پتنت جدید هواوی به یک گوشی رول شدنی اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید هواوی به یک گوشی رول شدنی اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید هواوی به یک گوشی رول شدنی اشاره دارد

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - 10:36
گوشی رول شدنی هواوی

وب‌سایت LetsGo Digital گزارش داده است که هواوی به‌تازگی یک پتنت جدید برای یک گوشی رول‌شدنی با سه حالت مختلف باز شدن به ثبت رسانده است. این حالت‌ها شامل یک وضعیت بسته و دو وضعیت باز می‌شوند. در وضعیت اول، نمایشگر گوشی تا ۳۵ درصد بزرگ‌تر می‌شود و زمانی که نمایشگر گوشی به سمت بیرون کشیده می‌شود، اندازه آن حداقل ۷۰ درصد نسبت به حالت بسته بزرگ‌تر می‌شود. به این‌ترتیب شما می‌توانید یک هندست ۶.۵ اینچی را تبدیل به یک تبلت ۱۱ اینچی کنید.

هواوی پتنتی برای یک دستگاه رول‌شدنی به ثبت رسانده که از بازخوردهای لمسی و افکت‌های صوتی استفاده می‌کند

البته مزیت استفاده از فناوری رول‌شدنی در این گوشی هواوی، صرفاً تبدیل یک گوشی هوشمند سایز متوسط به یک دستگاه تبلت‌مانند نیست؛ بلکه رول شدن آن در جهت‌های مختلف باعث می‌شود تا امکان استفاده از آن در حالت‌های مختلف فراهم شود. رندرهای این گوشی توسط طراحی به نام Ts Designer منتشر شده‌اند که در زیر مشاهده می‌کنید.

مطالب مرتبط:

براساس آنچه که ما در تصاویر مشاهده می‌کنیم، هواوی تصمیم گرفته تا نمایشگر این گوشی رول‌شدنی را در سمت بیرون دستگاه قرار دهد که البته این موضوع باعث آسیب‌پذیری نمایشگر در برابر خراش‌ها و سایر تماس‌ها خواهد شد. بد نیست بدانید که سامسونگ نیز به‌تازگی یک پتنت برای یک گوشی به نام گلکسی زد فولد اند رول (Galaxy Z Fold and Roll) به ثبت رسانده که نه‌تنها نمایشگر آن به سمت داخل تا می‌شود بلکه قابل‌کشیدنی نیز است. سامسونگ همچنین پتنتی برای یک گوشی دیگر به نام گلکسی زد فلیپ اسلاید (Galaxy Z Flip Slide) به ثبت رسانده که بسیار شبیه به گوشی رول‌شدنی هواوی است.

گوشی رول شدنی هواوی

وب‌سایت LetsGo Digital اخیراً رندرهای مفهومی گوشی گلکسی زد فلیپ اسلاید را منتشر کرده بود که شباهت آن را به گوشی رول‌شدنی هواوی نشان می‌دادند؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که هندست تاشدنی سامسونگ فقط دارای دو وضعیت باز شدن است:  حالت باز و حالت بسته. به این‌ترتیب، گلکسی زد فلیپ اسلاید فاقد حالتی است که بین دو حالت کاملاً باز و کاملاً بسته  قرار بگیرد.

بد نیست بدانید که ال جی نیز قبل از جمع کردن کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود، در حال توسعه یک گوشی تاشو به نام LG Rollable بود و که تیزر منتشر شده از آن نشان می‌داد که این گوشی از یک تبلت ۷.۴ اینچی تبدیل به یک گوشی کوچک‌تر می‌شود. خیلی‌ها امیدوار بودند که ال جی این گوشی را معرفی کند، اما ظاهراً این هندست به‌خاطر نداشتن دوام کافی به مرحله تولید نرسید. موضوع دوام و استقامت، یک مسئله بسیار مهم برای گوشی‌ها تاشو است و هواوی نیز ظاهراً قصد دارد تا از آهنربا برای نگه داشتن محکم نمایشگر به بدنه گوشی استفاده کند.

گوشی رول شدنی هواوی

مزیت گوشی رول‌شدنی هواوی این است که هیچ چین‌خوردگی در وسط نمایشگر آن ایجاد نمی‌شود

مزیت دیگر استفاده هواوی از فناوری رول‌شدنی برای گوشی تاشو خود این است که دیگر نیازی به یک دوربین سلفی در جلوی دستگاه یا یک دوربین سلفی مجزا نخواهد بود؛ چراکه در پشت این گوشی فضای بزرگی برای قرارگیری سه دوربین با عملکردهای مختلف وجود خواهد داشت.

عنوان این پتنت هواوی که آن را در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسانده است، «نمایشگر تاشدنی قابل‌کنترل با افکت‌های صوتی و لمسی» است. فناوری‌های به کار رفته در این گوشی به کاربر اجازه خواهند داد تا با استفاده از ژست‌های دست یا با استفاده از لمس بتواند نمایشگر گوشی را رول بکند. همچنین یک اسلایدر مجازی روی نمایشگر وجود خواهد داشت که برای بزرگ‌تر کردن با کوچک‌تر نمایشگر استفاده خواهد شد.

بازخوردهای لمسی نیز در کنار افکت‌های صوتی برای مطلع کردن کاربر از بزرگ‌تر شدن یا کوچک‌تر شدن نمایشگر استفاده خواهند شد. کاربر همچنین خواهد توانست سرعت بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شدن نمایشگر گوشی را با نگه داشتن دو، سه، چهار یا حتی پنج انگشت خود به سمت بالا کنترل کند. این اطلاعات را دوربین گوشی به سنسوری که برای همین منظور در داخل آن تعبیه شده ارسال خواهد کرد.

نظر شما درباره این گوشی رول‌شدنی هواوی چیست؟ آیا طراحی آن را می‌پسندید؟

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید