شایعه: سامسونگ در حال کار روی یک سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی هوشمند است - تکفارس 
شایعه: سامسونگ در حال کار روی یک سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی هوشمند است - تکفارس 

شایعه: سامسونگ در حال کار روی یک سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی هوشمند است

افشین نوری
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 17:40
سنسور دوربین سامسونگ

همانطور که می‌دانید سامسونگ اولین شرکت دنیا بود که یک سنسور دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی هوشمند معرفی کرد. ما همچنین هفته گذشته شاهد معرفی اولین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این شرکت کره‌ای برای گوشی هوشمند بودیم که ایزوسل HP1 نام داشت. حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار روی یک سنسور دوربین بزرگ دیگری است که ۶۰۰ مگاپیکسل رزولوشن خواهد داشت، اما به این زودی‌ها معرفی نخواهد شد.

مطالب مرتبط:

هاچانگ لی (Haechang Lee)، نایب‌رئیس واحد سنسورهای سامسونگ، به‌تازگی در کنفرانس SEMI Europe گفته بود که سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای معرفی یک سنسور دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۵ دارد.

سنسور دوربین سامسونگ

البته به نظر می‌رسد این سنسور ۵۷۶ مگاپیکسلی نه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند بلکه برای استفاده در خودروها توسعه خواهد یافت. این سنسور همچنین امکان استفاده در پهبادها و تجهیزات پزشکی را نیز خواهد داشت.

چند ماه پیش شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سامسونگ در حال توسعه یک سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی با سایز پیکسلی ۰.۸ میکرومتر و ابعاد ۱/۰.۵۷ اینچ است. همان موقع، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه این سنسور دوربین باعث ایجاد یک برآمدگی ۲۲ میلی‌متری در پشت گوشی‌ها خواهد شد.

به نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است تا به سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند خود تنوع بیشتری ببخشد. این شرکت همچنین قصد دارد چندین نوع سنسور دوربین در آینده نزدیک برای استفاده در خودروهای خودران (AVs)، پهبادها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) معرفی کند. در هر حال، باید منتظر بماینم و ببینیم که این غول تکنولوژی کره‌ای چه چیزهای جدیدی در این زمینه عرضه خواهد کرد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.