اولین رندرهای آیفون ۱۴ پرو مکس فاش شد - تکفارس 
اولین رندرهای آیفون ۱۴ پرو مکس فاش شد - تکفارس 

اولین رندرهای آیفون ۱۴ پرو مکس فاش شد

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - 09:18
آیفون ۱۴ پرو مکس

اپل قرار است هفته آینده در روز ۱۴ سپتامبر رویداد مهم خود برای معرفی سری آیفون ۱۳ و چد محصول دیگر را برگزار کند. ما تقریباً همه چیز را درباره این سری می‌دانیم، اما حالا چند روز مانده به این رویداد و در یک اتفاق عجیب شاهد فاش شدن اولین رندرهای گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس هستیم. همانطور که می‌دانید سری آیفون ۱۴ سال آینده همین روزها معرفی خواهد شد و با اینکه هنوز یک سال تا زمان معرفی آن باقی مانده است، شاهد درز اطلاعات گوشی‌های این سری هستیم.

مطالب مرتبط:

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌شود، طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس تفاوت چندانی با آنچه که در سال‌های اخیر مدنظر اپل بوده است ندارد. با این‌حال، دو تغییر بزرگ در این گوشی مشاهده می‌شود که در نوع خود جالب‌توجه است. یکی از آن‌ها ناچ آیفون است که به‌کلی حذف شده است و جای آن را یک هول پانچ مرکزی برای دوربین سلفی گرفته است. مورد بعدی، سیستم دوربین پشت گوشی است که کاملاً هم‌سطح با قاب پشت گوشی شده و هیچ برآمدگی‌ای در پشت دستگاه دیده نمی‌شود.

آیفون ۱۴ پرو مکس

ضمن اینکه به نظر می‌رسد آیفون ۱۴ پرو مکس چندان ضخیم نخواهد بود و این موضوع می‌تواند یک خبر خوب برای علاقمندان آیفون باشد. مسلماً کاهش ضخامت گوشی و حذف برآمدگی دوربین‌های پشت، نیاز به کار مهندسی دقیقی دارد و همانطور که می‌دانید سیستم دوربین پشت گوشی‌ها همیشه نیاز به فضای زیاددی برای قرارگیری دارد.

آیفون ۱۴ پرو مکس

البته حذف ناچ در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به معنای حذف قابلیت فیس آیدی (Face ID) نخواهد بود؛ چراکه منبع مذکور ادعا کرده است که  سنسورهای مرتبط با این فناوری به زیر نمایشگر انتقال خواهند یافت، مثل همان چیزی که در مورد دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر در گوشی‌های اندرویدی شاهد بوده‌ایم.

آیفون ۱۴ پرو مکس

از طرف دیگر، ما شاهد یک فریم فلزی برای بدنه آیفون ۱۴ پرو مکس هستیم که احتمالاً جنس آن از تیتانیوم خواهد بود. ضمن اینکه طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس بسیار شبیه به  آیفون ۴ بوده و دکمه‌های ولوم آن حالت گردمانند دارند. اما خبر بد اینکه پورت موجود در پایین گوشی همچنان از نوع لایتنینگ است و باز هم خبری از پورت USB-C در گوشی‌های آیفون نخواهد بود.

آیفون ۱۴ پرو مکس

این رندرها هرچند توسط خود اپل منتشر نشده‌اند، اما کار طراحی آن‌ها را یک هنرمند حرفه‌ای براساس اطلاعاتی که منابع ناشناس به دست او رسانده‌اند بر عهده داشته است. البته رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو مکس هنوز نهایی نشده‌اند و مشخصات داخلی آن نیز هنوز مشخص نیست. با این‌حال، شنیده‌ها حاکی از آن هستند که این گوشی مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی و یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای ۸K خواهد بود. همه این مشخصات فعلا در حد شایعه هستند و نمی‌توان با اطمینان درباره آن‌ها اظهارنظر کرد؛ به همین‌خاطر باید منتظر بمانیم و ببینیم در هفته‌‌ها و ماه‌های آینده چه اطلاعات دیگری درباره سری آیفون ۱۴ به بیرون درز پیدا می‌کند.

اینستاگرام تکفارس - آیفون ۱۳ اپل - اپل واچ ۷تلگرام تکفارس

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید