مشخصات گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ فاش شد - تکفارس 
مشخصات گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ فاش شد - تکفارس 

مشخصات گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ فاش شد

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - 22:05
سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ 5G

همانطور که می‌دانید سامسونگ گوشی‌های تاشو جدید خود یعنی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فولد ۳ را به‌تازگی معرفی کرده است و هم‌اکنون در حال فروش آن‌ها با قیمت‌هایی است شاید برای خیلی‌ها قابل پرداخت نباشد. با این‌حال، سامسونگ به دنبال راهی است که یک گوشی تاشو با قیمتی هم‌ارز یک گوشی هوشمند معمولی معرفی کند. حالا منبعی به نام Lanzuk فاش کرده است که این گوشی همان گلکسی زد فولد ۴ خواهد بود.

قیمت و مشخصات موردانتظار گلکسی زد فولد ۴

نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ هرچند دارای ارتقاهای خوبی در بخش دوربین و پردازنده هستند و برای اولین بار از قلم S Pen پشتیبانی می‌کنند؛ با این‌حال، این مشخصات باعث افزایش قیمت آن‌ها شده و امکان خرید آن‌ها را برای بسیاری از مشتریان دشوار کرده است.

حالا سوال اینجاست که سامسونگ چگونه می‌خواهد هزینه تولید گلکسی زد فولد ۴ را پایین بیاورد؟ مسلماً راه‌های متعددی برای این کار وجود دارد. یکی از آن‌ها می‌تواند جایگزینی تامین‌کنندگان قطعات گران‌قیمت با تامین‌کنندگانی است که قطعات ارزان‌تری ارائه می‌کنند. این موضوع می‌تواند قیمت نهایی محصول را تا اندازه بسیار زیادی کاهش دهد.

مطالب مرتبط:

سامسونگ در مورد گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ دو کار بسیار مهم در بخش شیشه فوق‌نازک (UTG) و باتری این دو گوشی انجام داد تا بتواند قیمت آن‌ها را تاحدودی کاهش بدهد. سامسونگ دو شرکت چینی ATL و BYD که در کار ساخت باتری بودند را جایگزین تامین‌کنندگان قبلی خود کرد که باتری‌های گران‌تر عرضه می‌کردند.

از طرف دیگر، در مورد پوشش شیشه فوق‌نازک نمایشگرهای گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳، سامسونگ به‌دنبال تامین‌کنندگانی رفت که این قطعه را به نصف قیمت آن بسازند. بد نیست بدانید که ال جی در حال حاضر مشغول ساخت پوشش‌هایی برای نمایشگرهای گوشی‌های تاشو است که به‌اندازه UTG محکم هستند، اما در مقایسه با آن بسیار ارزان‌تر بوده و انعطاف‌پذیری بیشتری نیز دارند.

گلکسی زد فلیپ ۳

راهکار بعدی برای کاهش قیمت نهایی گلکسی زد فولد ۴  می‌تواند استفاده از یک مکانیزم لولای ارزان‌تر به جای مکانیزم فعلی باشد. وب‌سایت The Elec گزارش داده است که سامسونگ در حال حاضر سه تامین‌کننده اصلی لولا برای گوشی‌های  تاشو خود دارد و به‌زودی یک شرکت دیگر نیز به این جمع اضافه خواهد کرد.

مطمئناً رقابت بین این شرکت‌ها باعث خواهد شد تا آن‌ها برای برنده شدن قرارداد گلکسی زد فولد ۴ قیمت‌های پایین‌ترین برای مکانیزم لولای آن پیشنهاد کنند و همین موضوع در نهایت باعث پایین آمدن قیمت نهایی این گوشی خواهد شد. برای مثال، یکی از این شرکت‌ها، کمپانی Fine Technix است که قبلاً برای برنده شدن قرارداد گلکسی زد فولد ۳ مجبور شده بود به جای لولای گران‌قیمت‌تر فلزی، یک نوع لولای کربنی ارزان‌تر به سامسونگ پیشنهاد کند تا بتواند خواسته‌های این شرکت کره‌ای را برآورده سازد. بنابراین چنین روشی می‌تواند در مورد گلکسی ز د فولد ۴ هم تکرار شود.

سامسونگ در مورد گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ تمام سعی خود را کرد تا با بهینه‌سازی هزینه‌های تولید آن‌ها و همچنین اضافه کردن قابلیت‌هایی که هزینه کمتری داشتند، راهی برای پایین آوردن نسبی قیمت آن‌ها پیدا کند. حالا این شرکت در مورد گلکسی زد فولد ۴ هم می‌تواند این کار را انجام دهد و قیمت آن را تا حدود قیمت‌های گلکسی S22 اولترا پایین بیاورد.

اگر سامسونگ بتواند قیمت گوشی تاشو بعدی خود را با مجهز کردن آن به تراشه‌های جدید اسنپدراگون ۸۹۸ یا اگزینوس ۲۲۰۰ و همچنین دوربین‌های جدیدتر از جمله یک دوربین سلفی زیر نمایشگر به محدوده ۱۴۹۹ دلار برساند، مطمئناً این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای علاقمندان به گوشی‌های تاشو باشد. در هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا سامسونگ در نهایت موفق به عرضه یک گوشی هوشمند تاشو با قیمتی در حد یک گوشی هوشمند معمولی خواهد شد یا نه.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید