تصاویر خنک‌ کننده‌ های جدید پردازنده‌ های اینتل افشا شد -
تصاویر خنک‌ کننده‌ های جدید پردازنده‌ های اینتل افشا شد -

تصاویر خنک‌ کننده‌ های جدید پردازنده‌ های اینتل افشا شد

مهدی حلوائی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - 20:09
خنک‌کننده‌ی پردازنده‌های اینتل

خنک‌کننده‌ی راکت لیک اینتل، که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، حدود یک دهه پیش معرفی شد و از آن زمان اینتل این محصول را در چندین مدل‌ مختلف عرضه کرد اما این خنک‌کننده به‌دلیل عملکرد ضعیف خود هرگز با استقبال کاربران مواجه نشد. حالا به‌نظر می‌رسد که اینتل در حال طراحی نسخه‌ی جدیدی از خنک‌کننده‌ها برای تراشه‌های نسل ۱۲ سری آلدر لیک است. تصاویر نسخه‌ی اولیه‌ی این خنک‌کننده‌ها در قسمت زیر آمده است.

خنک‌کننده‌های پردازنده‌های اینتل

این سری از خنک‌کننده‌های اینتل با نام لامینار (Laminar) شناخته خواهند شد. تصویر سمت چپ مربوط به خنک‌کننده‌ی RH1 بوده که وظیفه‌ی کنترل دمای پردازنده‌های سری i9 را بر عهده خواهد داشت. این خنک‌کننده از ارتفاع قابل قبولی برخوردار بوده و در طراحی آن از مقدار قابل توجهی RGB استفاده شده است.

تصویر وسط و سمت راست نیز مربوط به دو خنک‌کننده‌ی RM1 و RS1 می‌باشد. هر دو خنک‌کننده شباهت زیادی به یکدیگر داشته و حلقه‌ی RGB مدل RM1 تنها تفاوت آن‌ها می‌باشد. اینتل RM1 را مخصوص پردازنده‌های سری i7 i5 و i3 طراحی کرده و RS1 نیز وظیفه‌ی خنک‌سازی تراشه‌های پنتیوم و سلرون را بر عهده خواهد داشت. تصاویر منتشرشده همچنین به ظرفیت خنک‌سازی ۶۵ واتی این سه محصول اشاره داشته است.

به‌نظر می‌رسد که RH1 با خنک‌کننده‌ی ای ام دی Wraith Spire رقابت داشته و دو خنک‌کننده‌ی RM1 و RS1 نیز رقیب اصلی ای ام دی Wraith Stealth خواهند بود. با این وجود، انتظار می‌رود که این خنک‌کنندهای جدید اینتل در مقابل خنک‌کننده‌های ۲۰ تا ۳۰ دلاری حرفه‌ای موجود در بازار حرفی برای گفتن نداشته باشند.

نظر شما در مورد خنک‌کننده‌های جدید اینتل چیست؟ آیا این محصولات عملکرد قابل قبولی خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید