کوالکام درحال کار روی اسنپدراگون ۶۹۵ و ۶۹۵G است - تکفارس 
کوالکام درحال کار روی اسنپدراگون ۶۹۵ و ۶۹۵G است - تکفارس 

کوالکام درحال کار روی اسنپدراگون ۶۹۵ و ۶۹۵G است

مجتبی بوالحسنی
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
کوالکام اسنپدراگون ۷۷۵

شرکت کوالکام درحال ساخت اسنپدراگون ۶۹۵ و ۶۹۵G است. این تراشه‌ها از نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

گزارش جدیدی منتشر شده که اعلام می‌کند کوالکام درحال کار روی یک تراشه‌ی میان‌رده‌ی جدید از سری چیپ‌ست‌های اسنپدراگون است. این تراشه‌ی جدید قابلیت‌هایی در حد پردازنده‌های رده بالا ارائه خواهد داد.

مطالب مرتبط:

یکی از این چیپ‌ست‌های جدید SM6375 بوده که انتظار می‌رود در چهار مدل تولید شود که البته چهارچوب کلی این مدل‌ها یکسان خواهد بود ولی فرکانس کاری هسته‌های پردازشی مرکزی و هسته‌های پردازش گرافیکی در آن‌ها متفاوت است. گفته شده که فرکانس کاری پردازتده‌ی گرافیکی این تراشه بین ۸۰۰ تا ۹۴۰ یا ۹۶۰ مگاهرتز خواهد بود.

بنا به اعلام Winfuture.de، هر مدل از تراشه‌ی مورد بحث از چهار هسته‌ی طلایی و چهار هسته‌ی نقره‌ای بهره خواهند بود. این هسته‌ها نیز در چهار مدل تراشه‌ی یاد شده با فرکانس‌ کاری مختلف تنظیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز با چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز
  • چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز با چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز
  • چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز با چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز
  • چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز با چهار هسته‌ی طلایی با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز

کوالکام هم‌اکنون درحال تست پلتفرم توسعه‌دهندگان برای این تراشه‌ است. این شرکت نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز را با پردازنده‌ی جدید خود آزمایش کرده است. در نتیجه این احتمال وجود دارد مدلی که با حرف G مشخص شده از نمایشگرهای ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی کند. وین‌فیوچر می‌گوید که این تراشه‌ی جدید حداقل با دو مدل با نام اسنپدراگون ۶۹۵ و اسنپدراگون ۶۹۵G روانه بازار خواهد شد.

چیپ‌ست دومی که کوالکام درحال ساخت آن است، اسنپدراگون SM6225 نام دارد که احتمالا این تراشه‌ مدل پایه‌ی جدید پردازنده‌های سری اسنپدراگون ۶۰۰ خواهد بود. در مورد مشخصات این مدل اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما انتظار می‌رود قابلیت‌هایی شبیه به اسنپدراگون ۷۶۵ داشته باشد. همچنین انتظار داریم SM6225 به هشت هسته‌ی پردازشی مجهز شود و از شبکه‌های پرسرعت ۵G هم پشتیبانی کند.

اسنپدراگون ۶۹۵

پلتفرم تست کوالکام برای بررسی عملکرد اسنپدراگون SM6225 به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم پردازشی مجهز بوده است. از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 2.2 و نمایشگر فول اچ‌دی پلاس اشاره کرد که از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. SM6225 احتمالا جایگزین اسنپدراگون ۶۶۵ خواهد بود. باید اشاره کنیم که اسنپدراگون ۶۶۵ در سال ۲۰۱۸ و با شناسه‌ی مدل SM6125 معرفی شده بود.

هر دو تراشه‌ی SM6375 و SM6225 توسط شرکت TSMC تولید خواهند شد و فرآیند ساخت این دو پردازنده هنوز اعلام نشده است. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، گفته می‌شود عمر این دو تراشه‌ی جدید حدودا دو ماه است و به‌همین دلیل احتمال دارد امسال شاهد معرفی رسمی آن‌ها از جانب کوالکام باشیم.

نظر شما در مورد این دو پردازنده‌ی جدید و میان‌رده‌ی کوالکام چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.