توان به اطلاعات مربوط به سیستم‌های هوشمند هوشمند خانگی، اطلاعات اپلیکیشن‌های آفیس و پیام‌هایی که از جانب مخاطبان پراهمیت ارسال شده‌اند اشاره کرد.

این عینک به میکروفون و بلندگوی دوگانه‌ی مجهز شده و بنابراین امکان برقراری تماس را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز در لبه‌ی جلویی این محصول تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های عینک هوشمند شیائومی می‌توان به قابلیت تبدیل صوت به متن و ترجمه‌ی زنده‌ اشاره کرد.

شیائومی از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ARM در این عینک هوشمند استفاده کرده است. از دیگر ماژول‌های به‌کار گرفته شده در محصول مورد بحث می‌توان به باتری، تاچ‌پد لمسی، وای‌فای و بلوتوث اشاره کرد. البته نکته‌ی جذاب دیگر در مورد عینک هوشمند شیائومی این است که سیستم‌عامل آن نسخه‌ی ویژه‌ای از اندروید خواهد بود، ولی هنوز جزئیات کامل در این مورد در دسترس نیست.

آنچه گفته شد در واقع خلاصه‌ای از معرفی عینک هوشمند شیائومی بود که توسط این شرکت منتشر شده است. البته جزئیات این محصول هنوز مشخص نیست.

معرفی این طرح مفهومی نشان می‌دهد که شیائومی درحال کار روی یک عینک هوشمند است و قصد دارد این محصول را در بازار جهانی عرضه کند. امیداوریم محصول نهایی و واقعی شیائومی هرچه زودتر از راه برسد، و در آن زمان می‌توانیم در مورد قابلیت‌های اصلی این عینک صحبت کنیم.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا عینک‌های هوشمند می‌توانند مثل گوشی‌های هوشمند جایگاه مهمی در بین کاربران به‌دست بیاورند؟

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس

منبع: GSMA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.