رمزنگاری سراسری در فایل‌های پشتیبان واتساپ- تکفارس  
رمزنگاری سراسری در فایل‌های پشتیبان واتساپ- تکفارس  

رمزنگاری سراسری به فایل‌های پشتیبان واتساپ اضافه می‌شود

مجتبی بوالحسنی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - 16:27
اپلیکیشن واتساپ

واتساپ به‌زودی امکان رمزنگاری سراسری اطلاعاتی که نسخه‌ی پشتیبان از آن‌ها گرفته شده را فراهم خواهد کرد.

هم‌اکنون تمامی گفتگوهای کاربران در پیام‌رسان واتساپ به‌طور سراسری رمزنگاری می‌شوند و حالا بر اساس پست جدیدی که مارک‌زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک ارسال کرده، به‌نظر می‌رسد رمزنگاری سراسرس به‌زودی به نسخه‌ی پشتیبان گفتگو‌ها در این پیام‌رسان اضافه خواهد شد.

این تغییر در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS اعمال خواهد شد و بدین ترتیب فایل‌های پشتیبان ذخیره شده در آی‌کلاد یا گوگل درایو به‌طور سراسری رمزنگاری خواهند شد.

زاکربرگ در این رابطه گفته:

ما درحال اضافه کردن یک لایه‌ی امنیتی دیگر به واتساپ هستیم: یک رمزنگاری سراسری برای نسخه‌های پشتیبانی که افراد در سرویس‌های گوگل درایو یا آی‌کلاد ذخیره می‌کنند. واتساپ اولین سرویس پیام‌رسان جهانی است که قابلیت رمزنگاری نسخه‌های پشتیبان اطلاعات کاربران را در این ابعاد رمزنگاری می‌کند. دست‌یابی به این هدف از نظر فنی یک چالش بسیار سخت است به‌طوری که برای ذخیره‌سازی ابری و کلیدهای رمزنگاری در همه‌ی سیستم‌عامل‌ها به یک فریم‌ورک کاملا جدید نیاز است.

اگر با رمرنگاری آشنایی ندارید باید اشاره کنیم که رمزنگاری سراسری یعنی امکان رمزگشایی و مشاهده‌ی فایل‌های پشتیبان، فقط در دستگاه‌ کاربر امکان‌پذیر خواهد بود. این یعنی حتی اگر فایل‌های رمزنگاری شده در دسترس افراد شخص‌ثالث قرار گیرد، امکان رمزگشایی و مشاهده‌ی محتوای واقعی آن فایل‌ها وجود نخواهد داشت. عدم رمزنگاری پیام‌های ذخیره‌ شده در فایل‌های پشتیبان، یکی از مهم‌ترین ضعف‌های سرویس پیام‌رسان واتساپ بوده است.

جا دارد اشاره کنیم اخیرا مشخص شده که فیسبوک از پیمان‌کارانی استفاده می‌کند که ابزارهایی برای رمزگشایی چت‌های رمزنگاری شده در اختیار داشتند. بنابراین با توجه به این موضوع، رمزنگاری سراسری فایل‌های پشتیبان واتساپ می‌تواند بسیار مهم و کاربردی باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: UberG

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.