پورشه از خودروی مفهومی میشن R رونمایی کرد - تکفارس 
پورشه از خودروی مفهومی میشن R رونمایی کرد - تکفارس 

پورشه از خودروی مفهومی میشن R رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 17:58
پورشه میشن R

کمپانی آلمانی پورشه از اولین خودروی مسابقه‌ای برقی خود با نام میشن R رونمایی کرد. پورشه قصد دارد تا در ساخت این خودروی مفهومی از پیشرانه تنفس طبیعی و مواد قابل بازیافت استفاده کرده و در عین حال، محصولی قدرتمند برای رقابت با خودروهای با پیشرانه درون‌سوز ارائه دهد. این خودرو در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودروی مونیخ به نمایش گذاشته شد.

مطالب مرتبط:

میشن R از جدیدترین پیشرانه‌های برقی موجود استفاده کرده و مجموع توان آن در بالاترین حالت ۱.۰۷۳ اسب بخار (۸۰۰ کیلووات) است. این خودرو به‌لطف سیستم تمام چرخ متحرک خود برای رسیدن به شتاب ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) از حالت سکون تنها به ۲.۵ ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۶ مایل بر ساعت (۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود. پورشه ادعا کرده که عملکرد این خودرو با پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ برابری خواهد کرد.

میشن R در حالت عادی توان ۶۸۰ اسب بخار (۵۰۰ کیلووات) را ارائه داده و فناوری ۹۰۰ شارژ ولتی خودرو نیز ۷۵ درصد از باتری آن را در ۱۵ دقیقه شارژ می‌کند. همچنین در طراحی بدنه‌ی این خودرو از قطعات ایروداینامیک فعال استفاده شده و باله‌ی عقبی آن نیز قابل تنظیم خواهد بود. پورشه اعلام کرده که در ساخت بدنه و بخش داخلی خودرو از پلاستیک تقویت‌شده با الیاف طبیعی استفاده کرده و در ساختار امنیتی خودرو نیز برای محافظت از سلامت راننده از الیاف کربنی بهره برده است. ابعاد خودروی میشن R نیز شامل ۱.۱۹۰ میلی‌متر ارتفاع، ۴.۳۲۶ میلی‌متر طول و ۱.۹۹۰ میلی‌متر عرض می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که پورشه چه زمانی این خودرو را وارد مرحله‌ی تولید خواهد کرد اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی این محصول به بازار خودروهای مسابقه‌ای باشیم. پورشه همچنین تایید کرده که در سه دهه‌ی گذشته بیش از ۴.۴۴۰ خودروی مسابقه‌ای را به بازار عرضه کرده است.

نظر شما در مورد خودروی مفهومی پورشه میشن R چیست؟ آیا این خودرو به مرحله‌ی تولید خواهد رسید و یا در حد یک طرح اولیه باقی خواهد ماند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.