بهترین مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ - تکفارس 
بهترین مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ - تکفارس 

بهترین مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ

کسری نراقی
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - 01:29
بهترین مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ - تکفارس 

پیشرفت اینترنت و تکنولوژی باعث شده تا رشته دیجیتال مارکتینگ جانی دوباره بگیرد. همزمان با پیشرفت اینترنت، دیجیتال مارکتینگ هم پیشرفت کرده و امروزه توانسته توجه بسیاری از افراد را در سراسر جهان به سمت خود معطوف کند. اگر به دنبال یادگیری این رشته هستید اما نمی‌دانید که باید از چه منابعی استفاده کنید یا از کجا شروع کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی کامل با زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ با وجود اینکه خود به عنوان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی معرفی شده است، اما دارای زیرشاخه‌های بسیاری است که باعث گسترده شدن و وسیع شدن این رشته شده است. باید با تمامی زیرشاخه‌های این رشته آشنا شوید تا بتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و برای یادگیری آن تلاش کنید.

طراحی سایت
اگر می‌خواهید در کسب‌و‌کار خود در دنیای مجازی پیشرفت کنید، باید از تمام راه‌های برای معرفی کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. یکی از دیگر از راه‌های معرفی کسب‌و‌کار و زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت است. با داشتن یک سایت خوب و فعال می‌توانید به جذب مخاطب کمک بسیاری کنید. بدون داشتن سایت، سئو و تبلیغات شما هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. در زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ سئو بعد از این زیرشاخه قرار گرفته است.

تبلیغات
یکی از بهترین ابزاری که با آن می‌توان هم در دنیای مجازی و هم در دنیای واقعی کسب‌و‌کار را گسترش داد. تبلیغات می‌تواند یک ابزار بسیار مهم برای بهبود گردش مالی و معرفی کسب‌و‌کار شما باشد. حال این تبلیغات می‌تواند به صورت بنر، رپورتاژ، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و… باشد.

سئو
سئو در واقع بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو معرفی شده است. در واقع این زیر شاخه شامل تولید محتوا، بهینه‌سازی تکنیکال سایت و لینک‌سازی داخلی و خارجی می‌شود. سئو باعث می‌شود تا سایت شما از لحاظ کلمه کلیدی در موتورهای جست‌وجو به خوبی معرفی شود. می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ بخش سئو سایت است.

گوگل ادز
گوگل ادز یکی از ابزارهای تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و به دلیل گستردگی که دارد خود به عنوان یک زیرشاخه معرفی شده است. در واقع گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا لینک تبلیغاتی شما در اولین لینک‌های جست و جوی گوگل معرفی شود. همانطور که گفتیم این شاخه بسیار گسترده است و قواعد و اصول خاص خود را دارد. با گوگل ادز می‌توانید با کمترین هزینه تبلیغات پربازدهی داشته باشید.

رسانه‌های اجتماعی
امروزه رسانه‌های اجتماعی مانند یک سلاح جنگی قدرتمند هستند، با استفاده از آن‌ها می‌توان ارزش یک فرد یا برند را بالا برد یا به پایین کشید. با توجه به پیشرفت علم و فناوری، امروزه رسانه‌های دیجیتال پیشرفت بسیار چشمگیری داشته‌اند. در واقع یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای باید بتواند که از خلاقیت خود در شبکه‌های اجتماعی برای پیشرفت و بروز شدن اطلاعاتش استفاده کند.

تجزیه و تحلیل
یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ کاربلد و حرفه‌ای باید توانایی آن را داشته باشد که با استفاده از ابزارهای مختلف مانند سرچ کنسول، آنالیتیکس و… بتواند عملکرد و بازده خود را تجزیه و تحلیل کند. به این ترتیب به راحتی می‌تواند نقاط ضعف خود را پیدا کند و با کار کردن روی آن‌ها به دنبال بهبود عملکرد و بازده خود باشد.

بازاریابی محتوایی
در واقع این زیرشاخه اشاره می‌کند به استفاده از محتوای درست و مناسب و اشتراک گذاری آن با مخاطبین، به طوری که نیاز آن‌ها در راستای این محتوا برطرف شود. در واقع این محتوا می‌تواند صدا، تصویر، متن، کتاب و… باشد که فرد در شبکه‌های اجتماعی آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

بهترین مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ - تکفارس 

بهترین آغاز دیجیتال مارکتینگ

به نقل از آکادمی اینفوگرام در مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ : دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، شامل هرگونه تکنیک، استراتژی و روش بازاریابی می‌شود که در آن برای رسیدن به مشتری بالقوه و جذب او، احتیاج به یک دستگاه دیجیتال مثل موبایل و کامپیوتر باشد. بسیاری شرط وجود اینترنت را هم برای دیجیتال مارکتینگ ضروری می‌دانند، اما بازاریابی دیجیتال، در موارد محدودی بدون اینترنت هم می‌تواند کار خود را انجام بدهد، هرچند تعداد این روش‌ها بسیار کم است و اکثر استراتژی‌ها و زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ وابسته به اینترنت هستند.

حال که با زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید باید یکی از آن‌ها را برای یادگیری انتخاب کنید. بسیاری از افراد که توانایی بالایی دارند می‌توانند چند زیرشاخه این علم پیشرفته را با هم یاد بگیرند. این موضوع به توانایی، هدف و علاقه شما بستگی دارد. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که از کجا باید شروع کنید؟

یادگیری T-Shaped Skills
یادگیری تی شکل یکی از روش‌های یادگیری دیجیتال مارکتینگ است. در این روش شما ابتدا باید اطلاعات علمی و کلی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ را به دست آورید سپس می‌توانید با استفاده از همان اطلاعات روی زیرشاخه‌های این علم تمرکز کرده و یادگیری خود را آغاز کنید. زمانی که اطلاعات اولیه را در این زمینه کامل یادگرفتید لازم است یک یا دو زیرشاخه دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید که نزدیک به هم باشند، در اینصورت به راحتی می‌توانید تخصص بالایی در این زمینه به دست آورید.
در صورتی که یک زیرشاخه را به صورت جامع و کامل یادگرفتید، می‌توانید در رابطه با سایر زیرشاخه‌ها هم به همین شکل عمل کنید.

  1. شرکت در دوره‌های آموزشی
    در حال حاضر آموزشگاه‌های بسیاری هستند که دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌کنند. این دوره‌ها شامل دوره‌های مقدماتی و پیشرفته هستند، سرفصل‌های مختلفی در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود. مهم آن است که شما یک آموزشگاه خوب را انتخاب کنید تا با آموزش اطلاعات نادرست موجب گمراهی شما نشوند. شهریه‌های آموزشی این آموزشگاه‌ها با توجه به خصوصی یا دولتی بودنشان متفاوت است و شهریه مشخصی ندارند.
  2. مطالعه شخصی
    مطالعه و جست‌وجو درباره دیجیتال مارکتینگ هم می‌تواند در یادگیری شما تاثیر داشته باشد. در واقع با استفاده از دنیای مجازی و ویدئو و کلیپ‌های آموزشی رایگانی که وب‌سایت‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید به بهترین اطلاعات دسترسی پیدا کنید. مطالعه کتاب، جزوات آموزشی، دیدن کلیپ‌های آموزشی و.. از موثرترین راه‌های یادگیری هستند.

در مقاله‌ای از webdew می‌خوانیم: یکی از بهترین راه ها برای یادگیری بازاریابی دیجیتال به صورت رایگان ، خواندن مقاله در اینترنت است. خواندن مقاله‌ها نه تنها به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک می کند ، بلکه از آخرین اخبار در دنیای بازاریابی آنلاین مطلع می‌شوید.

  1. کارآموزی
    یکی از راه‌های مهمی که می‌تواند برخلاف اطلاعات تئوری، به شما کمک بسیاری کند کارآموزی است. در واقع با کارآموزی می‌توانید به صورت عملی تجربه کسب کنید. دنیای کار عملی با کار تئوری بسیار متفاوت است، لازمه کارآموزی داشتن اطلاعات تئوری و مقدماتی است. بهتر است برای انتخاب مکان کارآموزی تحقیق بسیاری کنید، این دوره ممکن است کمی طولانی باشد به همین دلیل در انتخاب خود دقت کنید. با کارآموزی می‌توانید با چالش‌ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنید و دانش و اطلاعات خود را با توجه به نیاز روز، آپدیت و به روز کنید.

برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ بهترین مسیر را انتخاب کنید

برای اینکه یک دیجیتال مارکتر ماهر و با تجربه شوید لازم است که در تمامی زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ اطلاعات و علم لازم را به دست آورید. در واقع فردی حرفه‌ای می‌شود که بتواند در تمام زیرشاخه‌های این علم، تجربه و دانش لازم را کسب کند. برای یادگیری علاوه بر داشتن یک راهنما، آموزش خوب و داشتن علاقه می‌تواند جزو شروط اصلی یادگیری دیجیتال مارکتینگ باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید