شیائومی برخی گوشی‌های وارداتی به بعضی کشورها را غیرفعال می‌کند - تکفارس 
شیائومی برخی گوشی‌های وارداتی به بعضی کشورها را غیرفعال می‌کند - تکفارس 

شیائومی برخی گوشی‌های وارداتی به بعضی کشورها را غیرفعال می‌کند

مجتبی بوالحسنی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - 09:37
شیائومی

شیائومی در برخی از نواحی جهان هرگز اجازه‌ی واردات محصولات خود را نمی‌دهد. حال به‌نظر می‌رسد این شرکت چینی نسبت به این مورد عکس‌العمل نشان داده است.

گوشی‌های هوشمند شیائومی علاوه بر کشور چین در بسیاری از نقاط جهان در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند. درهر حال، این شرکت محصولات خود را در برخی از کشورها عرضه نکرده که از جمله می‌توان به ایالات متحده‌ی آمریکا اشاره کرد؛ کشوری که سومین بازار بزرگ برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

بنابراین اگر شما قصد داشته باشید از گوشی‌های شیائومی در یکی از کشورهایی که محصولات این شرکت در آن ناحیه عرضه نشده استفاده کنید چه خواهد شد؟ بسیاری از افراد در چنین شرایطی گوشی هوشمند مورد نظر خود را از یک کشور دیگر خریداری و سپس آن را به کشور محل زندگی خود وارد می‌کنند که کار خیلی سختی نیست.

اگرچه به‌دلیل برخی از شرایط و قوانین خاص شیائومی، این شرکت چینی عرضه‌ی محصولات خود به برخی از نواحی جهان را ممنوع کرده، اما مشکلی با وارد کردن آن توسط افراد در این نواحی نداشته است. حال گزارش‌های جدیدی در XDA درحال انتشار است که اعلام می‌کنند شیائومی موضع خود را در این رابطه تغییر داده است.

کاربران کشورهای کوبا، ایران، سوریه، کره‌ی شمالی و سودان اعلام گزارش‌هایی مبنی بر غیرفعال شدن گوشی‌های خود به‌صورت راه دور توسط شیائومی منتشر کرده‌اند. این غیرفعال شدن به همراه پیامی که دلیل توضیح این اقدام را اعلام کرده همراه است.

سیاست‌های شیائومی اجازه‌ی فروش یا ارائه‌ی محصول در ناحیه‌ای که در آن اقدام به فعال‌ کردن دستگاه کرده‌اید را نمی‌دهد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگان فروش تماس حاصل فرمائید.

اگر این پیام را روی گوشی هوشمند خود مشاهده می‌کنید، در واقع دستگاه شما سافت‌بریک شده است.

شیائومی سالیان سال است که هیچ مشکلی با این مورد نداشته و حالا مشخص نیست که چرا نسبت به آن چنین واکنشی نشان داده است. اگر شما هم در یکی از کشورهای یاد شده زندگی می‌کنید شاید بد نباشد که به‌فکر استفاده از یک گوشی دیگر باشید یا حداقل از یک رام سفارشی‌سازی شده روی دستگاه خود استفاده کنید. به‌نظر می‌رسد گوشی‌هایی که از رام‌های سفارشی استفاده می‌کنند تحت تاثیر این اقدام قرار نخواهند گرفت.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: AA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.