عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک معرفی شد - تکفارس 
عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک معرفی شد - تکفارس 

عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک معرفی شد

مهدی ملکی
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - 20:14
عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک

فیس بوک به تازگی وارد صنعت عینک‌های هوشمند شده  و حال مشخص شده به این منظور شناخته شده‌ترین شرکت فعال در این زمینه را انتخاب کرده است: ری بن (Ray-Ban).

عینک‌هایی که این دو شرکت با همکاری یکدیگر تولید کرده‌اند، با نام ری بن استوریز (Ray-Ban Stories) شناخته می‌شوند. این عینک هوشمند جدید با قیمت ۲۹۹ دلار مجهز به دو دوربین ۵ مگاپیکسلی، یک تاچ‌پد روی بدنه، بلندگوهای داخلی، سه عدد میکروفون و نهایتاً یک قاب شارژ است.

این عینک‌های هوشمند در سه مدل Wayfarer، Meteor و Round عرضه خواهند شد. همچنین در طراحی فریم و شیشه آن‌ها از رنگ‌های مختلفی استفاده شده است. این دو شرکت در همکاری خود تصمیم به استفاده از Spectacles نیز گرفته‌اند که اکنون در نسل سوم خود به سر می‌برند و احتمالاً شما آن‌ها را با نام اسنپ چت به یاد می‌آورید.

عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک

همان‌طور که ذکر شد، ری بن استوریز مجهز به دو دوربین ۵ مگاپیکسلی است. این دو دوربین می‌توانند افزون بر تصویربرداری، تا حداکثر ۳۰ ثانیه به ضبط فیلم نیز بپردازند. همچنین حافظه داخلی این محصول قادر به ذخیره حداکثر بیش از ۵۰۰ تصویر و ۳۰ ویدیوی کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای است.

مجموعه میکروفون‌های سه‌گانه عینک از فناوری Beam-Forming و حذف نویز برای ارائه کیفیت مناسب حین ضبط صدا استفاده می‌کند. این عینک آفتابی هوشمند از عکاسی پیشرفته محاسباتی، HDR، حالت شب، لرزش‌‌گیر ویدیو و نویززدایی تصاویر و فیلم‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک

مطالب مرتبط:

این ویژگی‌ها همه درون اپلیکیشن «فیس بوک ویو» (Facebook View) قرار گرفته‌اند. اپلیکیشنی که به کاربران اجازه می‌دهد علاوه بر بهره‌گیری از این ویژگی‌ها، به ویرایش تصاویر و ویدیوها و سپس ارسال آن‌ها به برخی از شبکه‌های اجتماعی منتخب فیس بوک، از جمله پیام‌رسان همین شرکت، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک، اسنپ چت و … بپردازند.

اکنون مدت‌هاست که شایعات بسیاری درباره عینک‌های هوشمند جدید این شرکت منتشر می‌شود. مدتی پیش مشخص شد فیس بوک در حال ارزیابی پیامدهای قانونی استفاده از فناوری تشخیص چهره در عینک‌های هوشمند است.

بر اساس پایگاه خبری بازفید، اندرو بوسورث، رئیس بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیس بوک، در جلسه داخلی چند ماه گذشته به کارمندان خود گفت که این شرکت در حال ارزیابی این موضوع است که آیا چارچوب قانونی وجود دارد که اجازه دهد فناوری تشخیص چهره به عینک‌های هوشمند اضافه شود.

عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک

بوسورث در پاسخ به سؤال کارمندی مبنی بر اینکه آیا وقتی عینک‌های هوشمند به یک فناوری رایج تبدیل شوند، افراد می‌توانند «چهره خود را به‌عنوان یک چهره غیرقابل جستجو» در سیستم مرکزی عینک‌های هوشمند مشخص کنند یا خیر، گفت:

تشخیص چهره … احتمالاً دشوارترین مسئله است. فواید آن بسیار واضح است، اما خطرات آن نیز بسیار واضح است. ما نمی‌دانیم چگونه این ویژگی را به‌صورت مفید و متعادل به عینک‌های هوشمند اضافه کنیم.

با این حال نهایتاً مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، ماه گذشته میلادی در جریان انتشار گزارش مالی این شرکت تائید کرد که فیس بوک به‌زودی از عینک هوشمند ری بن رونمایی خواهد کرد؛ اتفاقی که امروز رقم خورد.

اما همکاری این شرکت با معروف‌ترین برند ساخت عینک در جهان به معنای موفقیت‌های عظیم آن در حوزه واقعیت مجازی و یا حتی حوزه عینک‌های هوشمند نیست.

فیس بوک به تازگی به توقف تولید هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس اشاره کرد و بیان کرد که هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس پس از فروش کامل در بازار، دوباره تولید نخواهد کرد، زیرا با ناپدید شدن این هدست واقعیت مجازی از بازار، عمر این سیستم واقعیت مجازی تمام می‌شود که این خبر برای دارندگان این هدست واقعیت مجازی یا کسانی که قصد خرید آن را داشتند، بسیار مهم است.

این هدست واقعیت مجازی در حال حاضر در پلتفرم‌های خرده فروشی مانند آمازون و وال مارت و خرده فروشی‌های دیگر وجود ندارد. البته آکیولس ریفت اس از طریق فروشندگان شخص ثالث، به ویژه فروشندگان کالای دست دوم قابل خرید و استفاده است. البته مشخص است که چنین کالا‌هایی فاقد گارانتی هستند.

عینک هوشمند ری بن استوریز فیس بوک

فیس بوک در واقع در سال گذشته به طور رسمی اعلام کرد که تولید آکیولس ریفت اس را در سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و در نهایت متوقف می‌کند. اگرچه این هدست جانشین اولین هدست واقعیت مجازی فیس بوک یعنی آکیولس ریفت است، اما در مورد ویژگی‌هایی مانند وضوح صفحه نمایش و نرخ تازه‌سازی، به ویژه در مقایسه با هدست‌های واقعیت مجازی سطح بالا و رقبای مبتنی بر رایانه مانند والو ایندکس ضعیف به نظر می‌رسد.

البته قیمت تمام شده این محصول را نیز باید در نظر گرفت. بنابراین اکنون پس از معرفی عینک هوشمند جدید این شرکت باید منتظر اخبار جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی ساخت خود این شرکت باشیم.

جعبه شارژ یکی دیگر از محصولات جانبی همراه این عینک هوشمند است که وظیفه‌ای فراتر از محافظت و افزایش امکان جابه‌جایی دستگاه فراهم می‌کند. با استفاده از شارژ ذخیره شده در این جعبه می‌توان تا حداکثر سه روز از شارژدهی ری بن استوریز اطمینان یافت.

همان‌طور که در تمام عینک‌های ری بن مشاهده می‌شود، این عینک جدید هم همراه با یک کیف، قاب، پک تمیز کردن دستگاه و یک کابل USB عرضه می‌شود.

ری بن استوریز در حال حاضر از طریق برخی فروشگاه‌های برگزیده ایالات متحده، استرالیا، کانادا، ایرلند، ایتالیا و سرانجام، انگلستان با قیمت ۲۹۹ دلار در دسترس قرار دارد.

نظر شما درباره این همکاری چیست؟ آیا فیس بوک با استفاده از پتانسیل و شهرت ری بن می‌تواند در این صنعت نو ظهور به موفقیت‌های گسترده‌ای دست یابد؟

منبع:‌ GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید