اپل به کارزار AppleToo واکنش نشان داد - تکفارس 
اپل به کارزار AppleToo واکنش نشان داد - تکفارس 

اپل به کارزار AppleToo واکنش نشان داد

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - 11:48
اپل

در حالیکه این‌روزها همه توجهات به سمت اقدام بحث‌برانگیز اپل در اسکن محتواهای مرتبط با آزار جنسی کودکان در فضای آی‌کلود معطوف شده است، کارکنان این شرکت شروع به راه‌اندازی کارزاری به نام  AppleToo کرده‌اند تا صدای خود به گوش جهانیان برسانند. هدف از راه‌اندازی این کارزار، انتشار روایت‌های مربوط به آزار و اذیت، نژادپرستی و تبعیض در شرکت اپل است که حالا با واکنش اپل روبه‌رو شده است.

اپل به کارزار AppleToo واکنش نشان داد

وب‌سایت MacRumors با انتشار ویدیویی که مربوط به روز کارگر در شرکت اپل می‌شود نشان می‌‌دهد که دریدر اوبراین (Deirdre O’Brien)، نایب‌رئیس ارشد خرده‌فروشی اپل، بدون اشاره به نام کارزار AppleToo، به نگرانی‌های کارکنان این شرکت پاسخ داده است.

مطالب مرتبط:

اوبراین در این ویدیو کارکنان اپل را تشویق کرده است که هر تجربه بدی که در ارتباط‌ با مدیران یا با سایر افراد شاغل در این شرکت داشته‌اند گزارش کنند. او تاکید کرده است که اپل دارای پروسه‌های مطمئنی است که اجازه بررسی گزارش‌های ارسالی از سوی کارکنان را می‌دهد.
او همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفته است که اپل متعهد به پرداخت‌ دستمزدهای عادلانه  و استفاده از استانداردهای عالی برای رسیدن به این هدف است و اگر تفاوتی در پرداخت‌ها وجود دارد ، اپل بلافاصله آن را رفع خواهد کرد.

یکی از کارکنان اپل، در واکنش به ویدیوی منتشرشده از اوبراین، به‌ وب‌سایت MacRumors گفته است:

سیستم شرکت اپل به‌درستی کار نمی‌کند… این سیستم جوری تنظیم شده که از همان ابتدا علیه شما کار می‌کند. آن‌ها همیشه می‌گویند که ما متوجه تفاوت‌های موجود در پرداخت‌ها هستیم، اما هیچوقت درباره دلیل آن صحبت نمی‌کنند. از طرف دیگر نیز، پیگیری شکایت‌ها در این شرکت ممکن است منجر به تلافی مدیر بالادستی شما بشود.

دریدر اوبراین در ویدیوی منتشرشده گفته است:

ما می‌خواهم به صدای شما گوش کنم. اولاً اگر شما درباره موضوع تفاوت پرداخت‌ها نگران هستید، لطفاً در این مورد با مدیر خود یا کسی که مسئول آن است صحبت کنید. ثانیاً، اگر شما قصد دارید که نگرانی‌تان درباره محیط کار را گزارش کنید، لطفاً بیایید و مستقیماً با ما صحبت کنید. شما می‌دانید که ما یک پروسه قابل‌اعتماد برای رسیدیگی به این نوع شکایت‌ها داریم و همیشه سعی می‌کنیم تا با احترام و انصاف با همه کارکنان خود رفتار کنیم.

ما از استانداردهای جامع در کنار تیمی از کارشناسان زبده، برای نظارت بر رفتار کارکنان و همچنین حفظ برابری پرداخت‌ها استفاده می‌کنیم. ما همچنین با شرکت‌های مستقل دیگری برای بررسی عملکرد شرکت‌ اپل همکاری داریم. اگر این بررسی‌ها، منجر به تشخیص تفاوتی در پرداخت‌ها بشوند، ما سریعاً آن را برطرف خواهیم کرد. رویکرد ما، در نوع خود، بهترین است.

در حال حاضر، کارزار AppleToo در حال جمع‌آوری روایت‌های متعدد آزار و اذیت و تبعیض در شرکت اپل است و به‌تدریج در حال انتشار آن‌هاست. به نظر می‌رسد تلاش اپل برای پاسخ دادن به این کارزار کافی نبوده است و باید منتظر بمانیم و بینیم که این شرکت در ماه‌های آینده چه بهبودهایی در محیط کاری خود ایجاد خواهد کرد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید