مشخصات چیپ تنسور پیکسل ۶ احتمالا با تراشه‌ی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی متفاوت است - تکفارس 
مشخصات چیپ تنسور پیکسل ۶ احتمالا با تراشه‌ی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی متفاوت است - تکفارس 

مشخصات چیپ تنسور پیکسل ۶ احتمالا با تراشه‌ی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی متفاوت است

مجتبی بوالحسنی
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - 09:38
تنسور پیکسل ۶

مشخصات فنی پردازنده‌ی تنسور که در گوشی هوشمند پیکسل ۶ مورد استفاده قرار گرفته، در وب‌سایت کیگ‌بنچ فاش شد.

گوشی هوشمند پرچمدار ۲۰۲۱ گوگل از تراشه‌ی تنسور که توسط این شرکت تولید شده بهره خواهد برد. اهالی مانتین‌ویو اطلاعات زیادی در مورد پردازنده‌ی خود منتشر نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود این تراشه برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از منابع محاسباتی، بهینه‌ شده باشد.

مطالب مرتبط:

مدل رده‌بالای گوشی پرچمدار جدید گوگل پیکسل ۶ پرو نام خواهد داشت که ظاهرا مشخصات آن  وب‌سایت‌های بنچمارک گینک‌بنچ دیده شده است.

البته جزئیات منتشر شده در این وب‌سایت به چند دلیل سوال برانگیز است. گوگل اعلام کرده که تراشه‌ی اختصاصی خود را با همکاری سامسونگ توسعه می‌دهد. بر اساس گزارش‌های قبلی انتظار می‌رفت چیپ‌ست گوگل با فرآیند ۵ نانومتری سامسونگ تولید شود و از نظر مشخصات فنی کمی پایین‌تر از تراشه‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ سامسونگ است.

همانطور که احتمالا می‌دانید سامسونگ از این تراشه در گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ استفاده کرده است. اما حالا اطلاعات فاش شده در وب‌سایت گیک‌بنچ با گزارش قبلی تفاوت دارد.

تراشه‌ی تنسور پیکسل ۶ از دو هسته‌ی X1 بهره می برد

ظاهرا چیپ تنسور گوگل از دو هسته‌ی Coretex X1 با فرکانس کاری ۲.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. این تراشه همچنین از به دو هسته‌ی میان‌رده با فرکانس کاری ۲.۲۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کوچک با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز مجهز شده است.

این اطلاعات کمی مشکوک به‌نظر می‌رسد زیرا گفته می‌شود تراشه‌های فعلی سامسونگ و کوالکام که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از یک هسته‌ی اصلی، سه هسته‌ی میان‌رده و چهار هسته‌ی ضعیف‌تر بهره می‌برند.

پردازنده‌های بعدی سامسونگ و کوالکام که به‌ترتیب اکسینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ نام دارند به احتمال زیاد به یک هسته‌ی اصلی Coretex X2 مجهز خواهند شد. بنا به اعلام شرکت آرم، سرعت هسته‌های Cortex X2 تا ۱۶ درصد از هسته‌های X1 بیشتر است.

یکی از لودهندگان خبرهای حوزه‌ی فناوری به‌نام دیجیتال‌چت‌ استیشن (Digital Chat Station) این اطلاعات را تایید کرده است. وی همچنین مدعی شده که تراشه‌های جدید سامسونگ و کوالکام از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 بهره خواهند برد.

گوگل اوایل سال جاری یکی از مهندسین ارشد کوالکام به‌نام لئون چانگ را استخدام کرد که این موضوع هم تایید کننده‌ی اطلاعات مطرح شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت کیگ‌بنچ، گوشی هوشمند پیکسل ۶ پرو به ۱۲ گیگابایت رم پردازشی مجهز شده و امتیاز آن در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۴۱۴ و ۲۰۷۴ است. برای مقایسه باید اشاره کنیم در همین تست امتیاز پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ که در گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۳ مورد استفاده قرار گرفته، در بخش تک هسته‌ای ۱۱۱۳ و در بخش چندهسته‌ای ۳۵۳۸ است.

اگر این اطلاعات واقعی باشند، از آنجا که گوگل و سامسونگ تراشه‌ی یاد شده را بهینه‌سازی کرده‌اند، مسلما عملکرد این تراشه هم بهبود خواهد یافت.

شاید گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در تاریخ ۱۹ اکتبر معرفی شوند. طراحی این دو گوشی بازنگری شده و گوگل از سخت‌افزار دوربین جدید برای این دو محصول استفاده کرده است. امید می‌رود پرچمداران جدید گوگل جزء بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال باشند.

نظر شما در مورد پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید