پتنت باتری تاشو برای آیفون تاشوی اپل ثبت شد - تکفارس 
پتنت باتری تاشو برای آیفون تاشوی اپل ثبت شد - تکفارس 

پتنت باتری تاشو برای آیفون تاشوی اپل ثبت شد

مجتبی بوالحسنی
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - 19:59
طرح مفهومی آیفون تاشو

اپل یک‌بار دیگر پتنت جدیدی برای باتری تاشو ثبت کرده است. ظاهرا این شرکت قصد دارد از این نوع باتری در آیفون تاشو خود استفاده کند.

در‌حالی که شرکت‌هایی مثل سامسونگ هم‌اکنون سومین نسل از گوشی‌های تاشو خود را معرفی و روانه‌ی بازار کرده اند، اپل هنوز مدل تاشوی آیفون را معرفی نکرده است. دیر یا زود (احتمالا در سال ۲۰۲۳)، شرکت کوپرتینویی هم سرانجام یک دستگاه تاشو معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

مشخصا برای ساخت چنین دستگاهی اپل باید مراحل تحقیق و توسعه را انجام داده و هزینه‌های زیادی هم در این راه صرف کند. زمانی که صحبت از گوشی‌های تاشو به‌میان آید، یکی از مهم‌ترین قطعات مورد نیاز در این نوع دستگاه‌ها، باتری است. هم‌اکنون در گوشی‌های تاشو موجود در بازار از باتری‌های چند تکه استفاده می‌شود تا بدین طریق امکان تا شدن دستگاه فراهم شود.

پتنت جدید ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهد که این شرکت احتمالا درحال کار روی فناوری باتری تاشو است. استفاده از باتری تاشو می‌تواند به استفاده‌ی حداکثری از فضای داخلی دستگاه تاشوی این شرکت کمک کند. اما کوپرتینویی‌ها چگونه این کار را انجام خواهند داد؟

بر اساس پتنت ثبت شده، بخش میانی باتری تاشوی اپل بسیار باریک است که این بخش در قسمت لولای دستگاه قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب اپل می‌تواند از یک باتری یک‌تکه در دستگاه تاشوی خود استفاده کند و در نتیجه یک ظرفیت باتری این محصول تا آنجا که امکان داشته باشد بیشتر خواهد شد. البته در این پتنت هیچ اشاره‌ای به نوع خواص مواد شیمیای به‌کار رفته در باتری نشده است و فقط به جنبه‌های مکانیکی و فیزیکی آن تمرکز دارد.

در توضیحات پتنت نوشته شده:

دستگاه‌های الکترونیکی احتمالا شامل یک بخش لولا خواهد بود که این لولا در دو قسمت دستگاه امتداد یافته و آن‌ها را به هم متصل می‌کند. ممکن است بخش دوم دستگاه به‌صورت تاشو و از طریق بخش لولا روی بخش اول قرار گیرد. همچنین ممکن است ضخامت بخش لولا نسبت به دو قسمت اصلی دستگاه کم‌تر باشد.

باتری تاشو اپل

اما با توجه به اینکه استفاده از باتری‌های چندتکه در دستگاه‌های تاشو بسیار آسان‌تر و منطقی‌تر است، چرا اپل قصد دارد از یک باتری پیچیده که البته ظرفیت آن کمی بیشتر خواهد بود، در گوشی تاشوی خود استفاده کند؟ بر اساس پتنت مورد بحث، هدف اپل از به‌کار گرفتن این فناوری صرفا برای ارائه‌ی یک باتری با ظرفیت بالاتر نیست. در واقع این شرکت قصد دارد با باتری تاشو، انتعطاف‌پذیری مکانیکی دستگاه را هم بهبود بخشد.

البته باید اشاره کنیم این اولین پتنتی نیست که اپل برای گوشی‌ تاشوی خود ثبت کرده است. اوایل سال ۲۰۲۰ نیز این شرکت پتنت دیگری ثبت کرده بود که در آن یک باتری بزرگ به چند باتری کوچک‌تر به‌نام باتری‌سل تبدیل شده و همگی در یک محفظه‌ی به شکل استوانه قرار داده می‌شوند. این نوع باتری امکان خم شدن مکانیکی باتری را بدون اینکه آسیبی به مواد شیمیایی به‌کار رفته در آن وارد شود، فراهم خواهد کرد.

اگرچه انتشار این پتنت‌ها نشان‌دهنده‌ی آن است که شرکت‌ها در حال کار روی چه فناوری‌های جدیدی هستند، اما این احتمال هم وجود دارد که پتنت یاد شده صرفا فقط یک ایده بوده و هم‌اکنون در دستور کار شرکت نباشد.

در هر دو پتنت مورد اشاره، از نظر نئوری امکان ارائه‌ی یک باتری با ظرفیت بیشتر در دستگاه‌های تاشو وجود دارد، اما استفاده از این نوع فناوری‌ها کار را هم پیچیده‌تر خواهد کرد و به همین دلیل هزینه‌های تحقیق و توسعه و ساخت نیز بالاتر خواهد رفت.

نظر شما در مورد گوشی‌های تاشو چیست؟ آیا اپل سرانجام یک آیفون تاشو معرفی خواهد کرد؟ لطفا دیدگاه خود را در این مورد با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید